logo


Φιλική αλλά και άκρως δηκτική  είναι η  κριτική που ασκεί στη Δημοτική Αρχή Διονύσου, για το πρώτο οκτάμηνο της θητείας της, ο Σπ. Γιαννουλάτος, δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη Εύπολις- Συνεργασία Δημοτών Διονύσου, πρώην Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου επί Διοίκησης Ζαμάνη. Ο κ. Γιαννουλάτος στο σημερινό του πόνημα θίγει μερικά μόνο από όσα θεωρεί κακώς κείμενα και γενόμενα- ανάμεσά τους τον ορισμό Αντιδημάρχων και την πρόσληψη ειδικών συνεργατών και συμβούλων, τη λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών, την αποκέντρωση στις Κοινότητες, καθώς και τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου- ενώ αφήνει για αργότερα, με τη συμπλήρωση ενός έτους, την κριτική για την προστασία του περιβάλλοντος και της δημοτικής περιουσίας, τις κοινωνικές δομές, την αξιολόγηση του έργου αιρετών και μετακλητών υπαλλήλων κ.λπ.:

       Ο κορωνοϊός, η υποχρεωτική παραμονή κατ’ οίκον περίπου δύο μηνών, έδωσε στους περισσότερους τον χρόνο να ασχοληθούμε με την ευρεία έννοια με θέματα του σπιτιού μας, αλλά και σε μερίδα των αιρετών να κάνει κάποιες σκέψεις για την πορεία του Δήμου μας από την λήψη των καθηκόντων της νέας Δημοτικής Αρχής μέχρι σήμερα, διάστημα οκτώ μηνών. Δηλαδή να κάνουμε κριτική, καλόπιστη κριτική για το καλό του Δήμου, των Δημοτών και κατοίκων αυτού.

    Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες γνώσεις ή μεγάλη αυτοδιοικητική πείρα για να διαπιστώσει κανείς ότι ο Δήμος μας, πάει χειρότερα από πριν σχεδόν σε όλους τους τομείς. Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες γνώσεις για να διαπιστώσει κανείς ότι ο Γνώμονας της νέας Δημοτικής Αρχής είναι πώς να διοικήσει το Δήμο, όχι με πνεύμα συνεννοήσεως με όλες τις παρατάξεις , αλλά δια της μεθόδου διαίρει και βασίλευε να επιτυγχάνονται συγκυριακές ενίοτε πλειοψηφίες, αν και σε σοβαρά θέματα είναι αχρείαστες για την Δημοτική αρχή, επειδή συνεπικουρείται από τις αμφισβητούμενες παρενέργειες των νέων νόμων και Υπουργικών αποφάσεων του ΥΠΕΣ, φυσικά στα πλαίσια Κυβερνησιμότητας των Δήμων, λόγω της απλής αναλογικής, π.χ. ψήφιση Τεχνικού Προγράμματος, 18 ψήφοι υπέρ, 19 κατά, λοιπόν με τις ισχύουσες νέες διατάξεις θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα των 18 Συμβούλων της Δημοτικής Αρχής και λοιπών συνεργαζομένων και όχι της πλειοψηφίας των 19.

     Άλλο κραυγαλέο παράδειγμα πώς διοικεί η νέα Δημοτική Αρχή, ήταν η συγκρότηση των Διοικητικών Συμβουλίων των νομικών προσώπων του Δήμου.

Π.χ. Σχολικές Επιτροπές, η παράταξη των Ανοιχτών Οριζόντων του 30% συμμετέχει στα Δ.Σ. με μόνο ένα μέλος στα 13, ενώ η παράταξη ΕΥΠΟΛΙΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΔΗΜΟΤΩΝ ΔΙΟΝΥΣΟΥ  με 15% δεν εκπροσωπείται, όλοι οι άλλοι ελέω Δημοτικής Αρχής εκπροσωπούνται τουλάχιστον με ένα μέλος και η Λαϊκή Συσπείρωση (ΚΚΕ) στην μια σχολική με 3 (2+1).

ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΩΝ

      Μέχρι σήμερα έχετε ορίσει επτά (7) Αντιδημάρχους και βέβαια ελέω ΥΠΕΣ έχετε δικαίωμα να ορίσετε και έναν ακόμη. Ο όγδοος μάλλον χρειάζεται ως Αντιδήμαρχος παρά τον Δήμαρχο (όπως Υπουργός παρά τον Πρωθυπουργό) για να συντονίζει το έργο των επτά και εξασφαλίζετε και έναν σύμβουλο της αντιπολίτευσης ακόμη, όπως ολόκληρη την (Ανεξάρτητη!!!) παράταξη του κ. Τσεβά.

Προσέξτε γιατί ο όγδοος μπορεί να θέλει να είναι έμμισθος και δεν προβλέπεται.

      Πάντως στα χωριά μας κυκλοφορεί ευρέως η παροιμία “όπου λαλούν πολλοί κοκκόροι αργεί να ξημερώσει”.

      Π.χ. Για το Τεχνικό πρόγραμμα υπεύθυνοι και οι τρεις Μηχανικοί Αντιδήμαρχοι! Άλλωστε γι’ αυτό άρχισαν νωρίς οι αναμορφώσεις!!!

   Ο Ορισμός Ειδικών συμβούλων ή Ειδικών Συνεργατών ή Επιστημονικών Συνεργατών που προβλέπονται από τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) του Δήμου  μας είναι έξι (6). Αυτές είναι και οι αμειβόμενες θέσεις που ορίζει προσωπικά ο Δήμαρχος με την απόφασή του.

     Πόσοι όμως είναι στο σύνολο Δυσκολεύομαι να τους καταμετρήσω. Αναφέρομαι κατά περίπτωση σε ορισμένες περιπτώσεις συμβούλων – Ειδικών συνεργατών κ.τ.λ. που δημιουργούν ερωτηματικά για τα κριτήρια της επιλογής τους αλλά και τις αρμοδιότητες που τους έχει ορίσει ο Δήμαρχος.

      Τελευταία περίπτωση η πρόσληψη του Ειδικού Συνεργάτη του Δημάρχου, κ. Μπάμπαλου Δικηγόρου η οποία έγινε εν μέσω πανδημίας. Αλήθεια τα καθήκοντά του θα τα εκτελεί με τηλεδιασκέψεις!!!

Όταν δει κανείς τις αρμοδιότητές του, είναι σχεδόν ίδιες με τον προ τετραμήνου προσληφθέντα ειδικό συνεργάτη κ. Ν. Παπαϊωάννου Δικηγόρο. Για την διαφάνεια και τον έλεγχο των συμβάσεων μήπως πρέπει κ. Δήμαρχε να προσλάβετε και τον έκτο Σύμβουλο Δικηγόρο!!!

Τα ερωτήματα πολλά, όσον αφορά στον κ. Παπαϊωάννου η αλήθεια είναι ότι είναι έμπειρος δικηγόρος, είναι κάτοικος της περιοχής, εκ Κρυονερίου, και προφανώς δεν είναι άνεργος. Αλλά για την εκλογή του κ. Μπάμπαλου έχουν αναφερθεί πολλά σχόλια στα διάφορα ηλεκτρονικά Μέσα της περιοχής.                                                                                           

Προσωπικά δεν τον γνωρίζω και δεν έχω προσωπική άποψη. Όμως από αυτά που έχουν αναφερθεί και συνεκτιμώντας και με πραγματικά γεγονότα η πρόσληψή του φαίνεται να είναι μάλλον ρουσφετολογική (Νόμιμη φυσικά) κι αυτό γιατί πιστεύω ότι υπάρχουν πολλοί αξιόλογοι Δικηγόροι κάτοικοι Διονύσου που θα μπορούσατε να έχετε προσλάβει κ. Δήμαρχε,  για τις συγκεκριμένες αρμοδιότητες παρόλο που είναι εκ του περισσού από την στιγμή που έχετε προσλάβει τον κ. Παπαϊωάννου.

      Βέβαια υπάρχει και η παραδοχή ότι ο νέος προφανώς άπειρος αφού πρόσφατα πήρε άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος σύμφωνα με την Οδό Διονύσου, θα αποκτήσει πείρα δίπλα στον έμπειρο κ. Παπαϊωάννου.

Άλλωστε και ειδικότερα μετά την αναμόρφωση του Προϋπολογισμού επί το έλαττον πέρα των 2.000.000€ οι συμβάσεις θα είναι ολιγότερες.

      Αλήθεια, για την διχογνωμία των δύο διευθύνσεων του Δήμου για την προμήθεια των καυσίμων γιατί δεν ζητήσατε τη γνώμη των δύο Νομικών Συμβούλων σας;  Γι’ αυτό δεν προσελήφθησαν;  Μήπως δεν τους έχετε ανάγκη εσείς και τα άλλα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής;

      Η ανωτέρω πρόσληψη υποτιμά την νοημοσύνη των Δημοτών του Δήμου Διονύσου που σας τίμησαν για δεύτερη φορά, αλλά καλά να πάθουν, γιατί όσες ικανότητες και να έχει ο συγκεκριμένος Σύμβουλος, τις οποίες δεν αμφισβητώ, το ότι είναι σύμφωνα με πληροφορίες της Οδού Διονύσου, γιος του Δημάρχου Ν. Ηρακλείου που σας είχε προσλάβει μισθωτό σύμβουλό του επί μία πενταετία τα λέει όλα. Η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι τίμια αλλά και να φαίνεται. Φαίνεται;;;;;;;

      Είμαι προβληματισμένος με τις ψηφοφορίες του Δημοτικού Συμβουλίου κυρίως σε κρίσιμα θέματα που άπτονται τόσο οικονομικών όσο και εργασιακών θεμάτων. Μεταξύ του τελευταίου έτους της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής και του οκταμήνου της σημερινής Αρχής μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές στο προσωπικό του Δήμου Διονύσου και ιδιαίτερα του προσωπικού της Αντιδημαρχίας Περιβάλλοντος. Όμως ό,τι καταψήφιζαν ως τότε αντιπολίτευση και αφορούσε στις αναθέσεις σε εργολάβους διαφόρων εργασιών π.χ. Αποκομιδή κλαδιών   ογκωδών αντικειμένων, καθαρισμό πλατειών, οικοπέδων κ.τ.λ.  Όχι μόνο δεν τις καταψήφιζαν αλλά συνεννοούντο πολλές φορές όλη η  Αντιπολίτευση και δεν έδιναν απαρτία κωλυσιεργώντας τις αποφάσεις ή πολλές φορές τις μπλοκάριζαν διότι τότε οι αναθέσεις σε εργολάβους απαιτούσε την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, δηλαδή 21 ψήφοι Συμβούλων.

      Κύριοι αποδεικνύεται περίτρανα ότι η τότε Αντιπολίτευση που σήμερα είναι η Δημοτική Αρχή ενεργούσε μόνο για ίδιον  ψηφοθηρικό όφελος και φθοράς, της τότε Δημοτικής Αρχής, αφού τώρα μας έφεραν (προ κορωνοϊού) τις ίδιες εισηγήσεις ως Δημοτική Αρχή για τα τα ίδια θέματα και τις υποστήριζαν με αντίθετους ισχυρισμούς.  Σας αφήνω στην κρίση των Δημοτών του Δήμου μας και μάλιστα όσων ενδιαφέρονται για το καλό του Δήμου, γιατί μεγάλο μέρος αυτών είναι αδιάφορο μα παντελώς αδιάφορο.

      Ειδικά η σημερινή Δημοτική Αρχή ψήφισε για εργολαβίες το ποσόν των 2.300.000€ σε αντίθεση με την προηγούμενη που ήταν 1.500.000€

Επισημαίνω ότι η σημερινή αρχή έχει την πλήρη σιγή επί του θέματος του Συλλόγου των εργαζομένων!

      Επί Ζαμάνη οι εργαζόμενοι απεργούσαν, ασχημονούσαν και απειλούσαν ακόμη εντός των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου τόσον για ιδιαίτερα θέματά τους όσον και για τις αναθέσεις έργου των εργαζομένων σε εργολάβους, τώρα κάνουν την πάπια, γιατί; μήπως κάνω λάθος;

      Είναι  διάχυτο το ερώτημα, οι εργαζόμενοι τι κάνουν αφού τις εργασίες τις κάνουν οι εργολάβοι;

Κύριε Καλαφατέλη όταν η παράταξή σας ήταν αντιπολίτευση, οι δικοί σας σύμβουλοι έκαναν το ίδιο ακριβώς ερώτημα στην τότε Δημοτική Αρχή.  Απλώς αναφέρω ότι εντός των ημερών προσλαμβάνονται 24 τετραμηνίτες και θα τοποθετηθούν στον Δήμο από τον ΟΑΕΔ ακόμη 95 περίπου διαφόρων ειδικοτήτων για οκτώ μήνες.

ΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Επανδρωμένη με έναν Δικηγόρο που υπήρχε από τον Δήμο του  Αγ. Στεφάνου. Τι ενέργειες έχουν κάνει οι Δημοτικές Αρχές από το 2011 μέχρι σήμερα για να προσληφθούν άλλοι τρεις που προβλέπονται από τον ΟΕΥ;  Τα συμφέροντα του Δήμου με έναν δικηγόρο δεν προστατεύονται επαρκώς και ο Δήμος ζημιώνεται χιλιάδες ευρώ από υποθέσεις που δεν προλαβαίνει να αντιμετωπίσει.

Βέβαια θα αναρωτηθεί κανείς γιατί να προσλάβουν αφού με την μέθοδο της ανάθεσης λόγω φόρτου του ενός δικηγόρου αναθέτουν σε εξωτερικούς δικηγόρους με απ’ ευθείας αναθέσεις και πάντοτε  ημέτερους;

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ

      Η γενική εντύπωση κάποιου αντικειμενικού παρατηρητή για το 8μηνο της θητείας των Δ.Σ. των Σχολικών Επιτροπών είναι ότι είτε με κανονικές είτε με έκτακτες συνεδριάσεις να ασχολούνται κυρίως πώς θα ορίσουν δικηγόρους κ.τ.λ ώστε να υποστηρίξουν τους κατηγορούμενους (είτε δικαίως είτε αδίκως) της πρώτης θητείας του Δημάρχου κ. Καλαφατέλη, ή να προσπαθούν να βρουν πατήματα της προηγούμενης θητείας Δημάρχου κ. Ζαμάνη και σε περιπτώσεις να παίρνονται αποφάσεις κατάργησης διώξεων και μάλιστα εν μέσω πανδημίας.

Η σημερινή Δημοτική Αρχή και τα στελέχη της στις Σχολικές Επιτροπές της πρώτης θητείας δεν χρειάστηκε να ανησυχούν. Ο εμπρησμός των γραφείων των Σχολικών τα λέει όλα.

Μετά τον εμπρησμό, μεγάλο μέρος του κυρίου όγκου των Πρωτοτύπων στοιχείων, έχει καταστραφεί!!!!!

Σε κάθε περίπτωση το θέμα βρίσκεται στην Δικαιοσύνη.

Από την πείρα μου ως μέλος ΔΣ και των δύο Σχολικών Επιτροπών πιστεύω ότι το ισχύον Λογιστικό – Οικονομικό Σύστημα πρέπει να καταργηθεί όπως πίστευα και για το ΘΕΣΠΙΣ γιατί ευνοεί την αδιαφάνεια. Δεν διαθέτουν τους μηχανισμούς και δικλείδες ως ο κεντρικός Δήμος.

ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

      Την ανακήρυξη των ανωτέρω Συμβούλων κάνει το αρμόδιο Πρωτοδικείο μετά τις εκλογές. Την  νομιμότητα των δημοτικών Συμβούλων και των Τοπικών Κοινοτήτων εάν υπηρετούν σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία είναι θέμα Δημάρχου και Προέδρου Δημοτικού Συμβουλίου.                                                                                                    

Σας θέτω δημόσια το ερώτημα, έχετε ελέγξει την νομιμότητα όλων των Δημοτικών Συμβούλων του Δήμου και Κοινοτήτων μας;

      Σύμφωνα με το άρθρο 15 του Νόμου 3852/2010 ως τροποποιήθηκε και ισχύει : “Ασυμβίβαστο εξ αιτίας οφειλών” στην παρ.2 αναφέρει:  Αν ο οφειλέτης του Δήμου, ή των Νομικών Προσώπων της παρ.1 εκλεγεί Δήμαρχος, δημοτικός Σύμβουλος ή σύμβουλος Κοινότητας, οφείλει να εξοφλήσει την οφειλή του, εφόσον αυτή υπερβαίνει το ποσό των 500€ (πεντακοσίων) ευρώ έως την ημέρα εγκατάστασης των νέων Δημοτικών Αρχών και στην παρ.3, αν τα προαναφερόμενα πρόσωπα γίνουν οφειλέτες του Δήμου ή των ανωτέρω νομικών Προσώπων μετά την εκλογή τους, οφείλουν να εξοφλήσουν την οφειλή τους μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών, αφότου κατέστη οριστική η βεβαίωση οφειλής τους και έλαβαν γνώση αυτής ή σε περίπτωση άσκησης ένδικων βοηθημάτων , αφότου εκδόθηκε τελεσίδικη δικαστική απόφαση.  Αν η εξόφληση των οφειλών του άρθρου αυτού δεν γίνει μέσα στην ανωτέρω προθεσμία, εκτός από την περίπτωση διακανονισμού της οφειλής, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, εκπίπτουν από το αξίωμά τους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στον Δήμο Διονύσου υπάρχουν περιπτώσεις. Πιστεύω ότι πρέπει να ενεργήσετε άμεσα γιατί διαφορετικά θα φέρετε ακεραία ευθύνη.

Δεν μπορεί αποφάσεις κρίσιμες να κρίνονται στη μία ή δύο ψήφους και Σύμβουλοι πριν την ψηφοφορία να αποχωρούν ή εάν παραμένουν να ψηφίζουν αντίθετα από την παράταξή τους.   

Όχι ότι αυτό απαγορεύεται, αλλά ποιος μας διαβεβαιώνει ότι, εάν υπάρχουν, οι ενέργειές τους δεν είναι αποτέλεσμα εκβιασμών ή πιέσεων, μπορεί κάποιος εύλογα να ισχυριστεί.

Καλώ τους ανωτέρω συμβούλους Δημοτικούς ή Τοπικούς και πάλι, εάν υπάρχουν,

Πρώτον: να εξοφλήσουν ή να ρυθμίσουν τις οφειλές τους και Δεύτερον: να παραιτηθούν πριν εκπέσουν βιαίως γιατί και τώρα να πληρώσουν εκπίπτουν αλλά αποφεύγουν τις κατασχέσεις.

Οι υπηρεσίες του Δήμου οφείλουν να ενεργήσουν τα δέοντα για τις εισπράξεις αυτών των χρεών σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία γιατί αυτές πρέπει και οφείλουν να γνωρίζουν.  Εάν λοιπόν υπάρχουν οφειλέτες τι έχουν κάνει οι αρμόδιες υπηρεσίες μέχρι σήμερα;

Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Οικονομικών γνωρίζει σίγουρα τα καθήκοντά του στο θέμα. Το δημοτικό χρήμα ανήκει σε όλους.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ  ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Από την 4η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 29-4-2020 που συνεδρίασε με τηλεδιάσκεψη εκτός από το μπάχαλο που έγινε από τις φραστικές αψιμαχίες, πολλάκις απρεπέστατες, μεταξύ Δημάρχου  κ. Καλαφατέλη και του πρώην  Δημάρχου κ. Ζαμάνη, βγαίνει το συμπέρασμα ότι η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου δεν κατόρθωσε να προεδρεύσει ως ο κανονισμός λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου ορίζει. Για λόγους δεοντολογίας έπρεπε να ζητήσει την διαγραφή των ακατανόμαστων εκφράσεων.  Κυρία Πρόεδρος, κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας απαγορεύεται η δικαιολόγηση της ψήφου του Δημοτικού Συμβούλου. Αυτή γίνεται, μόνο κατά τις τοποθετήσεις στη συζήτηση εκάστου θέματος, στην πρωτολογία ή την δευτερολογία.  Αυτό δεν πρέπει να το επικαλείστε και εσείς. Επίσης κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας δεν προβλέπεται να γίνεται συζήτηση επί του θέματος. ΕΛΕΟΣ!!!!                                                    

Όσο για την συνέχιση της διακοπείσης λόγω ωραρίου στις 24.00 για τις 14.00 την επομένη είναι ανεπίτρεπτη ώρα για όλους ιδιαίτερα τους εργαζόμενους και μη προβλεπόμενη ώρα από τον κανονισμό.

Σε κάθε περίπτωση εάν οφείλετο σε δικό σας κώλυμα ο κανονισμός είναι σαφέστατος  πώς γίνεται η αναπλήρωση του Προέδρου. Κοντολογίς η ώρα 14.00, φυσικά δεν είναι παράνομη. Ανήκει όμως στις εξαιρέσεις!!!!

ΔΩΡΕΑΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΤΑΦΟΙ

   Η πολιτική της Δημοτικής Αρχής στην χορήγηση δωρεάν οικογενειακών τάφων μπορεί να χαρακτηριστεί από οποιονδήποτε καλόπιστο ότι αποτελεί χαριστική πράξη η οποία λόγω κυρίως των πελατειακών σχέσεων ή και συναισθηματικών αντιμετωπίζεται τοιουτοτρόπως  και από άλλες παρατάξεις αλλά και μεμονωμένους Δημοτικούς Συμβούλους (και Τοπικούς), γιατί δεν μπορεί να ερμηνευτούν διαφορετικά οι επτά χορηγήσεις Δωρεάν οικογενειακών τάφων με τις υπ. Αρ. 38 και 39/29/4/2020 αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου που ελήφθησαν κατά την 4η Συνεδρίαση του Δ.Σ.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

    Στον Δήμο Διονύσου ισχύει από το 2018, ο Ενιαίος Κανονισμός Λειτουργίας των Κοιμητηρίων του Δήμου.  Ένας κανονισμός που τέθηκε σε διαβούλευση, συζητήθηκε πολλάκις στα Τοπικά Συμβούλια, την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, και τέλος στο Δημοτικό Συμβούλιο.                                                                                                    Στην παράγραφο 17.16 του άρθρου 17 Οικογενειακοί τάφοι καθορίζει: “Δικαίωμα παραχώρησης – χωρίς καταβολή του σχετικού τέλους απόκτησης οικογενειακού τάφου ως εκδήλωσης τιμής δύναται να υπάρξει υπέρ προσώπου που έχουν ισχυρούς, ιστορικούς κοινωνικούς ή ηθικούς δεσμούς με τον Δήμο μας ή που με την κοινωνική και πολιτική τους δράση πρόσφεραν σημαντικές υπηρεσίες στον Δήμο μας ή στο Έθνος γενικότερα ή πρόσφεραν δωρεές υπέρ των Δημοτικών ή τοπικών κοινοτήτων μας κατόπιν απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου. Τόσο εγώ, όσον των περισσοτέρων Δημοτικών Συμβούλων, (αρνητικές + λευκές ψήφοι) η γνώμη είναι ότι από τις επτά περιπτώσεις καμία δεν εμπίπτει στην ανωτέρω παράγραφο για την χορήγηση δωρεάν οικογενειακών τάφων, δηλαδή 12.000€ ευρώ ο τάφος σύνολο 84.000€.

      Εφ’ όσον λοιπόν ο κανονισμός δεν το προβλέπει, είναι παράνομες οι αντίστοιχες αποφάσεις και κακώς ψηφίστηκαν από 17 και 18 συμβούλους αντίστοιχα. Είναι παράνομο να δίνεται δωρεάν τάφος, επειδή κάποιος υπήρξε Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου, Δημοτικός Σύμβουλος ή Τοπικός Σύμβουλος ή ήταν παλαιός κάτοικος. Αναλογίστηκε κανείς πόσοι είναι αυτοί σε ολόκληρο το Δήμο Διονύσου; Ειδικά στον Αγ. Στέφανο που αφορούσαν οι συγκεκριμένοι τάφοι σε λίγο θα θάβονται οι νεκροί όρθιοι ελλείψει χώρου.                                                                                                   

Οι παλαιοί κάτοικοι Αγ. Στεφάνου και μόνον είναι τόσοι πολλοί που είναι άδικο και μη ηθικό η παροχή δωρεάν οικογενειακών τάφων στους συγκεκριμένους ολίγους και μόνον.

   Προσωπικά πιστεύω ότι οι οικογενειακοί τάφοι έπρεπε σε όλους τους δημότες  κατοίκους να είναι δωρεάν αλλά δυστυχώς αυτό δεν μπορεί να ισχύσει κυρίως λόγω έλλειψης χώρου και εξόδων συντήρησης των Κοιμητηρίων. Τα αντίτιμα των Κοιμητηρίων ανήκουν στα ανταποδοτικά.

Απευθυνόμενος στην Δημοτική Σύμβουλο κ. Πέππα Αγγελική επισημαίνω ότι μπορεί σε άλλες περιπτώσεις  η αντιπολιτευτική σας θέση να είναι ορθή, εδώ είστε σε λάθος τοποθέτηση.  Δεν μπορείτε να κατηγορείτε εσείς την Δημοτική Αρχή ότι χαρίζει χιλιάδες ευρώ σε αυτούς που ζητούν την μετατροπή των απλών σε οικογενειακούς τάφους και συγκεκριμένα: “ότι με απόφασή σας θα ανοίξετε τους ασκούς του Αιόλου σε παρόμοια αιτήματα όταν γνωρίζουν πως τα Δημοτικά κοιμητήρια στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι πλήρως κορεσμένα.”

      Κυρία Πέππα γιατί κατηγορείτε την Δημοτική Αρχή αφού τόσο εσείς όσο και αρκετοί της Παράταξής σας, στηρίζατε εμμέσως πλην σαφώς με την λευκή σας ψήφο το χάρισμα των χιλιάδων ευρώ;

Εάν η ψήφος σας και η αντίθεσή σας ήταν αρνητική και όχι λευκή τότε οι τάφοι δεν θα χορηγούντο δωρεάν.  Όσο για τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο κ. Φωτάκη η ομόφωνη απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής ήταν μόνο τυπικά ομόφωνη, στην ουσία ψηφίστηκε από 4 μέλη από τα 9. Τρεις ψήφισαν λευκό και δύο απόντες.                                                             Οι 5 στο Δημοτικό Συμβούλιο ψήφισαν 4 λευκό και ένας αρνητικά.

ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ

Το ακούγαμε προεκλογικά, το είδαμε σε προγράμματα γραμμένο, το ακούμε μετεκλογικά, για το θέμα δεν αρκούν τα λόγια χρειάζονται έργα – αποδείξεις. Ορίσατε Συμβούλους άμισθους βεβαίως για το θέμα, έτρεξαν, εισηγήθηκαν, έκαναν συγκεντρώσεις Τοπικών Συμβουλίων και τοπικών φορέων και Συλλόγων.

      Ερώτησα Πρόεδρο Τοπικής Κοινότητας, τι έχει αλλάξει στην τοπική Κοινότητα από απόψεως προσωπικού και μέσων. Η απάντηση ήταν ξεκάθαρη ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ.

Να είμαι ειλικρινής, σκέφτηκα ότι με τις τόσες συνεδριάσεις των Συμβούλων  σας, τόσες προτάσεις ακόμη μέχρι και σήμερα, κάτι θα είχε γίνει.

Φυσικά δεν πίστευα ότι θα έβλεπα την λειτουργία Τεχνικού Γραφείου σε κάθε τοπική Κοινότητα, όπως προβλέπατε στο πρόγραμμά σας, κι αυτό γιατί εδώ δεν μπορούν να λειτουργήσουν κανονικά Τεχνική Υπηρεσία – Πολεοδομία κ.τ.λ. λόγω μη υπάρξεως του προβλεπόμενου προσωπικού.

      Παρόλο που οι ανωτέρω σύμβουλοι του Δημάρχου είναι πεπειραμένοι Αυτοδιοικητικοί για να μην έχει γίνει ή ξεκινήσει τίποτα στην αποκέντρωση και εκχώρηση αρμοδιοτήτων σημαίνει ότι τις προτάσεις τους τις έχετε βάλει στο αρχείο και ίσως αυτό να δικαιώνει κάποιους που ισχυρίζονται ότι τους εκμεταλλευτήκατε προεκλογικά μα να είστε σίγουρος ότι όποιοι είναι και θέλουν να παραμείνουν αξιοπρεπείς θα φερθούν ανάλογα.

Ήδη άρχισαν οι πρώτες δημόσιες διαφοροποιήσεις καθώς και η πρώτη ανεξαρτητοποίηση Τοπικού Συμβούλου. Να με θυμάστε στο τέλος θα μείνετε μόνο με όσους θα διατηρούν καρέκλα κι αυτό λόγω της αμοιβής ή της εξυπηρέτησης των κομματικών φίλων τους.

Βέβαια ο Δήμος θα πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο λόγω της οικονομικής κρίσης που βρίσκεται η χώρα λόγω κορωνοϊού.

      Τελειώνω εδώ την κριτική μου για το 8μηνο. Με τα σπουδαιότερα θέματα θα ασχοληθώ με την συμπλήρωση ενός έτους .

Αυτά θα είναι: Περιφρούρηση της Δημοτικής περιουσίας, Προστασία Περιβάλλοντος (μπαζώματα κ.τ.λ.), Αξιολόγηση έργου Αντιδημάρχων και Γενικού Γραμματέα – Νομικών Προσώπων – Ανακύκλωση – Κοινωνικές Δομές, Συντήρηση Οχημάτων, Κινήσεις οχημάτων, Καθαριότητα, Κηπαία, Πυρασφάλεια, Αποχέτευση.

Φιλικότατα,

Σπυρίδων Γιαννουλάτος

Τέως Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Διονύσου