logo


Με πρόταση του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Ιω. Αμπαρτζίδη, συγκροτήθηκε προ Ημερησίας Διατάξεως (στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 27 Φεβρουαρίου) από το Σώμα η διαπαραταξιακή επιτροπή του Δήμου Διονύσου για την παρακολούθηση της εκπόνησης του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου, στην οποία πλην των εκπροσώπων των παρατάξεων θα κληθούν σε δεύτερο χρόνο να μετέχουν και μηχανικοί της πόλης, με γνώση των προβλημάτων και της σχετικής νομοθεσίας, όπως ανέφερε η Δήμαρχος Κ. Μαϊχόσογλου.

Στην εν λόγω επιτροπή από πλευράς Δημοτικής Αρχής θα συμμετέχουν η Δήμαρχος Κ. Μαϊχόσογλου, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υποδομών και Χωροταξίας Α. Κουκάς και η δημοτική σύμβουλος Αγγ. Πέππα.

Από τη «Δύναμη Ευθύνης για τον Διόνυσο» ο Γ. Καλαφατέλης (τέως Δήμαρχος) και οι τέως Αντιδήμαρχοι Γ. Φωτάκης και Στ Κριεμάδης.

Από τον «Εύπολι» ο επικεφαλής Κ. Κουριδάκης.

Από το «Νέο Διόνυσο» ο επικεφαλής Ν. Καρυστινός.

Και από τη Λαϊκή Συσπείρωση ο Τ. Παντελόγλου.

Αμέσως μετά επικαιροποιήθηκε η διαπαραταξιακή επιτροπή κατά των διοδίων, που τα τελευταία χρόνια μαζί με την αντίστοιχη του Δήμου Κηφισιάς αποτελούν το διαδημοτικό μέτωπο κατά των διοδίων: Τρεις εκπρόσωποι της Διοίκησης- η Δήμαρχος και οι δημοτικοί σύμβουλοι Στ. Δημητριάδης και Π. Τσούκας ως τακτικά μέλη-, δυο από την πλευρά της μείζονος μειοψηφίας (Γ. Καλαφατέλης και Γ. Φωτάκης), ένας από τον Εύπολι (Κ. Κουριδάκης), ένας από το Νέο Διόνυσο (Ν. Καρυστινός) και ένας από τη Λαϊκή Συσπείρωση (Τ. Παντελόγλου). Οι παραπάνω μαζί με τους εκπροσώπους των παρατάξεων από το Δήμο Κηφισιάς, θα αποτελέσουν τη διαδημοτική επιτροπή κατά της εγκατάστασης διοδίων στην περιοχή, η οποία αναμένεται να διευρυνθεί με εκπροσώπους και από άλλους πληττόμενους Δήμους.

Η αρχική πρόταση της Διοίκησης μιλούσε για 5μελή επιτροπή, ως πλέον λειτουργική και ευέλικτη, στην οποία θα συμμετείχαν τακτικά μέλη από την παράταξη της Δημοτικής Αρχής και της μείζονος μειοψηφίας, ενώ οι υπόλοιπες παρατάξεις θα όριζαν τους αναπληρωματικούς.

Με την πρόταση αυτή διαφώνησαν τόσο ο Νέος Διόνυσος όσο και ο Εύπολις, που αφενός θεώρησαν απαραίτητη τη συμμετοχή όσων διαθέτουν εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις για το τόσο κρίσιμο αυτό θέμα και αφετέρου υπενθύμισαν πως στο παρελθόν η συμμετοχή στην επιτροπή δεν ήταν κατ’ αναλογία της δύναμης της παράταξης στο Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά της εμπειρίας και της γνώσης από προηγούμενες διαδικασίες. Οι αντιρρήσεις τους εισακούστηκαν και τελικά η επιτροπή κατά των διοδίων θα είναι 8μελής.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως στις 9 Φεβρουαρίου ο γειτονικός Δήμος Κηφισιάς είχε προχωρήσει σε νέο ψήφισμα κατά της τοποθέτησης πάσης φύσεως διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου:

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κηφισιάς:

Επιβεβαιώνει την επί 16 έτη σταθερή στάση όλων των Δημοτικών Συμβουλίων, των συλλογικών φορέων αλλά και σύσσωμης της τοπικής κοινωνίας της Κηφισιάς, της Ν. Ερυθραίας και της Εκάλης, ενάντια στην τοποθέτηση πάσης φύσεως διοδίων, πλευρικών, μετωπικών, ηλεκτρονικών, στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου (και σε κάθε περίπτωση αυτού της Μεταμόρφωσης).

Εκφράζει για άλλη μια φορά την αμετάκλητη και αδιαπραγμάτευτη διαφωνία του στην εγκατάσταση κάθε είδους και μορφής διοδίων στην περιοχή μας, καθώς τούτα θα επιφέρουν σοβαρότατα κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά προβλήματα στον αστικό ιστό του Δήμου, θα επιβαρύνουν αδικαιολόγητα τους δημότες μας, αλλά και θα πλήξουν καίρια την οικονομική ισορροπία των επιχειρούντων στα εμπορικά κέντρα της πόλης μας, αλλά και στην αξία της γης της πόλης μας.

Τονίζει ότι οι δημότες, οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες και οι επισκέπτες των δύο Δήμων Διονύσου και Κηφισιάς, θα κληθούν να πληρώσουν για έργα που κατασκευάζονται εκτός της Περιφέρειας Αττικής.
Αντιτίθεται κάθετα στις επιχειρούμενες ρυθμίσεις στο κόμβο Ελαιών και Ερμιόνης και την κατεδάφιση της γέφυρας Βαρυμπόμπης, και την σιωπηρή άρνηση προσκόμισης οποιουδήποτε στοιχείου επικινδυνότητας ή στατικής ή κυκλοφοριακής ανεπάρκειας της τελευταίας.

ΖΗΤΑ από την Πολιτεία:
1. Την τροποποίηση της υπ’αρ.126119/8-2-2007 Κ.Υ.Α. Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου: «Αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ, τμήμα Μεταμόρφωση – Υλίκη» (όπως ισχύει).
2. Την εξεύρεση άλλης ισοδύναμης λύσης, ως προς τις συμβατικές υποχρεώσεις της πολιτείας, ούτως ώστε να μην επιβαρυνθεί καμία από τις διαμορφωμένες αστικές περιοχές της Αττικής.

Την υιοθέτηση αυτού του ψηφίσματος (σ.σ. το οποίο ακολούθησε ακόμη ένα έκτακτο, στις 29 Φεβρουαρίου) αλλά και την επικαιροποίηση του σχετικού ψηφίσματος που ομόφωνα είχε εγκρίνει τον περασμένο Δεκέμβριο το Δημοτικό Συμβούλιο Διονύσου, ζήτησε ο κ. Αμπαρτζίδης, προσθέτοντας πως το μέτωπο κατά των διοδίων θα διευρυνθεί με τη συμμετοχή πληττόμενων Δήμων, όπως του Δήμου Αχαρνών και Μεταμόρφωσης.

“Το ψήφισμα περιγράφει μεν το πρόβλημα, αλλά δεν μπαίνει στην ουσία του, που είναι η παραχώρηση του δημόσιου δρόμου στον ιδιώτη. Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο σήμερα θέλουν να βάλουν διόδια σε ένα δρόμο που έχουμε ήδη πληρώσει. Όσο δεν καταγγέλλουμε τη σύμβαση παραχώρησης, ο ιδιώτης, η Νέα Οδός, και το κράτος, θα χρησιμοποιούν τον κοινωνικό αυτοματισμό- ‘επειδή οι πλούσιοι των Βόρειων Προαστίων δεν θέλουν να πληρώνουν διόδια, εμείς πληρώνουμε 23 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο ως αποζημίωση’”, υπογράμμισε στην τοποθέτησή του ο δημοτικός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης, υπενθυμίζοντας τον πρωτοπόρο ρόλο της παράταξης στον αγώνα κατά των διοδίων από το 2008. Εντούτοις η Λαϊκή Συσπείρωση δεν καταψήφισε το ψήφισμα, αλλά στάθηκε με λευκή ψήφο, με αποτέλεσμα το ψήφισμα να εγκριθεί ομόφωνα, ενώ συμμετέχει κανονικά, όπως προελέχθη, και στη διαπαραταξιακή- διαδημοτική επιτροπή.