logo


Έκδηλη ήταν η ανησυχία του Αντιδημάρχου Χωροταξικού Σχεδιασμού στο Δήμο Διονύσου Γ. Φωτάκη, από τη νέα τροπή που πήρε τις τελευταίες ημέρες το θέμα της εγκατάστασης των διοδίων στην περιοχή μας. Παρόλο που το θέμα είχε παγώσει- μετά και από σχετικές κυβερνητικές διαβεβαιώσεις- το καλοκαίρι του 2020, έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προς το Δήμο Κηφισιάς με ημερομηνία 7 Δεκεμβρίου, ήρθε να αναζωπυρώσει τις ανησυχίες και να σημάνει και πάλι συναγερμό στο γειτονικό Δήμο αλλά και στην πόλη μας, μια που και οι δυο Δήμοι πλήττονται- άμεσα η Κηφισιά και έμμεσα ο Διόνυσος- από την εγκατάσταση διοδίων.

Τις παραπάνω ανησυχίες εξέφρασε ο κ. Φωτάκης χθες, Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου, τόσο το πρωί στην Οικονομική Επιτροπή όσο και το βράδυ στο Δημοτικό Συμβούλιο, τονίζοντας πως από την περασμένη Παρασκευή έχει και πάλι ενεργοποιηθεί η διαδημοτική- διαπαραταξιακή επιτροπή κατά των διοδίων, που συνεδρίασε για το σκοπό αυτό δια ζώσης στο Ζάννειο, με ευρεία εκπροσώπηση και των δυο πόλεων. Η επιτροπή, υπενθυμίζεται, είχε “παγώσει” τις εργασίες της τον Ιούνιο του 2020, όταν σε συνάντηση των Δημάρχων Κηφισιάς και Διονύσου με τον υπουργό ΥΠΕΝ Αχ. Καραμανλή υπήρξε ρητή διαβεβαίωση πως τα διόδια στην περιοχή μας τίθενται εκτός προγραμματισμού.

Σύμφωνα, όμως, με όσα περιλαμβάνονται στο έγγραφο του ίδιου Υπουργείου, του ΥΠΕΝ, η τροποποίηση των Περιβαλλοντικών Όρων, που έχει εγκριθεί, προβλέπει σειρά έργων μεγάλης κλίμακας για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και ορίζοντα κατασκευής το  τέλος του 2024, “οπότε και προβλέπεται η λειτουργία του νέου αναλογικού συστήματος χρέωσης διοδίων τελών που προωθείται άμεσα εκ μέρους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών”, τονίζεται στο έγγραφο.

Τα  έργα που περιγράφονται στο έγγραφο προβλέπουν την αποξήλωση της γέφυρας στον κόμβο της Βαρυμπόμπης και την κατασκευή νέας γέφυρας τριών λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, αλλά και την κατασκευή έργων για ειδική κυκλοφοριακή ρύθμιση επί της οδού Ελαιών, στη Ν. Κηφισιά, διαμόρφωση παράπλευρου δρόμου στο ύψος της υφιστάμενης γέφυρας και εξασφάλιση αριστερών κινήσεων στη γέφυρα Καλυφτάκη. Προβλέπεται μάλιστα να ξεκινήσουν μέσα στο 2022, γι’ αυτό και το ΥΠΕΝ στο έγγραφό του ζητεί τη συνδρομή του γειτονικού Δήμου στην ταχεία ολοκλήρωση των έργων.

Παρόλο που το κύριο βάρος των παραπάνω έργων για τα επόμενα δυο χρόνια θα το σηκώσει η Κηφισιά, εντούτοις- όπως υπογράμμισε ο Αντιδήμαρχος- θα πληγεί έμμεσα και ο Δήμος Διονύσου, μια που πολλοί κάτοικοι της πόλης μας χρησιμοποιούν την Εθνική Οδό για τις μετακινήσεις τους. Με τα έργα, θα αναγκάζονται να μπουν στον αστικό ιστό της Κηφισιάς δημιουργώντας ουρές εκατοντάδων μέτρων με τη συνακόλουθη ταλαιπωρία και μόλυνση του περιβάλλοντος.

Μετά και από τις παραπάνω αρνητικές εξελίξεις, η διαπαραταξιακή- διαδημοτική επιτροπή αποφάσισε να συνεδριάσει και πάλι, αμέσως μετά τις Γιορτές των Χριστουγέννων, ώστε να αποφασίσει συγκεκριμένες ενέργειες, επικαιροποιώντας τον περυσινό προγραμματισμό της με νομικές κινήσεις αλλά και ενέργειες στο πολιτικό επίπεδο.

Αξίζει, τέλος, να αναφερθεί η επισήμανση του Ν. Παπαϊωάννου, δικηγόρου και ειδικού συνεργάτη του Δημάρχου, την οποία συμμερίσθηκε και ο Αντιδήμαρχος, για τις απανωτές διαβεβαιώσεις υπουργικών στελεχών τόσο για τα διόδια όσο και για την άλλη ανοιχτή υπόθεση, των Λατομείων:

Διαβεβαιώσεις κυβερνητικές υπήρχαν μέχρι πριν από λίγες ημέρες για τη μη εγκατάσταση διοδίων (σ.σ. «πεθαμένη υπόθεση” την είχε χαρακτηρίσει ο Ευ. Μπακογιάννης, Γενικός Γραμματέας στο ΥΠΕΝ σε συνάντησή του με εκπροσώπους του Δήμου Διονύσου!), και τελικά διόδια μπαίνουν. Όπως διαβεβαιώσεις υπάρχουν και για τη μη εγκατάσταση νέας λατομικής λειτουργίας στην Πεντέλη- που αν δεν πάρουν σάρκα και οστά με συγκεκριμένες νομοθετικές πρωτοβουλίες και ενέργειες, θα παραμένουν απλά λόγια του αέρα.