logo


Τεράστια καθυστέρηση- μηνών!- έχει σημειωθεί από πλευράς Δημοτικής Αρχής στον ορισμό των νέων Διοικητικών Συμβουλίων στις Σχολικές Επιτροπές του Δήμου Διονύσου. Εντούτοις το έργο τους δεν μπορεί να “παγώσει”, μέχρι να αντικατασταθούν τα μέλη, κι έτσι σε συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη προχωρεί αύριο Πέμπτη 13 Ιανουαρίου στις 9 το βράδυ η Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με 6 θέματα στην Ημερήσια Διάταξη. Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται:

*Η δημιουργία Μητρώου για συνεργάτες και προμηθευτές, αίτημα και ανάγκη που έχει απασχολήσει κατά κόρον τη Σχολική Επιτροπή στο πρόσφατο παρελθόν. Το θέμα συνδέεται στενά από τη μια πλευρά με την ταχύτητα ανταπόκρισης της Επιτροπής στα αιτήματα των σχολείων για επισκευές και προμήθειες, και από την άλλη πλευρά με τη διαφάνεια, τον πλουραλισμό και τη δίκαιη κατανομή στις αναθέσεις των παραπάνω εργασιών σε προμηθευτές και εργολάβους, όπως υπογραμμίζει στην εισήγησή της η Πρόεδρος της Επιτροπής Τ. Κώνστα. Σύμφωνα με την ίδια εισήγηση, μέχρι τώρα και εφόσον παρουσιαζόταν σχετική ανάγκη στα σχολεία, τα μέλη της Επιτροπής ήταν αυτά που εθελοντικά ασχολούνταν για την εξεύρεση λύσης, και μάλιστα και σε τεχνικής φύσεως ζητήματα, στα οποία δεν ήταν δυνατή η σύμπραξη των υπηρεσιών του Δήμου, ενώ πολύτιμος χρόνος χανόταν στην αναζήτηση τυχαίων οικονομικών προφορών.

Στόχος του Μητρώου, συνεχίζει η κ. Κώνστα, είναι η δημιουργία, διαχείριση και συνεχής εμπλουτισμός μιας βάσης δυνητικών συνεργατών καθόλη τη διάρκεια λειτουργίας της Σχολικής Επιτροπής, ώστε να διασφαλιστεί η διαρκής διαθεσιμότητα ενός ικανού πλήθους και εύρους επαγγελματιών με εξειδικευμένα προσόντα, εμπειρία και δεξιότητες, που θα μπορούν να αξιοποιηθούν για την άμεση αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων. Στο Μητρώο θα περιλαμβάνονται συνεργάτες για την προμήθεια γραφικής ύλης, αθλητικού και οπτικοακουστικού υλικού, για συντηρήσεις και επισκευές ανελκυστήρων, καυστήρων, πυροσβεστήρων και κλιματιστικών μηχανημάτων, καθώς και για μια σειρά εργασιών (λογιστικές, ηλεκτρομηχανολογικές, ελαιοχρωματισμοί, υδραυλικές, αποφράξεις, κ.λπ.), ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, με δυνατότητα εμπλουτισμού τους ανάλογα με τις ανάγκες των σχολείων.

Η αρχική δημιουργία του Μητρώου προτείνεται να προκύψει μετά από δημόσια πρόσκληση, αναρτημένη για 20 ημέρες, στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Επιτροπής, καθώς και σε κάθε πρόσφορο μέσο επικοινωνίας. Μετά την αρχική δημιουργία του, το Μητρώο θα εμπλουτίζεται ανά 6μηνο, αφού αξιολογηθούν οι ανάγκες ή οι ελλείψεις ανά ειδικότητα ή εφόσον υπάρξουν αιτήσεις από ενδιαφερόμενους προς ένταξη σ’ αυτό.

Η διαδικασία επιλογής για την ανάθεση έργου ή υπηρεσίας θα περιλαμβάνει κλήρωση τριών υποψηφίων από το Διοικητικό Συμβούλιο της Επιτροπής με τυχαία επιλογή από το σύνολο των συνεργατών της ίδιας ειδικότητας. Από αυτούς τους τρεις θα ζητούνται προσφορές και θα επιλέγεται η οικονομικώς συμφερότερη, με παράλληλη δημιουργία φακέλου ανά συνεργάτη, όπου θα περιγράφεται και θα αξιολογείται η αναληφθείσα από αυτόν εργασία ή προμήθεια.

*Η συγκρότηση των Συμβουλίων σε κάθε σχολείο. Τα Συμβούλια αυτά, με 3-5 μέλη, απαρτίζονται από το Διευθυντή της οικείας σχολικής μονάδας, τουλάχιστον έναν εκπρόσωπο από το Σύλλογο Γονέων, τουλάχιστον έναν εκπρόσωπο από το Σύλλογο Διδασκόντων, και τουλάχιστον έναν εκπρόσωπο από τις μαθητικές κοινότητες, αν πρόκειται για Γυμνάσιο ή Λύκειο. Τα Συμβούλια Σχολικής Κοινότητας διαπιστώνουν προβλήματα και ανάγκες στη λειτουργία των οικείων σχολικών μονάδων και διατυπώνει προτάσεις προς τη Σχολική Επιτροπή για την καλύτερη επίλυσή τους και τη στήριξη της λειτουργίας των σχολείων.

*Η προμήθεια των προβλεπόμενων κόκκινων βιβλίων, σχετικά με την καλή λειτουργία των ενεργητικών μέσω πυροπροστασίας σε όσα σχολεία δεν τα έχουν. Και δεν είναι λίγα, όπως καταγράφεται στην εισήγηση: Κόκκινα βιβλία έχουν μόνο το ΕΠΑΛ και το Γυμνάσιο Διονύσου, που συστεγάζεται με το Λύκειο της περιοχής, αλλά κανένα άλλο Γυμνάσιο ή Λύκειο της πόλης. Έτσι, προτείνεται να προχωρήσει η Σχολική Επιτροπή στην προμήθεια των βιβλίων αυτών που διατίθενται από την Πυροσβεστική Υπηρεσία.

*Η μείωση, τέλος, της μηνιαίας πάγιας κατανομής πιστώσεων στους Διευθυντές των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Δήμο Διονύσου, από 550 σε 250 ευρώ, θέμα που ίσως εγείρει αντιδράσεις. Η μείωση αυτή, σύμφωνα με την εισήγηση της κ. Κώνστα, οφείλεται σε μια σειρά λόγων: Έχει καταργηθεί από το 2019, με απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η τακτική επιχορήγηση του Δήμου προς τις Σχολικές Επιτροπές, τα σχολικά κυλικεία, των οποίων τα μισθώματα πήγαιναν στις Σχολικές Επιτροπές, υπολειτούργησαν λόγω της πανδημίας τα τελευταία δυο χρόνια, η διαχείριση της προηγούμενης Διοίκησης Δελαγραμμάτικα που δεν παρέδωσε, ως όφειλε, δημιούργησε θολή εικόνα για τυχόν οφειλές από και προς τη Σχολική Επιτροπή, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη ο έλεγχος από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας για την οικονομική διαχείριση παρελθόντων ετών. Την ίδια ώρα τα τακτικά έσοδα της Επιτροπής περιορίζονται στις (σ.σ. ανεπαρκείς, τουλάχιστον) τακτικές κατανομές από το ΥΠΕΣ και στα μισθώματα των κυλικείων. Τα παραπάνω δημιουργούν περιβάλλον οικονομικής στενότητας στη Σχολική Επιτροπή και οδήγησαν στην πρόταση για τη μείωση της μηνιαίας κατανομής προς τις σχολικές μονάδες.

Αναλυτικά η Ημερήσια Διάταξη:

ΘΕΜΑ 1: Επιστροφή εγγυητικής επιστολής στην εταιρεία ΑΘΗΝΑ ΔΙΟΝ. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ & ΣΙΑ.

ΘΕΜΑ 2: Συγκρότηση Συμβουλίων Σχολικής Κοινότητας.

ΘΕΜΑ 3: Έγκριση αναγκαιότητας, έγκριση ποσού και διάθεση πίστωσης για την προμήθεια βιβλίων ελέγχου συντήρησης και καλής λειτουργίας των μέσων ενεργητικής πυροπροστασίας των σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς μας.

ΘΕΜΑ 4: Αναγκαιότητα για την αποκατάσταση των βλαβών που εντοπίστηκαν κατά τη σύνδεση με το Κέντρο Λήψης Σημάτων στις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς μας και εξουσιοδότηση στην Πρόεδρο για τις περαιτέρω ενέργειες.

ΘΕΜΑ 5: Αναγκαιότητα για δημιουργία Μητρώου συνεργατών και προμηθευτών.

ΘΕΜΑ 6: Λήψη απόφασης για την μηνιαία κατανομή πιστώσεων στις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς μας.