logo


Στην προχθεσινή (4/7) συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Διονύσου ο Αντιδήμαρχος (και) Φιλοζωίας Γ. Τσουδερός αναφέρθηκε με παρέμβασή του σε ανάρτηση του φιλοζωικού Σωματείου Εθελοντές Αρωγοί Ζώων Αγ. Στεφάνου, την οποία αναδημοσίευσε στον “τοίχο” της και η Πρόεδρος του Σωματείου Ειρ. Κουτρουμάνου- Κουρεμένου. Ο κ. Τσουδερός μίλησε, πιο συγκεκριμένα, για “ρητορική μίσους” εκ μέρους του Σωματείου και της Προέδρου, η οποία είναι στέλεχος της παράταξης Εύπολις- Συνεργασία Δημοτών Διονύσου, ενώ μέλος των Εθελοντών είναι  και ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Τ. Παντελόγλου. Συνδέοντας μάλιστα τις επανειλημμένες πρόσφατες δηλώσεις του επικεφαλής του Εύπολι (“όχι στο διχασμό, τη διχόνοια και την οργή”, “ναι στον πολιτικό πολιτισμό και την πολιτική αρετή και ηθική”, ως επιλογές της παράταξης), αναρωτήθηκε πού τελικά ξεκινάει και πού τελειώνει αυτός ο πολιτικός πολιτισμός, καλώντας ουσιαστικά τους συναδέλφους του να καταδικάσουν την ανάρτηση.

Που ήταν η παρακάτω:

Η απάντηση του Αντιδημάρχου, όπως τη διάβασε στο Δημοτικό Συμβούλιο, είχε ως εξής:

Απάντηση επί της αναρτήσεως του Φιλοζωικού Σωματείου ”Εθελοντές Αρωγοί Ζώων Αγίου Στεφάνου Αττικής” και της Προέδρου αυτού κας Ειρήνης Κουρεμένου- Κουτρουμάνου

Προσφάτως είδε το φως της δημοσιότητας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μια ανάρτηση εκπορευόμενη από το ανωτέρω φιλοζωικό σωματείο και την Πρόεδρο αυτού κα Κουτρουμάνου- Κουρεμένου με το κάτωθι, με κεφαλαία γράμματα, περιεχόμενο σε μαύρο φόντο: “Δήμαρχε- Αντιδήμαρχε και λοιποί… Οι ψυχές που καταδικάσατε σε θάνατο θα σας περιμένουν να σας στείλουν στην κόλαση”.

Αντιπαρέρχομαι το γεγονός ότι δεν γίνεται καμιά μνεία γεγονότος ή συμβάντος που να προσδιορίζει το αντικείμενο της εν λόγω αναρτήσεως, και θα σταθώ στο επαίσχυντο ύφος που αυτή καθαυτή διαλαμβάνει, ο, τι και αν πραγματεύεται και όποιο γεγονός ή συμβάν επιζητά να στηλιτεύσει.

Και τούτο, διότι υβριστικές αναφορές με απροκάλυπτα στοιχεία “ρητορικής μίσους” απευθυνόμενα σε θεσμικά όργανα του Δήμου, τα οποία και προσωποποιούνται, πέραν του γεγονότος ότι είναι απαράδεκτες, κατακριτέες και εξοβελιστέες, προσβάλλουν ευθέως τον πολιτικό πολιτισμό, ο οποίος οφείλει να διακρίνει την άσκηση ακόμη και της πιο σκληρής κριτικής, και εν τέλει προδίδουν το επιλήψιμο ύφος και ήθος των εμπνευστών τής εν λόγω απεχθούς αναρτήσεως.

Εν κατακλείδι και με την παραδοχή ότι τέτοιες επαίσχυντες αναρτήσεις δεν χρήζουν σοβαρής υπηρεσιακής απαντήσεως, να σημειώσουμε ότι η μοναδική “κόλαση” που “περιμένει” όλους όσοι εκτελούν ευσυνειδήτως τα ανατεθέντα σε αυτούς καθήκοντα είναι η θέαση του ομώνυμου θεατρικού έργου του Δάντη. 

Καταδίκη της ανάρτησης του φιλοζωικού Σωματείου ήρθε, αλλά εν μέρει: Ο κ. Παντελόγλου δήλωσε αντίθετος με τον τρόπο έκφρασης της εν λόγω ανάρτησης, την οποία όπως είπε δεν γνώριζε, συμφώνησε εντούτοις με το περιεχόμενό της που δεν ήταν “ούτε υβριστικό ούτε απειλητικό”.

Ο κ. Κουριδάκης, από την άλλη πλευρά, ζητώντας το λόγο επί του προσωπικού έσπευσε  να διαχωρίσει τη θέση της παράταξης από την ανάρτηση του Σωματείου, υποστηρίζοντας πως είναι προσωπική, “μιας κυρίας”, αλλά απέφυγε να την καταδικάσει. Δήλωσε επιπλέον ότι δεν είναι φασίστας ούτε χουντικός ώστε να ασκεί λογοκρισία σε ό,τι επιλέγουν οι πολίτες- είτε υποψήφιοι της παράταξής του είτε όχι- να σχολιάσουν. Θεώρησε, τέλος, την παρέμβαση του Αντιδημάρχου πολιτική, παραταξιακή και προσωπική επίθεση κατά του ίδιου και του Εύπολι.

****

Το 2019, λίγες ημέρες πριν από τις δημοτικές εκλογές, προβεβλημένο τότε στέλεχος και από τα ιδρυτικά μέλη της παράταξης Εύπολις, προχώρησε- υπό το κράτος ένας Θεός ξέρει ποιας φόρτισης- σε ανάρτηση στο facebook με την οποία κατηγορούσε τους ιδιοκτήτες των τοπικών ΜΜΕ, πλην ενός, για διαπλοκή και χρηματισμό. Η αντίδραση της Οδού Διονύσου στην ανάρτηση αυτή ήταν άμεση: Καλέσαμε αμέσως τον επικεφαλής της παράταξης να την καταδικάσει δημοσίως, διαφορετικά θα θεωρείτο ότι την υιοθετούσε. Ο κ. Κουριδάκης αρνήθηκε να την καταδικάσει ευθέως, απαντώντας πως εφόσον εμείς γνωρίζουμε πως δεν χρηματιζόμαστε, τότε πρόβλημα δεν υπάρχει. Η ανάρτηση έμεινε «στον αέρα” για αρκετές ώρες και εν συνεχεία διαγράφηκε από το συντάκτη της.

****

Εντάξει, μια ερώτηση εδώ: Οι συνεργάτες, τα στελέχη, μιας παράταξης ή ενός κόμματος είναι προφανώς ελεύθερα να γράφουν ό, τι θέλουν. Ποια όμως είναι η ευθύνη του επικεφαλής, ή και των υπολοίπων στελεχών και μελών, όταν αυτά που γράφονται ή λέγονται συνιστούν, φερ’ ειπείν, ομοφοβικές αντιλήψεις; Ή ρατσιστικές; Ή σεξιστικές; ; Ή συκοφαντικές; Θα παρενέβαινε ή όχι καταδικάζοντάς τις ο κ. Κουριδάκης; Ή θα περιοριζόταν και εκεί να δηλώσει την πίστη του στην ελευθερία της έκφρασης νίπτοντας τας χείρας του;