logo


*Δεν θα υπογραφεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τα διόδια- αν δεν προηγηθεί διαβούλευση ανάμεσα στα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ξαφνική μονόπλευρη έγκριση άδειας θα βρει το Υποδομών αντίθετο.

*Ορατός κίνδυνος για την άμεση τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στον Άγ. Στέφανο και τη Βαρυμπόμπη δεν υπάρχει- αν δεν εξασφαλισθούν οι περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές προϋποθέσεις που απαιτούνται σύμφωνα με το νόμο και τις προδιαγραφές για κάτι τέτοιο, δηλαδή αν δεν υπάρξει το ολοκληρωμένο δίκτυο παραδρόμων της Εθνικής Οδού που προβλέπει η μελέτη.

*Η διαπραγμάτευση με τον παραχωρησιούχο έχει δώσει μέχρι στιγμής ως αποτέλεσμα την άρση όλων των ποινικών και αστικών διώξεων που είχαν ασκηθεί κατά των μελών του Κινήματος Δεν Πληρώνω, καθώς και την άμεση αναστολή της εγκατάστασης των διοδίων τουλάχιστον μέχρι τις αρχές του 2019. Έτσι, θα εξοικονομηθεί χρόνος για περαιτέρω διαπραγματεύσεις και για να υπάρξουν οι προϋποθέσεις ώστε να συζητηθούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ή και διόδια.

*Στη θεωρητική περίπτωση που τα διόδια τελικά μπουν, οι κάτοικοι των δυο Δήμων θα απαλλάσσονται από την υποχρέωση πληρωμής τους.

*Οι “λεόντειες συμβάσεις παραχώρησης για τον φαραωνικού τύπου σχεδιασμό στην κατασκευή αυτοκινητοδρόμων” είναι πολύ ισχυρές, με την κυβέρνηση να διαπραγματεύεται σκληρά την αναθεώρησή τους- αλλά από πολύ δύσκολη θέση. Στη μοναδική σύμβαση που έχει μέχρι στιγμής αναθεωρηθεί επιτυχώς, πέρυσι το Δεκέμβριο, για τον αυτοκινητόδρομο Μορέα προβλέπονται μεγάλες τιμολογιακές ελαφρύνσεις για τους συχνούς χρήστες- πολίτες και εργαζόμενους.

*Αν δεν τηρηθούν οι συμβατικές υποχρεώσεις, το Ελληνικό Δημόσιο θα κληθεί να επιστρέψει όλη την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, καθώς και να πληρώσει υπέρογκα πρόστιμα, συνολικά μερικά δισεκατομμύρια ευρώ.

photo-398

Τα παραπάνω δήλωσε, μπροστά σε μια μεγάλη σε όγκο και παλμό συγκέντρωση πολιτών και συλλογικών φορέων τους, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γ. Δέδες, που παρέστη εκ μέρους του υπουργού Χ. Σπίρτζη στη χθεσινή, Πέμπτη 21 Ιουλίου, δημόσια κοινή σύσκεψη των Δημοτικών Συμβουλίων Διονύσου και Κηφισιάς κατά της εγκατάστασης πλευρικών διοδίων που πραγματοποιήθηκε μετά από πρόσκληση του Δήμου Διονύσου στο Πολιτιστικό Κέντρο του Αγ. Στεφάνου.

photo-400

Η αίθουσα είχε κατακλυσθεί ασφυκτικά από κόσμο, ενώ μεγάφωνα είχαν τοποθετηθεί και στον εξωτερικό χώρο ώστε ο κόσμος να μπορεί να παρακολουθεί τη διαδικασία, στην οποία δεν έλειψαν οι εντάσεις: Αρχικά, όταν δόθηκε ο λόγος στο Γ. Καπατσό, δημοτικό σύμβουλο Κηφισιάς με την Ελληνική Αυγή, παράταξη που πρόσκειται στη Χ.Α., με αποτέλεσμα να αποδοκιμασθεί ο ομιλητής και να αποχωρήσουν μαζικά οι συνάδελφοί του από το γειτονικό Δήμο μέχρι να ολοκληρώσει την τοποθέτησή του. Ενώ γενικευμένη σύρραξη απειλήθηκε όταν ο Ο. Παντελόγλου, εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης Διονύσου, αρνούμενος εν μέσω αποδοκιμασιών να εγκαταλείψει το βήμα του ομιλητή, επιτέθηκε φραστικά στον Πρόεδρο του Συλλόγου “Κηφισός” Δ. Κυριαζόπουλο, γνωστό από τους πολύχρονους αγώνες του κατά των διοδίων και απόστρατο αξιωματικό του Στρατού, με αποτέλεσμα να σημειωθούν έντονες φραστικές αψιμαχίες ενώ χάρη στους ψυχραιμότερους αποφεύχθηκαν οι χειροδικίες.

photo-401

Στην χθεσινή ανοιχτή σύσκεψη των δυο Δημοτικών Συμβουλίων, όπου είχαν προσκληθεί ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χ. Σπίρτζης, οι βουλευτές της Περιφέρειας και της Β’ Αθηνών, η περιφερειάρχης Ρ. Δούρου, οι Αντιπεριφερειάρχες και οι περιφερειακοί σύμβουλοι, παρευρέθησαν: Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Γ. Δέδες, εκπροσωπώντας τον υπουργό, ο Αντιπεριφερειάρχης Π. Φιλίππου, το στέλεχος της ΛΑΕ και πρώην υπουργός με τον ΣΥΡΙΖΑ Δ. Στρατούλης, ενώ για λίγο προσήλθαν οι περιφερειακές σύμβουλοι Ι. Στεργίου και Α. Λεβέντη.

Ο μεν υπουργός και οι βουλευτές απουσίαζαν λόγω της συζήτησης και ψήφισης του εκλογικού νόμου στη Βουλή, ενώ η Περιφερειάρχης και οι λοιποί περιφερειακοί σύμβουλοι συμμετείχαν σε συνέδριο για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

photo-402

Το βάρος της εισήγησης έπεσε στον οικοδεσπότη Δήμαρχο Διονύσου Δ. Ζαμάνη, που στην τοποθέτησή του, μετά από τη σύντομη αναδρομή στο ιστορικό της απόφασης για την τοποθέτηση των πλευρικών διοδίων από το 2007 μέχρι και σήμερα, επανέλαβε πως Δήμοι και πολίτες λένε το πιο κατηγορηματικό ΟΧΙ στην εγκατάσταση διοδίων γιατί:

Α. Θα δημιουργήσει καθημερινή κυκλοφοριακή συμφόρηση, με πολύ δυσμενείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις για τους κατοίκους του Δήμου Διονύσου και της Κηφισιάς, τους εργαζομένους και τους επισκέπτες της περιοχής μας, αφού δεν υπάρχει σύγχρονο και ασφαλές παράπλευρο οδικό δίκτυο ικανό να απορροφήσει τον επιπλέον κυκλοφοριακό φόρτο που εκ των πραγμάτων θα προκύψει.

Β. Έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής (Ρ.Σ.Α..2021) και όλων όσα προβλέπονται για τη συγκεκριμένη χωρική υποενότητα Βόρειας Αττικής.

Γ. Είναι άδικη αφού οι Δημότες Διονύσου και Κηφισιάς, οι εργαζόμενοι και οι επισκέπτες των δύο Δήμων καλούνται να πληρώσουν για έργα που κατασκευάζονται, εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.

Δ. Δεν είναι σύννομη, αφού δεν έχει εγκριθεί η προβλεπόμενη από το Νόμο Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την οποία έχουν γνωμοδοτήσει αρνητικά, τα Δημοτικά Συμβούλια των Δήμων Διονύσου και Κηφισιάς αλλά και το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής.

Ε. Η εξαγγελία για  απαλλαγή των μονίμων κατοίκων των Δήμων Διονύσου και Κηφισιάς από την πληρωμή του τέλους διοδίων είναι επισφαλής, αφού μπορεί οποιαδήποτε χρονική στιγμή να ανατραπεί”.

Και ζήτησε την οριστική λύση του προβλήματος που είναι η Τροποποίηση του Νόμου 3555\2007 (ΦΕΚ Α81\16.04.2007) με τον οποίο έγινε η κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης ώστε να αποτραπεί οριστικά η τοποθέτηση πλευρικών σταθμών διοδίων στους ανωτέρω κόμβους των Δήμων Διονύσου και Κηφισιάς.

Η παραπάνω τοποθέτηση αποτελεί και τον κορμό ψηφίσματος που επιδόθηκε στο Δήμο Κηφισιάς, ώστε να συνδιαμορφωθεί και να κατατεθεί στο Υπουργείο.

photo-403

Το λόγο αμέσως μετά πήρε ο Δήμαρχος Κηφισιάς Γ. Θωμάκος που χαρακτήρισε παράλογα τα παράπλευρα διόδια, υπογραμμίζοντας πως η εγκατάστασή τους θα πλήξει ανεπανόρθωτα τις συνθήκες και την ποιότητα ζωής των κατοίκων, αλλά και των εργαζομένων στην περιοχή μας, ενώ κάλεσε τον κόσμο σε ειρηνική διαμαρτυρία έξω από το γραφείο του υπουργού την επόμενη εβδομάδα.

photo-404

Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης, υπενθύμισε πως η Περιφέρεια από την αρχή στάθηκε στο πλευρό των κινημάτων κατά των διοδίων και κάλεσε τους κατοίκους της περιοχής να αναζητήσουν και άλλους συμμάχους διευρύνοντας τις κινητοποιήσεις, μια που υπάρχουν φήμες για επέκταση των διοδίων στον αστικό ιστό της Αττικής και προς την πλευρά της Λαυρεωτικής.

photo-405

Κάθετα αντίθετος με την τοποθέτηση διοδίων «στο δημόσιο κοινωνικό αγαθό που είναι οι δρόμοι», τάχθηκε, τέλος, ο κ. Στρατούλης δεσμευόμενος πως η ΛΑΕ θα φέρει το θέμα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Αμέσως μετά ήρθε η σειρά των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων στα δυο Δημοτικά Συμβούλια, με τους τέως Δημάρχους Ν. Χιωτάκη Κηφισιάς και Διονύσου Γ. Καλαφατέλη να θυμούνται τις κινητοποιήσεις εναντίον της εγκατάστασης διοδίων τα προηγούμενα χρόνια, από κοινού με τον τέως Δήμαρχο Ωρωπού Γ. Οικονομάκο, που οδήγησαν στη δίωξη δεκάδων πολιτών αλλά και αιρετών. Ο κ. Καλαφατέλης αποκάλεσε «αιτία πολέμου» τα διόδια και υπογράμμισε πως υπάρχουν από παλιότερα δυο μελέτες, η μία μάλιστα διαδημοτική, οι οποίες αποδεικνύουν τη δραματική επιδείνωση των συνθηκών ζωής στις πόλεις εφόσον εγκατασταθούν οι παράπλευροι σταθμοί στοη Βαρυμπόμπη και τον Άγ. Στέφανο.

Επιπλέον:

*Όλοι οι ομιλητές από πλευράς Δημοτικών Συμβουλίων και της Διαδημοτικής Διαπαραταξιακής Επιτροπής κάλεσαν τους κατοίκους και τους συλλογικούς φορείς να παραμείνουν- παρά τη δυσμενή χρονική στιγμή λόγω καλοκαιριού- σε αγωνιστική ετοιμότητα και εγρήγορση για επόμενες κινήσεις και κινητοποιήσεις που θα απαιτήσουν μαζική παρουσία και παρέμβαση.

*Καυτηριάσθηκε έντονα το έλλειμμα του υπουργού απέναντι στους δυο Δήμους και τις τοπικές κοινωνίες τους, μια που το αίτημα των Δημάρχων για συνάντηση μαζί του έχει αγνοηθεί, με αποτέλεσμα πολλοί ομιλητές χθες να κάνουν λόγο για περιφρόνηση του θεσμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

photo-411

*Οι τοποθετήσεις των πολιτών ήταν στην πλειονότητά τους έντονα φορτισμένες και αφορούσαν κυρίως στην περαιτέρω οικονομική εξόντωση των κατοίκων και των εργαζομένων από τυχόν εγκατάσταση των διοδίων. Χαρακτηρίζοντας τις τιμολογιακές ελαφρύνσεις “τυρί στη φάκα”, υπενθύμιζαν πως στην Αγ. Τριάδα στη Φθιώτιδα, οι κάτοικοι είχαν πάσο ελεύθερης διέλευσης για δυο χρόνια και εν συνεχεία κλήθηκαν να πληρώνουν κανονικά.

*Αξίζει να σημειωθεί εδώ, η παρέμβαση του Δ. Μανδάλακα, Προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βόρειας Αττικής οι οποίες απασχολούν 4500 εργαζομένους με 1700 αυτοκίνητα και ΙΧ που καθημερινά πηγαινοέρχονται. “Θεωρείτε πως η επιβολή των διοδίων, ενισχύει την επιχειρηματικότητα;”, ρώτησε ο κ. Μαδάλακας, ενώ μετέφερε στο Γενικό Γραμματέα αυτούσιο το ερώτημα ενός εργαζόμενου: “Κρίνει δίκαιο και σωστό μια κυβέρνηση με αριστερές καταβολές να παίρνω καθαρά 600 ευρώ το μήνα, και να πληρώνω το 5% στα διόδια για να πηγαίνω κάθε μέρα στη δουλειά μου;”

photo-407

*Δεν έλειψαν, τέλος, και οι φωνές που καταφέρονταν εναντίον της κυβέρνησης, “για την οποία βάλαμε πλάτη πιστεύοντας πως θα αλλάξει τα πράγματα, αλλά συνεχίζει τα ίδια”, ενώ ζητούσαν επίμονα την παραδειγματική τιμωρία όσων ευθύνονται για την υπογραφή των συμβάσεων παραχώρησης.

photo-412