logo


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Διόνυσος, 10 Μαϊου 2020

Είναι γεγονός! Η εκπαίδευση μετατρέπεται σε reality. Ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές; Μα φυσικά, τα ΠΑΙΔΙΑ μας και οι ΔΑΣΚΑΛΟΙ τους, όλων των ηλικιών και όλων των βαθμίδων!

Ποιος το αποφάσισε; Η… δημοκρατική κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με μια απλή τροπολογία, χωρίς την θετική ψήφο οποιουδήποτε βουλευτή άλλου πολιτικού κόμματος. Αυτοί ξέρουν όχι μόνο να ψηφίζουν αλλά και να εκμεταλλεύονται στο έπακρον κάθε συγκυρία. Η πανδημία, η μη δυνατότητα φυσικής προσέλευσης κάποιων μαθητών, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Και η απάντηση σε όλα αυτά είναι η μετάδοση Live streaming από τις αίθουσες των σχολείων! Κάμερες, κάμερες παντού.

Ας ξεκαθαρίσουμε όμως κάτι. Άλλο η, ούτως ή άλλως, αμφιλεγόμενη τοποθέτηση καμερών στον προαύλιο χώρο κάθε σχολείου για τον εντοπισμό εγκληματικών δραστηριοτήτων τρίτων προσώπων και άλλο η καταγραφή όλων όσων διαδραματίζονται μέσα στην σχολική αίθουσα κατά την διάρκεια του μαθήματος, που αφορά σε χτίσιμο γνώσης και διαμόρφωση χαρακτήρων.

Και η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα; Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας  η τροπολογία συντάχθηκε μετά από διαβούλευση μαζί της! Ναι, είναι η ίδια Αρχή που απαγορεύει την δημοσίευση των προσωπικών στοιχείων οποιουδήποτε ατόμου χωρίς την άδειά του, ακόμα κι αν είναι παιδεραστής, αλλά επιτρέπει (αν αληθεύει ότι έχει δώσει την άδεια για την συγκεκριμένη διάταξη) να είναι σε «δημόσια ακρόαση» τα όσα ένα παιδί ή  ένας έφηβος συζητά με τον δάσκαλό του ή  με τον συμμαθητή του, το αν είχε διαβάσει τα μαθήματά του, το αν χθες είχε ένα προσωπικό ή οικογενειακό πρόβλημα και φυσικά η συμπεριφορά του!

Μήπως θα χρησιμοποιηθεί η καταγραφή και για την αξιολόγηση της διαγωγής του που επίσης επανέφερε η σημερινή κυβερνηση;

Και ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ;;

Πώς θα μπορέσει να επιτελέσει το λειτούργημά του και να περιφρουρήσει  την εκπαιδευτική διαδικασία κάτω από την απειλή μιας κάμερας;

Πώς θα διασφαλίσει την ιδιωτικότητα των μαθητών του; Πώς θα προστατεύσει τον αδύναμο μαθητή του; Πώς θα διαχειριστεί απρόσκοπτα το πλέγμα των σχέσεων μέσα στην τάξη του; Πώς θα οριοθετήσει απρόσκοπτα τις αρνητικές καταστάσεις και συμπεριφορές χωρίς  αυτό να επιφέρει στιγματισμό των μαθητών; Θα μετατραπεί σε έναν ατσαλάκωτο τεχνοκράτη που εκτελεί μηχανικά τις εντολές του Υπουργείου κάτω από τον φόβο της κάμερας;

Ή μήπως αυτή η κάμερα αποσκοπεί στον εκφοβισμό των εκπαιδευτικού κι έναν διαρκή, έμμεσο εκβιασμό για την επικείμενη  «αξιολόγησή» του, με κριτήρια κάθε άλλο παρά παιδαγωγικά;

Και οι ΓΟΝΕΙΣ; Οι γονείς εμπιστεύονται τα παιδιά τους στα σχολεία, δημόσια και ιδιωτικά, σύμφωνα με τους υφιστάμενους νόμους της ελληνικής πολιτείας. Θα αποδεχθούν τώρα την τροπολογία αυτή ή θα αντιδράσουν για να προστατεύσουν τα παιδιά τους; Έτσι κι αλλιώς η προσφάτως εκλεγμένη κυβέρνηση δε λαμβάνει υπόψη της τη γνώμη τους!

Ποια εμπιστοσύνη θα μπορούν να έχουν τώρα αυτοί οι γονείς όταν η στιγμή του Σχολείου, όπου το παιδί τους μοχθεί, δοκιμάζει κι αποτυγχάνει, μαθαίνει κι εξελίσσεται ως άνθρωπος γίνεται τώρα  θέαμα της κλειδαρότρυπας;

Πώς θα μπορέσουν να αποτρέψουν λογικές κοινωνικού στιγματισμού των παιδιών τους  όταν μέσω της κάμερας ο καθένας θα έχει πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία;

Μέχρι τώρα λέγαμε ότι οι διάφορες τηλεοπτικές σειρές και τα τηλεπαιχνίδια αντιγράφουν την κοινωνία ή έστω ένα μέρος της.

Με την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας τώρα η σχολική ζωή αντιγράφει τα χειρότερης μορφής τηλεπαιχνίδια-reality. Το Σχολείο πλήττεται και οι σχέσεις μέσα σε αυτό χάνουν την παιδαγωγική τους αξία.

Η επιστημονική υπόσταση των εκπαιδευτικών απαξιώνεται.

Η ιερή εκπαιδευτική διαδικασία, που διαμορφώνει ήθη και ελεύθερους πολίτες εξευτελίζεται και γίνεται βορά των φτηνών ενστίκτων μιας αρένας όπου το πλήθος επευφημεί, γιουχάρει, κριτικάρει με λογικές κερκίδας.

Η αξιοπρέπεια μαθητών κι εκπαιδευτικών καταρρακώνεται.

Δημοκρατικά δικαιώματα στην ιδιωτικότητα και την προστασία της ατομικότητας καταλύονται.

Αν δεν  καταγγείλουμε αυτήν την τροπολογία και δεν αντιδράσουμε αμέσως και δυναμικά, η πορεία της κοινωνίας μας είναι προδιαγεγραμμένη. Και θα είμαστε ΟΛΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ κυρίως απέναντι στα παιδιά μας.

Η ΣΕ της ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ