logo


Εγκρίθηκε με επιφύλαξη από τη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Διονύσου το κλείσιμο της χρήσης και ο οικονομικός απολογισμός του 2014, τακτοποιώντας έτσι ακόμη μια εκκρεμότητα που έρχεται από το παρελθόν.

Την πρόσκληση της Προέδρου Τ. Κώνστα για τη σχετική συνεδρίαση, που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη την Τρίτη 27 Απριλίου, συνόδευαν όγκος εγγράφων, που περιείχαν την πυκνή αλληλογραφία ανάμεσα στον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και τους τρεις διαδοχικούς Προέδρους της Επιτροπής από το 2014 μέχρι το 2019, επί Διοίκησης Ζαμάνη: Ο μεν ζητούσε όλο και πιο επιτακτικά χρόνο με το χρόνο να του αποσταλούν απολογισμοί παρελθόντων ετών, ενώ οι δε ζητούσαν συνεχώς παρατάσεις. Το ίδιο πρόβλημα, τις εκκρεμότητες που έρχονταν από παλιά, αντιμετώπισε και η παρούσα Διοίκηση, όταν ήρθε η ώρα να αναλάβει θητεία, το Σεπτέμβριο του 2019, μόνο που εξαρχής φάνηκε αποφασισμένη να κλείσει τους λογαριασμούς και να κάνει μια νέα αρχή, όπως έχουν κατ’ επανάληψη δηλώσει πολλά από τα μέλη της.

Ο συγκεκριμένος απολογισμός, για το 2014, παρουσίαζε ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, μια που πολλά από τα παραστατικά του είχαν καεί στον εμπρησμό του 2015, όταν καταστράφηκε σε μεγάλο βαθμό το αρχείο και των δυο Σχολικών Επιτροπών, ενώ στο δειγματοληπτικό έλεγχο που είχε πραγματοποιηθεί λίγο νωρίτερα την ίδια χρονιά, είχαν εντοπισθεί διαχειριστικά κενά. Αυτός ο έλεγχος, εξάλλου, με τον αντίστοιχο στα οικονομικά στοιχεία της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής, οδήγησαν όπως είναι γνωστό σε πολύχρονες δικαστικές διαμάχες, με υπόλογους δεκάδες συμπολιτών, μελών των δυο Επιτροπών.

Ο απολογισμός του 2014, που βρέθηκε στο αρχείο της Σχολικής Επιτροπής, εκπονήθηκε από λογιστή, που ανέλαβε τη σχετική υποχρέωση το 2017 και παρέδωσε ένα χρόνο αργότερα. Το πολυσέλιδο υπόμνημά του το υπογράφει ο ίδιος, αλλά όχι και ο τότε Πρόεδρος Α. Δελαγραμμάτικας, σύμφωνα με τα έγγραφα που τέθηκαν υπόψη των μελών της Επιτροπής. Επιπλέον, στο ίδιο υπόμνημα γίνεται λόγος για διαχειριστικά κενά, τα οποία ακόμη σήμερα αποτελούν αντικείμενο εκκρεμούς δικαστικής διερεύνησης για όσους το 2014 είχαν αρμοδιότητα χρηματικής διαχείρισης στη Σχολική Επιτροπή. Υπενθυμίζεται πως για τα υπόλοιπα μέλη- Ένωση Γονέων, καθηγητές, πολίτες κ.λπ.- η Σχολική Επιτροπή παραιτήθηκε από το δικόγραφο της αστικής αξίωσης, υλοποιώντας σχετική προεκλογική δέσμευση της νυν Δημοτική Αρχής, ενώ για το ποινικό σκέλος το Δικαστήριο έχει δεχθεί πως δεν είχαν καμιά ευθύνη. Ο εν λόγω απολογισμός ουδέποτε ήρθε προς συζήτηση από την Επιτροπή, ενώ η καθυστερημένη έγκρισή του, προ ημερών, οφείλεται στη διορία που είχε δώσει η Επιτροπή στον πρώην Πρόεδρο να προσκομίσει τυχόν στοιχεία που έχει στην κατοχή του, διορία που όμως παρήλθε άπρακτη.

Στη διάρκεια της συζήτησης αποκαλύφθηκε πως για το 2014 έχουν συνταχθεί δυο απολογιστικά στοιχεία: το ένα από την τακτική τότε λογίστρια της Σχολικής Επιτροπής το 2015 και το δεύτερο από λογιστή που κλήθηκε ειδικά για τον απολογισμό του συγκεκριμένου έτους, το 2018.Το πρώτο, με απόφαση της Επιτροπής, εστάλη το 2015 προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, που αποφάσισε κατασταλτικό και διαχειριστικό έλεγχο από μια σειρά υπερκείμενων ελεγκτικών Αρχών, καθώς και διερεύνηση τυχόν ποινικών και αστικών ευθυνών. Αυτό πήρε το δρόμο του- και το 2017 καλείται νέος λογιστής για να συντάξει απολογισμούς των ετών 2011- 2015. Το δικό του πόνημα, ανυπόγραφο από τον τότε Πρόεδρο, κλήθηκε να εγκρίνει με επιφύλαξη την περασμένη Τρίτη η Σχολική Επιτροπή, τόνισε η κ. Κώνστα. Στα παραπάνω, αντιρρήσεις προέβαλε η Ι. Δακτυλίδη, εκ μέρους της μείζονος μειοψηφίας, επιμένοντας πως αυτό που συζητείτο τις προάλλες, έχει ήδη συζητηθεί και καταψηφισθεί από τη Σχολική Επιτροπή και το Δημοτικό Συμβούλιο. Αξίζει να σημειωθεί πως στο σημείο αυτό η Πρόεδρος ανέγνωσε την 55/2015 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου οπότε και έγινε ξεκάθαρο ότι ο απολογισμός του 2014 ουδέποτε καταψηφίστηκε… Δεν θα ήταν άλλωστε λογικά και χρονολογικά δυνατό, επέμεινε και ο Ν. Παπαϊωάννου, δικηγόρος, ειδικός συνεργάτης Δημάρχου με αρμοδιότητα και για τα Νομικά Πρόσωπα του Δήμου: Το Δημοτικό Συμβούλιο παρέπεμψε το 2015 για έλεγχο κάτι που συντάχθηκε εκείνη τη χρονιά. Όμως η Σχολική Επιτροπή με μεταγενέστερη, κατά δυο χρόνια, απόφασή της ανέθεσε τη σύνταξη του ίδιου πράγματος, η οποία ποτέ δεν ήρθε ούτε στην Επιτροπή ούτε στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Αναμενόμενη εξάλλου ήταν η ανησυχία μελών της Επιτροπής, να εγκρίνουν έστω και με επιφύλαξη απολογισμό που παρουσιάζει διαχειριστικά κενά. Για την ανησυχία αυτή ο κ. Παπαϊωάννου υπενθύμισε τη συνημμένη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπου ρητά ορίζεται αφενός ότι οι Σχολικές Επιτροπές είναι υποχρεωμένες να εγκρίνουν απολογισμούς παρελθόντων ετών και αφετέρου ότι τα μέλη δεν φέρουν καμιά ευθύνη, ποινική ή αστική, για τυχόν διαχειριστικά κενά προηγούμενων διοικήσεων, οι οποίες παραμένουν υπόλογες για πράξεις ή παραλείψεις των χρήσεων που διαχειρίστηκαν.

Χαρακτηριστική ήταν εδώ η τοποθέτηση του Αντιδημάρχου Χωροταξικού Σχεδιασμού Γ. Φωτάκη, μέλους της Επιτροπής: “Τα πράγματα είναι σαφή. Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου το 2015 δεν ενέκρινε κανέναν απολογισμό αλλά παρέπεμψε τον οικονομικό έλεγχο σε άλλα όργανα. Νέος λογιστής έρχεται αργότερα, το 2017, για να συντάξει νέο απολογισμό. Συνεπώς ο προηγούμενος ήταν στον αέρα, λογιζόταν ως μη υπάρχων. Τέλος, τα έγγραφα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και του Ελεγκτικού Συνεδρίου υποχρεώνουν τα Νομικά Πρόσωπα να εγκρίνουν απολογισμούς περασμένων ετών, χωρίς οι νυν Διοικήσεις τους να φέρουν ευθύνη για όσα έκαναν ή δεν έκαναν οι προηγούμενοι. Συνεπώς απόψε πρέπει να προχωρήσουμε στην έγκριση αυτού του απολογισμού του 2014”. Τα παραπάνω συνομολόγησε και ο συνάδελφός του δημοτικός σύμβουλος Θ. Κρητικός, προσθέτοντας πως η έγκριση του απολογισμού αποτελεί υποχρέωση για την εύρυθμη λειτουργία της Σχολικής Επιτροπής.

Για την ιστορία να αναφερθεί πως και τα δυο θέματα ψηφίστηκαν ομόφωνα, με δήλωση παρουσίας από την κ. Δακτυλίδη και λευκή ψήφο από τον Δ. Βάτσο εκ μέρους των ΜΑΖΙ για τον Διόνυσο και τον Ν. Πλέσσα, Διευθυντή του ΕΠΑΛ Διονύσου.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί πως εκτός από το 2014, έχουν ήδη σταλεί στον Επίτροπο οι απολογισμοί για το 2015 και το 2019, ενώ εκκρεμούν αυτοί των ετών 2016, 2017 και 2018. Ο απολογισμός για το 2020 αναμένεται να έρθει προς συζήτηση μέσα στον Ιούνιο, αφού όλοι οι συνεργάτες- προμηθευτές της Επιτροπής αναρτήσουν τα παραστατικά τους στις σχετικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες.