logo


Γράφει ο Παναγιώτης Γεωργιάδης, Ομότιμος Καθηγητής Πληροφορικής Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Υπάρχουν δυο βασικές σχολές σκέψης, μία που υποστηρίζει ότι οι ευθύνες της κρατικής δομής έναντι των πολιτών είναι εξ ολοκλήρου δικές της, και άλλη μία που υποστηρίζει ότι οι πολίτες δεν πρέπει να επιβαρύνονται με ευθύνες συμμόρφωσης σύμφωνα με κανόνες που θεσπίζει η πολιτεία.

Η πρώτη σχολή κατατάσσεται στο λεγόμενο απόλυτο κρατισμό, δηλαδή το κράτος οφείλει να έχει τον απόλυτο έλεγχο στα πάντα και να απαιτεί από όλους τυφλή υποταγή χωρίς πολλές αντιρρήσεις.

Η δεύτερη σχολή  υπάγεται στο λεγόμενο λαϊκισμόδηλαδή οι πολίτες δεν ευθύνονται για καταστάσεις που απορρέουν από την κακή συμπεριφορά τους και είναι απαλλαγμένοι για τα κακώς κείμενα.

Ανάμεσα στις δυο βασικές σχολές συνυπάρχει  πλήθος από δημοκρατικές παραλλαγές σε μια προσπάθεια ισορροπίας ανάμεσα στην συλλογική κρατική ευθύνη και την ατομική υπευθυνότητα προς το κοινωνικό σύνολο.

Η αρμονική ισορροπία μεταξύ των  οπαδών  των δύο σχολών είναι μια πολύ δύσκολη συνθήκη ειρήνης από τη στιγμή που υπεισέρχονται ιδεολογικές ή πολιτικές αποχρώσεις που προκαλούν εντάσεις και συσκοτίζουν την ουσία κάθε προβλήματος που πρέπει να τύχει της προσοχής όλων χωρίς περιττούς και απόλυτους αφορισμούς.

Αφορμή για τις παραπάνω επισημάνσεις αποτελεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε πρόσφατα σε εφαρμογή σχετικού νόμου περί πυροπροστασίας που ψηφίστηκε πριν πολλούς μήνες χωρίς να έχει δοθεί η απαραίτητη δημοσιότητα και ενημέρωση εμπλεκομένων φορέων και ιδιοκτητών ακινήτων.

Είχα χαρακτηρίσει τη νομοθεσία και την απόφαση εφαρμογής ως εξόχως προβληματικές και γραμμένες από γραφειοκράτες που θέλουν να απαλλάξουν κάθε αρμόδια αρχή από καθήκοντα ευθύνης και να μεταφέρουν κάθε κακό που ήθελε συμβεί στους ώμους κάθε πολίτη χωριστά.

Αναμφίβολα ο νόμος και η κοινή απόφαση όχι μόνο δεν υπακούουν στοιχειωδώς αλλά παραβιάζουν κάθε έννοια καλής νομοθέτησης  (better regulation) όταν σχεδιάζονται -συζητούνται και ψηφίζονται οι νόμοι του κράτους προς τους οποίους όλοι οφείλουμε σεβασμό στο αντιπροσωπευτικό δημοκρατικό μας πολίτευμα.

Διαβάζουμε στην Οδός Διονύσου ( 30/3/2024) όσα κατατέθηκαν στη συνεδρίαση (28/3/2024)
1.όσα ελέχθησαν στο ΔΣ ως δικαιολογημένη από όλες τις παρατάξεις έντονη  διαμαρτυρία για το ανεφάρμοστο
2.όσα προτάθηκαν για την βελτίωση της εγκυκλίου και την πρόσφατη ανακοίνωση Δημοτικής Παράταξης για πλήρη απόσυρση (30/3/2024)

ΟΜΩΣ ΤΟ ΟΛΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΑΝ ΣΥΜΒΕΙ ΚΑΤΙ ΚΑΚO… Ο ΜΗ ΓΕΝΟΙΤΟ …
ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΔΥΝΑΤO ΤΡΟΠΟ ΕΧΟΝΤΑΣ ΚΑΤΑ ΝΟΥ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΔΟ ΔΙΟΝΥΣΟΥ:

“Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας λαμβάνοντας υπόψη αιτήματα δήμων και πολιτών και προκειμένου να παρασχεθεί επαρκής χρόνος για τη βέλτιστη υλοποίηση των προβλεπόμενων στον Κανονισμό πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε τροποποίηση της σχετικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) για την παράταση των προθεσμιών υποβολής των στοιχείων ως εξής:για την εκπόνηση της αξιολόγησης της επικινδυνότητας και την υποβολή τεχνικής έκθεσης έως τις 26/04/2024 και για τη λήψη μέτρων και την υποβολή δήλωσης του ιδιοκτήτη έως τις 26/05/2024.Παράλληλα, θα εκδοθεί άμεσα, νέα εγκύκλιος με αναλυτικές οδηγίες για όλα τα θέματα που αναφέρονται στην ΚΥΑ.” 

Να υπενθυμίσω τον πολύ επιτυχημένο θεσμό των ΚΕΠ για την εξυπηρέτηση των πολιτών λόγω της αφόρητης γραφειοκρατίας και τη σοφή παρότρυνση που εν προκειμένω ισχύει ΣΥΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΧΕΙΡΑ ΚΙΝΕΙ

Σε επόμενο κείμενο θα κατατεθούν κάποιες προτάσεις για διάλογο και ευελπιστώ για την καλύτερη δυνατή εφαρμογή.