logo


Με ενός λεπτού σιγή στη μνήμη όσων έχασαν τη ζωή τους στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ξεκίνησε χθες βράδυ Τρίτη 7 Μαρτίου η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Διονύσου.

Αμέσως μετά το λόγο πήρε ο Δήμαρχος Γ. Καλαφατέλης για να αναφερθεί διεξοδικά στην κατάσταση με το τρένο που διέρχεται από την πόλη μας και τη διχοτομεί, αλλά και στις ενέργειες που κάθε Δημοτική Αρχή πριν και μετά από την καλλικρατική ένωση προσπάθησε να προωθήσει με στόχο την ασφάλεια και την καλύτερη εξυπηρέτηση του Δήμου, χωρίς μέχρι σήμερα κανένα αποτέλεσμα. Πρότεινε, τέλος, την υιοθέτηση ψηφίσματος από το Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε να ενημερωθούν όλοι εμπλεκόμενοι υπηρεσιακοί και πολιτικοί παράγοντες για τους κινδύνους και τα προβλήματα που γεννούν οι σιδηροδρομικές γραμμές στο Δήμο Διονύσου, “να καταγγείλουμε πως δεν έχουμε τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια”, όπως είπε χαρακτηριστικά.

Μέσα στα μοιραία τρένα θα μπορούσαν να ήταν μέλη της οικογένειας μας ή τα δικά μας παιδιά, είπε ο κ. Καλαφατέλης, χαρακτηρίζοντας το δυστύχημα “τραγικό και αδιανόητο γεγονός, που βύθισε τη χώρα σε πένθος”, αλλά και “ειδεχθές και διαρκές έγκλημα εν έτει 2023, με υπεύθυνους, υπαίτιους και ηθικούς αυτουργούς, στο βωμό της αδιαφορίας, της καρεκλοκένταυρης γραφειοκρατίας, των πελατειακών σχέσεων και των ποικίλων συμφερόντων που συνήθως αποκαλύπτονται αφού το κακό έχει γίνει. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο είναι επιτακτική ανάγκη να εντοπιστούν άμεσα από τη Δικαιοσύνη όσοι έφταιξαν για αυτή την ανείπωτη τραγωδία και να αναπαυθούν εν ειρήνη οι ψυχές των αδικοχαμένων θυμάτων.

Το ίδιο επιτακτική είναι και η ανάγκη να προχωρήσουν οι ενέργειες εκείνες που θα διασφαλίσουν πως ποτέ ξανά δεν θα ζήσουμε τέτοια τραγωδία, συνέχισε ο Δήμαρχος, συνδέοντας έτσι το δυστύχημα με την περίπτωση του Δήμου Διονύσου, ειδικά όσον αφορά στην ισόπεδη διάβαση του τρένου στον Άγ. Στέφανο.

 

Ο Σταθμός εγκαινιάστηκε το 1904, διχοτομώντας έτσι, ουσιαστικά για πάνω από έναν αιώνα, την πόλη. Κοινό αίτημα όλων των Δημοτικών Αρχών, και του προκαλλικρατικού Αγ. Στεφάνου και του καλλικρατικού Δήμου Διονύσου, παραμένει η υπογειοποίηση των γραμμών, το οποίο ο ΟΣΕ απορρίπτει λόγω του μεγάλου κόστους, που υπολογίζεται σε πάνω από 120 εκατομμύρια ευρώ. Αναφερόμενος ειδικά στις κινήσεις της δικής του Διοίκησης ο κ. Καλαφατέλης τόνισε πως σε αλλεπάλληλες συναντήσεις με τους επικεφαλής του Οργανισμού αναζητήθηκαν λύσεις στην κατεύθυνση της ασφάλειας πεζών και οχημάτων, αλλά και στην καλύτερη διευθέτηση του κυκλοφοριακού προβλήματος που επιδεινώνεται από τις γραμμές του τρένου. Η πιο πρόσφατη εξέλιξη ήταν από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ, που εκπόνησε προμελέτη για την υπογειοποίηση του ισόπεδου κόμβου στον Άγ. Στέφανο. Στην παρουσίαση της προμελέτης, υπογράμμισε ο κ. Καλαφατέλης, (σ.σ. όπου, όπως ανέφερε, παρέστησαν οι αρμόδιοι Αντιδήμαρχοι, δυο δημοτικοί σύμβουλοι και μια τοπική σύμβουλος του Αγ. Στεφάνου- αν και είχαν όλοι προσκληθεί-, ένας μόνο επικεφαλής παράταξης- αν και είχαν όλοι προσκληθεί-, ο Εμπορικός Σύλλογος Διονύσου και ένας μηχανικός της πόλης) διατυπώθηκαν σοβαρές ενστάσεις και έκτοτε το θέμα παραμένει ανοιχτό, μια που θεωρήθηκε κρίσιμη και η συναίνεση της τοπικής κοινωνίας. Μαζί με την ασφάλεια, συνέχισε ο Δήμαρχος, έχουν τεθεί και τα θέματα της “άθλιας” εικόνας του Σταθμού, της πεζογέφυρας και των συνοδών κτηρίων, που προσβάλλει το ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας του Δήμου. Όλα τα παραπάνω, μαζί και η ανάγκη πύκνωσης των δρομολογίων και το έργο του προαστιακού στο Κρυονέρι, έχουν τεθεί υπόψη όχι μόνο του ΟΣΕ αλλά του αρμόδιου Υπουργείου. Από τα αιτήματα αυτά, εν μέρει έχει ικανοποιηθεί η πύκνωση των δρομολογίων, ενώ το έργο του προαστιακού δημοπρατήθηκε τον περασμένο μήνα.

Επειδή τα υπόλοιπα έχουν βαλτώσει, και μετά από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο Δήμαρχος εισηγήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο την επεξεργασία ψηφίσματος, το οποίο μέλη του Σώματος ζήτησαν να αποτελέσει απόφαση, που θα περιέχει τα γενικά ζητήματα που ανέκυψαν μετά το δυστύχημα αλλά και τα ειδικότερα που σχετίζονται με τις σιδηροδρομικές υποδομές στην περιοχή μας. Το εν λόγω ψήφισμα- απόφαση θα επιδοθεί στον Πρωθυπουργό, στον Υπουργό Μεταφορών αλλά και στον ΟΣΕ.

Η ενέργεια αυτή συνάντησε την αποδοχή των συναδέλφων του από τις υπόλοιπες παρατάξεις, οι οποίες είχαν κι αυτές από την πλευρά τους ετοιμάσει σχετικό ψήφισμα:

Ο Κ. Κουριδάκης από τον Εύπολι υπογράμμισε πως το ψήφισμα θα πρέπει να περιέχει και επιθετικές αιχμές, προειδοποιώντας πως η πόλη δεν είναι διατεθειμένη να ανεχθεί ούτε έναν θάνατο, ούτε μια ζημιά, ούτε μια καταστροφή.

“Εξοργισμένοι, και όχι μόνο συγκινημένοι, είμαστε ως πολίτες”, τόνισε ο επικεφαλής των ΜΑΖΙ για τον Διόνυσο Ν. Κλήμης, υπερθεματίζοντας στην προσπάθεια για την υπογειοποίηση των γραμμών του ΟΣΕ, που χωρίζουν στα δυο τον Άγ. Στέφανο. Ο ίδιος έθεσε θέμα μετατροπής του ψηφίσματος σε απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ώστε να αποκτήσει μεγαλύτερο κύρος.

Δεσμευτική απόφαση, και όχι ψήφισμα, πρότεινε και ο Ν. Καρυστινός, επικεφαλής του Νέου Διόνυσο, υπογραμμίζοντας πως το πρωταρχικό μέλημα και αναφορά πρέπει κατ’ αρχάς να είναι η ασφάλεια των κατοίκων, ενώ υπενθύμισε και παλαιότερα περιστατικά με ατυχήματα στις γραμμές.

Διαδημοτική συνεργασία με πόλεις της Αττικής που αντιμετωπίζουν παρόμοιο πρόβλημα, πρότεινε ο τέως Αντιδήμαρχος Παιδείας Σπ. Αρνής, επισημαίνοντας πως κανένα κόστος οποιουδήποτε ύψους δεν μπορεί να υπερτερήσει της ασφάλειας των πολιτών.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η επικεφαλής της παράταξης “Ο Διόνυσος, αύριο” Κ. Μαϊχόσογλου, επέμεινε επιπλέον στην άμεση υλοποίηση κάποιων μικρότερων έργων στην κατεύθυνση της ασφάλειας των γραμμών, μέχρι να έρθει η ώρα να υλοποιηθεί το σοβαρό, μεγαλόπνοο και δύσκολο έργο της υπογειοποίησής τους.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως το σχέδιο του ψηφίσματος διανεμήθηκε χθες βράδυ στους δημοτικούς συμβούλους για τυχόν τροποποιήσεις, και μέχρι αύριο αναμένεται να οριστικοποιηθεί.