logo


Με την απουσία του “Εύπολις- Συνεργασία Δημοτών Διονύσου”, της τρίτης σε δύναμη παράταξης στο Δημοτικό Συμβούλιο, πραγματοποιήθηκε, όπως κατέγραψε η Οδός Διονύσου, η συζήτηση για τον Προϋπολογισμό 2020 του Δήμου Διονύσου, την περασμένη Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου. Η συνολική διαδικασία διήρκεσε τρεις ώρες περίπου και ολοκληρώθηκε με την υπερψήφιση του Προϋπολογισμού, ύψους 66,5 εκατομμυρίων ευρώ, από τη Δύναμη Ευθύνης για τον Διόνυσο και την παράταξη “Η πόλη μας, Το σπίτι μας”, συνολικά 17 πρευρισκόμενοι δημοτικοί σύμβουλοι, ενώ οι Ανοιχτοί Ορίζοντες, η Λαϊκή Συσπείρωση και οι ΜΑΖΙ για τον Διόνυσο, συνολικά 6 παρευρισκόμενοι σύμβουλοι (σ.σ. οι σύμβουλοι των Ανοιχτών Οριζόντων, πλην τριών, είχαν αποχωρήσει πριν από την ψηφοφορία), καταψήφισαν. Οι κεντρικές τοποθετήσεις της κάθε παράταξης δημοσιεύονται αναλυτικά παρακάτω:

Γ. Καλαφατέλης: “Καινοτόμος ο προϋπολογισμός, με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον”

Παραδεχόμενος λάθη και παραλείψεις της πρώτης του θητείας, ο Δήμαρχος Διονύσου Γ. Καλαφατέλης, στην εισήγησή του για τον Προϋπολογισμό, αναφέρθηκε στην πενταετή ανησυχητική απραξία των διαδόχων του, και περιέγραψε τους στόχους της Διοίκησής του σε έξι κύριους άξονες που συνδέονται με “την οικονομική βιωσιμότητα, την ανάπτυξη με περιβαλλοντικό πρόσημο, την κοινωνική ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς, τη δημοκρατική λειτουργία και τη συμμετοχή” στο Δήμο Διονύσου. Ο κ. Καλαφατέλης χαρακτήρισε τον Προϋπολογισμό ρεαλιστικό, αναπτυξιακό και κατά το δυνατόν καινοτόμο, με το βλέμμα στραμμένο στα επόμενα χρόνια, που μπορεί να βγάλει το Δήμο Διονύσου από τις αγκυλώσεις του παρελθόντος:

Καταθέτουμε σήμερα τον Προϋπολογισμό του Δήμου μας, για το οικονομικό έτος 2020, μετά από μια πενταετία – και λυπάμαι πραγματικά που θα το πω – ανησυχητικής απραξίας!

Ας μου επιτραπεί μια μικρή αναδρομή.

Το 2011 αναλάβαμε το εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα της συνένωσης επτά δήμων και κοινοτήτων στον καλλικρατικό Δήμο Διονύσου. Τη δεύτερη μεγαλύτερη συνένωση στην Αττική! Επτά πρωτοβάθμιοι ΟΤΑ με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά, με ανισότητες μπορεί να πει κανείς, με διαφορετικές ανάγκες και εν τέλει προσδοκίες των δημοτών. Είτε διαφωνούσε κανείς, είτε συμφωνούσε, ο Καλλικράτης μάς έθεσε με βίαιο τρόπο μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε και να φέρουμε εις πέρας. Και ειλικρινά πιστεύω ότι, παρά τα λάθη και τις παραλείψεις τότε, που υπήρξαν όντως, τα καταφέραμε καλά.

Ο καλλικρατικός Δήμος Διονύσου, στήθηκε στα πόδια του και έκανε τα πρώτα του βήματα, όντας οικονομικά υγιής και παρά τα προβλήματα της υποστελέχωσης, τις ελλιπείς υποδομές και τα διαχρονικά προβλήματα των ΟΤΑ που συνενώθηκαν, λειτούργησε με επάρκεια και αποδοτικότητα. Ίσως όχι με την αποτελεσματικότητα και την επαύξηση της ποιότητας των υπηρεσιών που θα ήθελαν οι δημότες μας και σίγουρα όλοι στοχεύαμε και προσδοκούσαμε. Όμως, χωρίς να αναζητώ δικαιολογίες, οφείλω να τονίσω ότι η μεταρρύθμιση του Καλλικράτη ήταν πρωτόγνωρη. Θα έπρεπε ίσως από τότε, με ταχύτερα βήματα να προωθήσουμε αλλαγές στη λειτουργία και την οργάνωση, αλλά και στην ίδια τη νοοτροπία μας, ώστε να πάψουμε να σκεφτόμαστε, να αισθανόμαστε και εν τέλει να λειτουργούμε ως «τοπικοί άρχοντες»- επιτρέψτε μου την έκφραση. Να δούμε τη συνολική εικόνα ενός ευρύτερου, ενός μεγάλου Δήμου και όχι τη μικρή εικόνα του τόπου από τον οποίο προερχόμαστε. Ναι, ήταν δύσκολο. Όχι όμως και ακατόρθωτο.

Θέσαμε τα θεμέλια της αποτελεσματικής οικονομικής διοίκησης, προωθήσαμε την εναρμόνιση των διαφορετικών τιμολογιακών πολιτικών και τη συνένωσή τους, αντιμετωπίσαμε την ανασφάλεια και τη δυσπιστία των συμπολιτών μας. Με άξιους και ικανούς συμπαραστάτες το ανθρώπινο δυναμικό του Δήμου, παρά την υποστελέχωση, καταφέραμε να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις του Καλλικράτη και πιστεύω ότι ανεβάσαμε τον πήχη για όλους. Το γεγονός της εκλογικής μας αποτυχίας το 2014 ήταν ένα καλό μάθημα προς όλους και πιστεύω διδαχτήκαμε από αυτό, τουλάχιστον εμείς ως απερχόμενη τότε δημοτική αρχή. Η ιστορία απέδειξε ότι δεν διδάχτηκαν οι διάδοχοί μας.

Παραδώσαμε λοιπόν ένα νέο Δήμο, προικοδοτώντας τον με την αναγκαία σταθερή βάση για να προχωρήσει στη νέα εποχή. Αναφέρω χαρακτηριστικά ότι αν και το χρηματικό υπόλοιπο όταν παραλάβαμε το 2011 ήταν 10,5 εκατομμύρια, εμείς το 2014 παραδώσαμε 14,5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα χρέη των παλαιών Δήμων την 1/1/2011 ήταν 10 εκατομμύρια και παραδώσαμε τρία εκατομμύρια, μόνο το δανειακό υπόλοιπο, το οποίο ήταν και εξυπηρετήσιμο. Με δυνατότητες για μια επεκτατική δημοσιονομική πολιτική, για επενδύσεις στις δημοτικές υποδομές και για να ανταποκριθεί ο Δήμος, όχι απλώς αποδοτικά, αλλά αποτελεσματικά στις ανάγκες και τις προσδοκίες των δημοτών. Δυστυχώς όμως, η δημοτική αρχή που ανέλαβε το 2014, επέλεξε – παρά τις δικές της εξαγγελίες – να παραμείνει σε στάσιμα νερά, κατ’εμάς τουλάχιστον, και τελικά να πνιγεί σε αυτά!  Διότι, αντί να εργαστεί πάνω στα θεμέλια που χτίσαμε, αντί να χρησιμοποιήσει την τεχνογνωσία και τα πλεονεκτήματα που βρήκε έτοιμα και να προωθήσει περαιτέρω τις αναγκαίες αλλαγές, αντί να ενδυναμώσει το Δήμο ως ενιαίο οργανισμό και να εκμεταλλευτεί νέες πηγές χρηματοδότησεων, αποφάσισε να αφήσει το Δήμο σε στασιμότητα.

Αυτή η ατολμία, αυτή η έλλειψη πραγματικού στρατηγικού σχεδιασμού και πρωτοβουλίας, σε εποχές που οι αλλαγές, τόσο λόγω των οικονομικών συνθηκών, όσο και της τεχνολογίας και των οξυμένων περιβαλλοντικών προβλημάτων, είναι ραγδαίες και εκθετικές, οδήγησαν αφενός στην εκλογική τους αποτυχία και αφετέρου, δυστυχώς, στην καθήλωση του Δήμου μας.

Ερχόμαστε σήμερα, ως νέα δημοτική αρχή, να παρουσιάσουμε και να εισηγηθούμε ένα νέο, αναπτυξιακό, κατ’ εμάς, και κατά το δυνατόν καινοτόμο προϋπολογισμό για το 2020, με το βλέμμα μας όμως στραμμένο στα επόμενα έτη. Επιδιώκουμε να επαναθεμελιώσουμε το Δήμο, αποφεύγοντας τα λάθη του παρελθόντος, που όντως κάναμε, σε στέρεες βάσεις, προωθώντας την καινοτομία και τη συμμετοχικότητα, αλλά πρέπει πρώτα να διορθώσουμε τα λάθη που προηγήθηκαν για να προετοιμάσουμε αυτή τη μετάβαση με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο.

Γιατί το ζητούμενο στη σύγχρονη εποχή δεν είναι απλά να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα, ή να πούμε ότι καταθέσαμε και ψηφίσαμε έναν προϋπολογισμό. Ζητούμενο είναι να επιτύχουμε την οικονομική βιωσιμότητα, την ανάπτυξη με περιβαλλοντικό πρόσημο, την κοινωνική ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς, τη δημοκρατική λειτουργία και τη συμμετοχή, ταυτόχρονα! Να ανταποκριθούμε στις ανάγκες και στις προσδοκίες των δημοτών, χωρίς να θέσουμε σε κίνδυνο την οικονομική μας αυτοτέλεια, σεβόμενοι το περιβάλλον και τις δημοκρατικές και αυτοδιοικητικές αρχές. Με αυτόν τον προϋπολογισμό θέτουμε πολλαπλούς στόχους που ακριβώς συγκλίνουν στην κατεύθυνση που μόλις περιέγραψα.

Οι στόχοι μας λοιπόν είναι:

1) Οικονομική αυτοδυναμία και ανταποδοτικότητα: Αντιμετωπίζουμε το ζήτημα της υστέρησης των εσόδων, χωρίς να αυξάνουμε τα ανταποδοτικά τέλη και προχωράμε σε επενδύσεις στα αναγκαία μέσα και στις υποδομές για την άρτια λειτουργία, την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών και την παροχή πιο ποιοτικών υπηρεσιών. Στη σελίδα 23 θα δείτε Προμήθεια οχημάτων μέσω leasing μέσα στο πρώτο εξάμηνο, Προμήθεια φωτιστικών τύπου LED, έχουμε επεκτείνει ήδη την υπάρχουσα από την προηγούμενη Διοίκηση σχεδόν έτοιμη μελέτη μέσω του προγράμματος ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ και Ίδιων Πόρων με προσθήκη δυο επιπλέον απορριμματοφόρων.

2) Αναβάθμιση της οργάνωσης και λειτουργίας των υπηρεσιών με ταυτόχρονη μείωση του λειτουργικού κόστους: Επενδύουμε σε μηχανογραφικά συστήματα, επιμόρφωση και ενδυνάμωση του προσωπικού και προετοιμάζουμε το έδαφος για ένα σύγχρονο και καινοτόμο στη λειτουργία του οργανισμό που αξιοποιεί την πληροφορία και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Θα προωθήσουμε λύσεις βάσει των αρχών για οικονομίες κλίμακας, ώστε να μεγιστοποιήσουμε την αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα των υπηρεσιών του Δήμου. Εδώ ευελπιστούμε στην αύξηση του προσωπικού.

3) Περιβαλλοντική βιωσιμότητα: Θέλουμε, με ταχείς ρυθμούς, αλλά και με προσεκτικό σχεδιασμό να αποκαταστήσουμε τις υπηρεσίες για την καθαριότητα και την περιβαλλοντική διαχείριση, ώστε να επαναφέρουμε το Δήμο σε μια – ας μου επιτραπεί – κανονική κατάσταση λειτουργίας. Όμως είναι κρίσιμο, όχι μόνο να επενδύσουμε στα αναγκαία μέσα και στον απαιτούμενο εξοπλισμό. Και ρωτάω: Είναι δυνατόν να αντιμετωπίσουμε τη σημερινή κακοκαιρία με εξοπλισμό και μέσα της προηγούμενης δεκαετίας; Υπάρχουν μηχανήματα που είναι 15 και πλέον χρόνων. Ταυτόχρονα να προωθήσουμε, σε συνεργασία πάντα με τους συναρμόδιους φορείς, την αποτελεσματική περιβαλλοντική λειτουργία του Δήμου (αποκομιδή απορριμμάτων, ανακύκλωση, επικαιροποίηση και εφαρμογή τοπικού σχεδίου διαχείρισης αποβλήτων, συνεργασία με όμορους δήμους και ΕΣΔΝΑ / Περιφέρεια).

4) Κοινωνική ευαισθησία: Οι οξυμένες λόγω της οικονομικής κρίσης ανάγκες για καλύτερες υποδομές και υπηρεσίες στους τομείς της παιδείας, του πολιτισμού και αθλητισμού, αλλά και τις βασικές ανάγκες, όπως η υγεία και η καθημερινή διαβίωση, δεν θα πρέπει να μας αφήνουν αδιάφορους. Είναι επιβεβλημένη η ανάγκη να ενδυναμώσουμε τις υποδομές του Δήμου που έχουν άμεσο κοινωνικό αντίκρισμα προς τους συμπολίτες μας που το έχουν περισσότερο ανάγκη. Ήδη πάνω στο κομμάτι του αθλητισμού, σας είπα κατά τη συζήτηση για το Τεχνικό Πρόγραμμα, ότι ήδη πήραμε την έγκριση από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού μέσω του ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ για το ποσόν του ενός εκατομμυρίου για την κατασκευή των ταρτάν στα δημοτικά γήπεδα της Δροσιάς και του Διονύσου.

5) Συμμετοχική και δημοκρατική λειτουργία: Προωθούμε ένα συνολικό πρόγραμμα ευαισθητοποίησης, επιμόρφωσης και δραστηριοποίησης των δημοτών, ώστε σε βάθος χρόνο να συμμετέχουν στα δημοτικά δρώμενα, να εκφράζουν τη γνώμη και τις προσδοκίες τους, να μετέχουν σε εθελοντικές δράσεις και να διαμορφώνουν μαζί μας τις πολιτικές που ανταποκρίνονται στο κοινό μας όραμα για το Δήμο. Θέλουμε, συν τω χρόνω, να απελευθερώσουμε σε κάθε δημοτική ενότητα τους χώρους εκείνους που μπορούν να χρησιμεύσουν τόσο για δράσεις, όσο και για την εξυπηρέτηση των δημοτών.

6) Εκπόνηση μελετών: Είναι ένα στοίχημα μεγάλο για τον Δήμο. Πρέπει μέσα στο 2020 να εκπονήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες μελέτες. Είναι μια μεγάλη διαφορά, νομίζω, με την προηγούμενη διοίκηση. Εμείς στοχεύουμε στην εκπόνηση μελετών και στις υπηρεσίες, ενόψει βέβαια της νέας διαχειριστικής περιόδου, που ξεκινάει, και των χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων. Για να μπορέσει ο Δήμος να πρωταγωνιστήσει και όχι να είναι ουραγός, όπως έχει καταστεί κύριοι συνάδελφοι.

Επαναλαμβάνω ότι με τον προϋπολογισμό του 2020 προσπαθούμε να θέσουμε ξανά τις αναγκαίες βάσεις που θα μας οδηγήσουν στην επίτευξη των παραπάνω στόχων, σε ένα συνεκτικό σχέδιο το οποίο φιλοδοξούμε να φέρουμε, στο πλαίσιο του νέου στρατηγικού σχεδιασμού του Δήμου. Παρά τις σημερινές πιεστικές ανάγκες για την κατάρτιση και ψήφιση του πρϋπολογισμού μας, λαμβάνουμε υπόψη αυτές τις αρχές και θεωρώ ότι, με τη συνεργασία του εξαίρετου στελεχιακού μας δυναμικού, έχουμε διαμορφώσει έναν προϋπολογισμό πραγματικό, ρεαλιστικό, ισοσκελισμένο που μπορεί να βγάλει το Δήμο από τη στασιμότητα και τις αγκυλώσεις του παρελθόντος.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στις υπηρεσίες του Δήμου μας, στην κ. Βορριά, στον κ. Μυλωνά, στο Λογιστήριο, στον κ. Πανοτόπουλο, στην Ταμειακή Υπηρεσία, στην κ. Ζαφειράκη, στο Τμήμα Διοικητικών Οργάνων.

Θα σας καλέσω να ψηφίσουμε τον προϋπολογισμό μας, να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να φθάσουμε το Δήμο εκεί που του αξίζει.

Δ. Ζαμάνης: “Κάνετε πλούσια τη Διονυσοσκουφίτσα”!

Με μια οξύτητα άνευ προηγουμένου, χωρίς τόσο να επικαλείται οικονομικά στοιχεία, όσο να κατηγορεί τη Δημοτική Αρχή για μεθόδευση, ανετοιμότητα και ανεπάρκεια διοίκησης, ο τέως Δήμαρχος στην τοποθέτησή του αφιέρωσε πολλές αράδες σ’ αυτό που αποκάλεσε “Προϋπολογισμό της Διονυσοσκουφίτσας”, ενώ δεν παρέλειψε να επιτεθεί ακόμη μια φορά κατά του Γενικού Γραμματέα του Δήμου, που τον “φωτογράφισε” επανειλημμένως. Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως την οξύτητα αυτή αποδοκίμασε λίγο αργότερα η Μ. Στυλιανού, δημοτική σύμβουλος της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας, η μία από τους τρεις συμβούλους της παράταξης που παρέμεινε στην αίθουσα, μια που οι υπόλοιποι (Δ. Ζαμάνης, Α. Πέππα, Π. Τσούκας, Ι. Αμπαρτζίδης, Δ. Ράικος) αποχώρησαν πριν την ψηφοφορία:

Εδέησε επιτέλους, στην τέταρτη ουσιαστικά πρόσκληση για τη συζήτηση επί του Προϋπολογισμού, να μας δοθεί η γνώμη του Παρατηρητηρίου, εντυπωσιακή θα έλεγα, καθώς σύμφωνα με αυτήν έρχεται τροποποιημένος σχεδόν νέος από την αρχή Προϋπολογισμός. Έτσι αποδεικνύεται περίτρανα πως η μεθόδευση της Διοίκησης ήταν να αφαιρέσει με κάθε τρόπο από την αντιπολίτευση την όποια μικρή δυνατότητα κατάθεσης εναλλακτικής πρότασης Προϋπολογισμού τής δίνει ο νόμος. Χωρίς να έχει δοθεί η γνώμη του Παρατηρητηρίου και οι επικείμενες αλλαγές, καλείται η Οικονομική Επιτροπή 24/12, και την ίδια ημέρα Δημοτικό Συμβούλιο, παραμονή Χριστουγέννων. Επίσης χωρίς να έχουν δοθεί τα παραπάνω, νέα πρόσκληση για 28/12 και εν συνεχεία 29 και σήμερα 30/12. Τα στοιχεία χορηγήθηκαν μόλις μαζί με την σημερινή πρόσκληση, μετά από τη δημόσια αναφορά για την έλλειψή τους στην κοινή ανακοίνωση των παρατάξεων.

Αυτονόητα μπορεί να καταλάβει κανείς ότι υπό αυτές τις συνθήκες, χωρίς στοιχεία επί της ουσίας και μέσα στις Γιορτές, και να ήθελε κανείς να καταθέσει αντιπρόταση Προϋπολογισμού, μιας και καταψήφιση δεν υπάρχει, ήταν αδύνατον να την καταθέσει. Φυσικά το μοναδικό μας πρόβλημα για την κατάθεση αντιπρότασης δεν ήταν η συνεργασία με τις Υπηρεσίες ή μόνο η έλλειψη στοιχείων. Και να τα είχαμε, θα έπρεπε να δουλέψουμε ως παράταξη στην οικογενειακή ταβέρνα Πιπινιός που μας φιλοξενεί. Αλλά δυστυχώς, εκτός από εκλεκτά φαγητά δεν διαθέτει στοιχειώδη υποδομή για να μπορέσει να δουλέψει κανείς και να φτιάξει δικό του Προϋπολογισμό.

Ο λόγος που η διοικούσα παράταξη έκανε αυτού του είδους τη μεθόδευση είναι προφανής: Ο πρώτος είναι για να μην φανεί η πλήρης ανεπάρκειά της και η ανετοιμότητά της να διοικήσει. Ήρθε το Παρατηρητήριο να μας πει “ξαναφτιάξτε τον Προϋπολογισμό από την αρχή”. Τέσσερα εκατομμύρια ευρώ μείον. Δεν θέλω να το σχολιάσω- αλλά δεν έχει ξαναγίνει κάτι τέτοιο στο Δήμο Διονύσου. Σκεφτείτε ότι ο ίδιος ο Δήμαρχος στην πρώτη του εισήγηση στην Οικονομική Επιτροπή, πριν σταλεί ο Προϋπολογισμός στο Παρατηρητήριο, είπε “μη νομίζετε, 3-4 εκατομμύρια διαχειριζόμαστε”. Και ήρθε το Παρατηρητήριο να μας πει, με δυο παρατηρησούλες, όπως είπε ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, “βγάλτε 3.879.000”. Μόνο ως τραγελαφικά θα μπορούσε να τα χαρακτηρίσει κανείς αυτά τα γεγονότα, μιας Διοίκησης καθόλα υποτίθεται έτοιμης να  διοικήσει, με πολλά ραντεβού και συγκεντρώσεις, με πολλή εξαγορασμένη επικοινωνία, που δείχνει προς τα έξω ετοιμότητα αλλά αποδεικνύεται φούσκα. Προφανώς νόμιζαν πως βρήκαν ξαφνικά τα χρήματα. Εμείς παρόλα αυτά σας είχαμε προειδοποιήσει για να μη χαθεί εντελώς η σοβαρότητα.

Ο δεύτερος λόγος, κι ο πιο ουσιαστικός, αυτής της κρυψίνοιας και της μεθόδευσης είναι να μη φανεί τόσο έντονα στον κόσμο και στις παρατάξεις ότι ψηφίζουμε σήμερα τον Προϋπολογισμό της Διονυσοσκουφίτσας. Τον Προϋπολογισμό των εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε θολές ονομασίες κωδικών που βρωμάνε οργανωσιακή κουλτούρα από μακριά. Έχετε βαλθεί να κάνετε πλούσια τη Διονυσοσκουφίτσα και απορώ με τους δημοτικούς σας συμβούλους που από τη μια έξω από το διάδρομο δηλώνουν πως τη σιχαίνονται, λογικό θα πει κανείς, κι από την άλλη θα ψηφίσουν για να την κάνουν πλούσια, μήπως και μπορέσει να κορέσει την ακόρεστη πείνα της. Συγχαρητήρια συνάδελφοι της Διοίκησης, αλλά θα το ξέρετε όμως και θα το ακούτε. Ότι ακριβώς αυτό κάνετε. Χαρίζετε μελετούλες στη Διονυσοσκουφίτσα. Και για να καταλάβετε φίλοι συνάδελφοι της Διοίκησης, τι ακριβώς κάνετε, χαρίζετε στον κατ’ επίφαση μυαλοπώλη εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, επειδή σας θεωρεί κουτούς κι ότι δεν καταλαβαίνετε. Και δίνετε για λακούβες για τους δημότες που σας ψήφισαν, μόλις 35000 ευρώ για όλο το χρόνο. Προφανώς ο μυαλοπώλης αξίζει πιο πολύ από τους δημότες. Εγώ προσωπικά, επειδή θα ντρεπόμουν να κάνω κάτι τέτοιο, δεν πρόκειται καν να καθίσω κατά τη διάρκεια της ψήφισης του Προϋπολογισμού. Αλλά είναι γνωστό ότι εγώ σε τέτοιου είδους υποκείμενα δεν χαλάλιζα ούτε μισό ευρώ των δημοτών. Και δεν θα έκανα νοματαίο έναν άεργο τεμπέλη. Προφανώς η δική σας επιλογή είναι διαφορετική. Ψηφίστε το λοιπόν. Ψηφίστε έναν Προϋπολογισμό που αν και δυο εκατομμύρια μικρότερος από τον περυσινό, στις αμοιβές ελευθέρων επαγγελματιών, δηλαδή τη Διονυσοσκουφίτσα, κατά μεγάλο ποσοστό αυξάνεται κατά ένα  εκατομμύριο.

Ένας Προϋπολογισμός που αυξάνει τα οδοιπορικά Δημάρχου και μετακινούμενων αιρετών- προφανώς το 2020 εκτός από έτος μελετών, θα είναι και έτος ταξιδιών. Ένας Προϋπολογισμός που διπλασιάζει τα έξοδα πολιτιστικών εκδηλώσεων, που για μας ήταν “σπατάλη χρημάτων σε άρτον και θεάματα”. Ένας Προϋπολογισμός στον οποίο η Ύδρευση- Καθαριότητα- Περιβάλλον είναι φωτοτυπία αυτού που κατέθετε η Πέππα, αλλά ξυλουργικές και σιδηρουργικές εργασίες, έλεγε ο κ. Φωτάκης ότι είναι προφανείς κατατμήσεις- και μπορεί να ανατρέξει στα πρακτικά- και τώρα μάλλον θα τις ψηφίσετε τις κατατμήσεις. Είναι βέβαιο ότι θα ορίσει καινούργια διαδικασία, άρα είναι η διαδικασία που έφταιγε, τώρα σταμάτησαν να είναι κατατμήσεις. Η κοροϊδία δεν μπορεί να συνεχίσει έτσι.

Για να μην κουράζω το Σώμα, εγώ προσωπικά δεν περίμενα κάτι διαφορετικό για τη στόχευση του Προϋπολογισμού. Παρ’όλα αυτά και μένα μου έκανε εντύπωση το 3.879.000 μείον. Αυτό ομολογώ δεν το περίμενα. Αφού σκεφτείτε, είχα αρχίσει να προβληματίζομαι πού βρέθηκαν αυτά τα χρήματα, αλλά ήρθε το Παρατηρητήριο να μου λύσει τις απορίες. Όσο είναι καιρός αλλάξτε ρότα και μην αντιμετωπίζετε το Δήμο  ως λάφυρο. Μπλόγκερ και δημοσιογράφους τούς έχετε ήδη πληρωμένους με λεφτά των δημοτών. Δεν χρειάζεται να τους προικίσετε κιόλας. Κάντε κάτι για το δημότη. Δείξτε μας τη διαφορετική σας πρόταση για την καθαριότητα, αν και μια γεύση την πήραμε ήδη με απ’ ευθείας κατεπείγουσα ανάθεση τα σκουπίδια σε ιδιώτη.

Π. Πανάγος: “Καταστρατηγήθηκαν οι αρχές της διαφάνειας και της ειλικρίνειας στην κατάρτιση του Προϋπολογισμού”

Με μακροσκελή τοποθέτηση ο Π. Πανάγος από τη Λαϊκή Συσπείρωση έδειξε πώς καταστρατηγήθηκαν οι αρχές της ειλικρίνειας και της διαφάνειας, τις οποίες εντούτοις ζητεί για την κατάρτιση των δηοτικών Προϋπολογισμών η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση. Ο κ. Πανάγος, οικονομολόγος ο ίδιος, με παράθεση πλήθους οικονομικών στοιχείων απέδειξε πως και ο εν λόγω Προϋπολογισμός για το 2020 είναι πλασματικός, κινούμενο στην ίδια με του κράτους φορομπηχτική λογική, ζήτησε την απόσυρση του σχεδίου και πρότεινε τη συμμετοχική – με τη συμβολή όλων των παρατάξεων- κατάρτισή του, ώστε να βρεθεί ο κοινός τόπος “για όλα τα μεγάλα στα οποία συμφωνούμε αλλά και εκείνα στα οποία μπορούν να διαμορφωθούν ευρύτερες πλειοψηφίες”. Τα κυριότερα σημεία από την τοποθέτηση του δημοτικού συμβούλου της Λαϊκής Συσπείρωσης είναι τα παρακάτω:

Εγώ δεν θα σταθώ στη λογική του κατινισμού αλλά στη λογική της εισηγητικής έκθεσης του προϋπολογισμού, που μας δώσατε, και ό, τι τη συνόδευε. Όπως αναφέρατε, πρέπει να τηρούνται κάποιες βασικές αρχές και κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.

Οι δυο σοβαρές αρχές, κατά την άποψή μας, είναι αυτή της ειλικρίνειας και της διαφάνειας.

Αναρωτιέμαι: Υπάρχει ειλικρίνεια όταν το ίδιο το Παρατηρητήριο λογιστικά αναδιανέμει ποσά σε έναν πλασματικό προϋπολογισμό; Πήρε τα χρήματα, 2,4 εκατομμύρια περίπου, και τα πήγε στο χρηματικό υπόλοιπο. Και μπαίνει το ερώτημα: Αυτό το χρηματικό υπόλοιπο, είναι κατατεθειμένο στην Τράπεζα και σε τι ποσό; Και αν ναι, πόσα από αυτά  βρίσκονται στο ταμείο του Δήμου για την καθημερινή διαχείριση; Συνεπώς, έχουμε ένα πολύ ουσιαστικό θέμα που έχει να κάνει με την ειλικρίνεια των αναλυτικών πινάκων και φυσικά της εισηγητικής έκθεσης. Όταν η εισηγητική έκθεση μιλάει για εισπραχθέντα ποσά, και ότι επί αυτού πρέπει να χτισθεί ο προϋπολογισμός, γιατί στους αναλυτικούς πίνακες μας μιλάτε για βεβαιωθέντα; Και μάλιστα όχι 9μήνου, αλλά 6μήνου. Αυτό είναι πραγματικό που σας λέω, και κοιτάξτε τους πίνακες που εσείς μας δώσατε:

Επίσης η αρχή της ειλικρίνειας επιβάλλει να έχουμε εκτιμήσεις όχι μόνο επί των εισπραχθέντων αλλά και επί των ενταλθέντων, που δεν υπάρχουν. Δηλαδή τα έξοδα πού θα πάνε, για να μπορούμε να δούμε αν έχουμε να κάνουμε με ελλειμματικό ή με πλασματικό προϋπολογισμό ή με δημιουργική λογιστική ή με ισοσκελισμένο κ.λπ. Καλό θα ήταν επιπλέον να συνοδεύεται ο προϋπολογισμός για το 2020 και φυσικά οι εκτιμήσεις του 2019 και από τον απολογισμό του 2018, για να μπορούμε να εξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα για το πώς κινείται ο Δήμος. Δεν μπορώ δηλαδή να καταλάβω, όταν λέμε ότι η μέγιστη απορροφητικότητα στις επενδύσεις κυμαίνεται στο 15% εδώ και μια τριετία, πώς εμείς είμαστε τόσο φιλόδοξοι ότι θα το αλλάξουμε, όταν ήδη ομολογείτε ότι δεν υπάρχουν μελέτες, δημοπρατήσεις και εκείνα τα εργαλεία για μεγαλύτερη απορροφητικότητα; Μακάρι να το πετύχετε.

Η ίδια η ΚΥΑ που θεωρείτε Ευαγγέλιο στην κατάρτιση του Προϋπολογισμού, καθιστά ανειλικρινή τον Προϋπολογισμό που καταθέσατε, γιατί δεν είναι δυνατόν να ψηφίζει το Δημοτικό Συμβούλιο δημοτικά τέλη ύψους 9 εκατομμυρίων και κάτι, και μέσα στον Προϋπολογισμό να περνάτε 12.294.000 γιατί προφανώς στα έσοδα συμπεριλαμβάνετε και τα 2,5 εκατομμύρια που λέτε πως δεν θα εισπραχθούν. Δηλαδή αφαιρούμε δυο φορές στην εισήγηση των δημοτικών τελών το ποσόν αυτό, για να πούμε ότι δεν έχουμε κάνει αύξηση των δημοτικών τελών, ενώ επί της ουσίας στα 8 εκατομμύρια που έχουν δοθεί ως νούμερο του 2018, πηγαίνουμε κατευθείαν στα 12 εκατομμύρια.

Δεύτερη αρχή είναι αυτή της διαφάνειας. Πώς αυτή η διαφάνεια υπηρετείται από τον συγκεκριμένο προϋπολογισμό; Όταν δεν μπορούμε να έχουμε ασφαλή εκτίμηση γιατί αφενός δεν αποτυπώνονται στην εισηγητική έκθεση, πέραν της παράθεσης του θεσμικού πλαισίου, οι κατευθύνσεις που έχει δώσει για την σύνταξή του η διοίκηση του Δήμου έτσι ώστε να έχουμε μια ασφαλή εκτίμηση προς ποια κατεύθυνση θέλει να οδηγήσει το 2020 το Δήμο. Δηλαδή τι είπε η Δημοτική Αρχή, ότι θέλω να εκτελέσω έργο στις επενδύσεις τόσων εκατομμυρίων, που θα προκύψουν από τις επιχορηγήσεις του κράτους, από την ανταποδοτικότητα των δημοτών και από όποιες άλλες πηγές χρηματοδότησης των έργων. Αυτό είναι σκόπιμο να αναφέρεται σε μια εισηγητική έκθεση, γιατί δεν μπορούμε να ψάχνουμε πίσω από κάθε κωδικό τι εννοούσε ο ποιητής, και να περιμένουμε από το Δήμαρχο ή το Γενικό Γραμματέα να μας πουν και να μας εξηγήσουν τι σημαίνουν τα συγκεκριμένα ποσά.

Αν λοιπόν θέλουμε τη διαφάνεια, καλό θα είναι να εξηγούμε στην εισηγητική έκθεση αυτό που η Διοίκηση έδωσε ως πλαίσιο στους υπηρεσιακούς παράγοντες για να καταρτισθεί ο προϋπολογισμός. Αναρωτιέμαι επίσης: Οι υπηρεσιακοί έχουν δει ότι ο προϋπολογισμός 30/9/2019 δεν είναι ισοσκελισμένος, με μια διαφορά  εσόδων- εξόδων 200.000 ευρώ; Αυτό, που προφανώς δεν εξυπηρετεί την αρχή της διαφάνειας, πώς έγινε;

Αφετέρου, δεν διασφαλίστηκε η έγκαιρη και πλήρης πληροφόρηση που σχετίζεται με την οικονομική διαχείριση σε δυο πολύ σημαντικούς κωδικούς, στον 32 (εισπρακτέα υπόλοιπα) και στον 85 (προβλέψεις μη είσπραξης). Σας είχα πει όταν συζητούσαμε τον ισολογισμό του 2016, ότι ήταν ελλειμματικός και ισοσκελισμένος πλασματικά. Γιατί η τότε Δημοτική Αρχή δεν έκανε προβλέψεις. Αν προσθέταμε τις προβλέψεις του ορκωτού στον ισολογισμό, θα βλέπαμε την ελλειμματικότητα. Το ίδιο συμβαίνει και τώρα. Η αντίληψη της σκοπιμότητας απουσιάζει πλήρως από την εισηγητική έκθεση. Ποιος, φερ’ ειπείν, δεν έχει κάνει απ’ ευθείας αναθέσεις από θέση διοίκησης; Αν αυτές γίνονται  προς όφελος του πολίτη και της καλύτερης λειτουργίας των υπηρεσιών του Δήμου, γιατί δεν πρέπει αυτό να αναφέρεται, ώστε να είμαστε σίγουροι, ειδικά για νέους κωδικούς για τους οποίους δεν υπάρχει ιστορικότητα. Και πώς να υπάρχει αυτή η ιστορικότητα αφού δεν ξέρουμε πώς έχει κλείσει ούτε το 2017, ούτε το 2018, ούτε εκτιμήσεις για το 2019 έχουμε.

Συνεπώς, ποια αρχή της ειλικρίνειας και ποια αρχή της διαφάνειας τηρείτε, απέναντι στο Δημοτικό Συμβούλιο τουλάχιστον,       γιατί ενδέχεται το Παρατηρητήριο που είναι μια γραφειοκρατική υπηρεσία να μπορεί να μιλήσει γι’ αυτά. Προσωπικά δεν μπορώ να βρω λύση. Ειδικά, όταν το Παρατηρητήριο μιλάει για υποεκτίμηση ενώ στην ουσία έχουμε υπερεκτίμηση των εσόδων.

• Η αποδοχή στον προϋπολογισμό ότι το 7% των εκτιμώμενων εσόδων (4.572.783,00) δεν πρόκειται να εισπραχθεί σημαίνει ότι το έλλειμμα που προκύπτει γίνεται εμφανώς προσπάθεια να καλυφθεί από τα αυξημένα ανταποδοτικά τέλη και λειτουργεί κατά το φορομπηχτικό πρότυπο και της Κεντρικής Κυβέρνησης. Επίσης δεν υπάρχει πουθενά στην εισηγητική έκθεση η παρουσίαση μέτρων που θα ληφθούν από την δημοτική αρχή για την βελτίωση της εισπραξιμότητας των εσόδων του Δήμου ώστε μετά το 1ο τρίμηνο του 2020 να εισηγηθεί μειώσεις των ανταποδοτικών τελών όπως δεσμεύτηκε κατά τη συνεδρίαση του ΔΣ στις 19-11-2019.

Για το λόγο αυτό σας προτείνουμε  να ληφθεί άμεσα νέα απόφαση η οποία θα περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

o Δίκαιη και αναλογική μείωση των συντελεστών των δημοτικών τελών και ηλεκτροφωτισμού ώστε η εφαρμογή τους επί της φορολογητέας ύλης να μην υπερβαίνει τα προβλεπόμενα από το νόμο όρια και παράλληλα ο πολίτης να μην πληρώνει δυο & τρείς φόρες για την ίδιο λόγο (π.χ. ΤΑΠ & ΕΝΦΙΑ). Πιο συγκεκριμένα:

♣ Μηδενισμός των δημοτικών τελών για όλους τους δημότες που έχουν εισόδημα μέχρι το αφορολόγητο όριο ή είναι αποδεδειγμένα μακροχρόνια άνεργοι.

♣ Αναλογική μείωση των συντελεστών μέχρι και 50% για όλες τις λαϊκές οικογένειες που έχουν αποδεδειγμένα εισόδημα μέχρι 20.000,00€ προσαυξανόμενο κατά 5.000,00€ για κάθε παιδί.

♣ Επανεξέταση επί το ευνοϊκότερο των κοινωνικοοικονομικών κριτηρίων για απαλλαγή από τα δημοτικά τέλη των αποδεδειγμένα απόρων, ΑΜΕΑ άνω του 67%, μονογονεϊκών οικογενειών, τρίτεκνων και πολύτεκνων.

♣ Εφαρμογή του οικογενειακού συντελεστή για όλους τους μικρομεσαίους επαγγελματίες που επηρεάζονται από το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Πόλης.

♣ Αναλογική αύξηση του συντελεστή για τράπεζες και επιχειρήσεις με μεγάλο τζίρο.

o Δίκαιη και αναλογική αναδιάρθρωση των κλιμακίων και τελών ύδρευσης αλλά και των λοιπών υπηρεσιών σε συνδυασμό με την βελτίωση παροχής τους ώστε να μην επιβαρύνονται οι δημότες από απώλειες του δικτύου και πλημμελή λειτουργία της αρμόδιας υπηρεσίας του δήμου σε συνδυασμό με την ποιότητα και την ποσότητα ειδικά του νερού ως κοινωνικού αγαθού.   

Κατόπιν των ανωτέρω και σύμφωνα με την «Θεοδωρικάκιο» διαδικασία προτείνουμε ο προϋπολογισμός να αποσυρθεί και να επανακαταρτιστεί ώστε να δοθεί η δυνατότητα επιμελούς σχεδιασμού όλων των δράσεων και εγγραφής των συνολικών και επιμέρους ποσών ώστε να επανεισαχθεί στο ΔΣ για να συζητηθεί και να ψηφιστεί. Για το λόγο αυτό είναι αναγκαίο όλες οι παρατάξεις να καταθέσουν τις προτάσεις τους και να γίνει ουσιαστική συζήτηση του νέου σχεδίου στην οικονομική επιτροπή με την συμμετοχή και παρουσία όλων των παρατάξεων, χρόνος όπως και εσείς έχετε αναφερθεί υπάρχει μέχρι και τον Φλεβάρη του 2020. Είναι προτιμότερο να καθυστερήσουμε 20 ημέρες παρά να έχουμε ένα προϋπολογισμό που συνεχώς θα χρειάζεται αναμορφώσεις για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πολιτών της διοίκησης και των εργαζομένων, μέχρι τότε μπορούμε να λειτουργήσουμε με την γνωστή μεθοδολογία των δεκατημορίων.

«Η μεγαλύτερη δυσκολία στο να αναζητήσεις τη συναίνεση και τη συνεργασία δεν είναι η θέληση αλλά η ψευδαίσθηση της εξουσίας».

Φύγετε από τη Θεοδωρικάκειο λογική και φροντίστε στην πρώτη αναμόρφωση που θα φέρετε, και είμαι σίγουρος πως αυτό θα γίνει πολύ σύντομα, να συζητήσουμε και να έχουμε το χρόνο, όχι για εναλλακτικές λύσεις, γιατί εσείς έχετε μηχανισμό πίσω σας, ενώ εμείς όχι, αλλά κυρίως για να δούμε τα μεγάλα όπου μπορούμε να συμφωνήσουμε και αυτά όπου μπορούν να δημιουργηθούν ευρύτερες πλειοψηφίες.

Ν. Κλήμης: “Δεν έχετε όραμα”

Στην έλλειψη οράματος, αλλά και συναινετικών διαδικασιών, αναφέρθηκε στη δική του τοποθέτηση ο επικεφαλής της παράταξης ΜΑΖΙ για τον Διόνυσο Ν. Κλήμης. Ο κ. Κλήμης υπογράμμισε πως η Δημοτική Αρχή έχασε την ευκαιρία να καταθέσει έναν Προϋπολογισμό, που θα έδινε το στίγμα μια διαφορετικής διοίκησης, ενώ θα δημιουργούσε προσδοκίες για τα επόμενα χρόνια:

Δεν ξέρω αν συνηθίζεται αλλά θα ξεκινήσω υιοθετώντας πλήρως όλα όσα ανέφερε ο προηγούμενος ομιλητής, ο κ. Πανάγος,  σχετικά με τις Βασικές Αρχές που πρέπει να διέπουν την σύνταξη ενός προϋπολογισμού. Και θα συνεχίσω με μία ακόμα Αρχή στην  οποία δεν αναφέρθηκε, αυτή της Λογοδοσίας.

Την τηρούμε; Τυπικά ναι, ουσιαστικά όχι. Για εμάς, λογοδοσία δεν είναι π.χ. το «έχω πρόβλεψη για 5.000 ευρώ, φέρνω ένα τιμολόγιο 5.000 ευρώ, άρα είμαι εντάξει». Σε τι να λογοδοτήσουμε όταν δεν υπάρχουν Κανονισμοί, Πλαίσιο διαχείρισης κονδυλίων; Έχουμε στους κωδικούς 6735 και 6736 των Γενικών Υπηρεσιών τα ποσά για τις προβλεπόμενες επιχορηγήσεις σε αθλητικούς συλλόγους, πολιτιστικούς συλλόγους και σωματεία. Κανονισμό Επιχορηγήσεων έχουμε; Δεσμεύεστε για την σύνταξη Κανονισμού Επιχορηγήσεων, όπως ήδη έχουμε ζητήσει και εμείς και άλλη Παράταξη, που θα προκύψει με διαβούλευση και κοινή λογική;  Ή απλώς θα μοιράσετε και πάλι χρήματα χωρίς κριτήρια;

Για τις απευθείας αναθέσεις, κυρίως μικρών τεχνικών έργων, ακόμα και στο προεκλογικό σας πρόγραμμα ως Δύναμη Ευθύνης αναφερόσασταν σε σύνταξη Κανονισμού και σε Μεθοδολογία και μάλιστα μετά από διαβούλευση. Τον φέρατε τον Κανονισμό;

Τι εκφράζει όμως ένας προϋπολογισμός, κάθε προϋπολογισμός; Εκφράζει το επιχειρησιακό σχέδιο του φορέα και τις προτεραιότητες, με βάση το πού βρίσκεται και το πού θέλει να πάει, όχι μόνο για το τρέχον και το επόμενο έτος αλλά με βάση τα τελευταία 2-3 χρόνια και τα επόμενα χρόνια.

Ας κάνουμε μια υπόθεση, ότι η προηγούμενη διοίκηση ήταν η χειρότερη και ότι βρήκατε «καμένη γη». Τι θα ήταν το πρώτο το οποίο θα σας ενδιέφερε να μεταδώσετε στον κόσμο ως «στίγμα» της νέας διοίκησης; Ένας άλλης μορφής, ενός άλλου χαρακτήρα προϋπολογισμό! Έναν προϋπολογισμό που θα σας χαρακτήριζε την πρώτη χρονιά και θα δημιουργούσε τις προσδοκίες των τριών επόμενων ετών. Τι από αυτά περιέχει ο προϋπολογισμός σας;

Αν θυμάμαι καλά, στην συζήτηση για το Τεχνικό Πρόγραμμα λοιδώρησε η παρούσα διοίκηση και συγκεκριμένα ο αντιδήμαρχος κ. Παπαβασιλείου, τις αναφορές συναδέλφων σε έλλειψη Οράματος. Να λοιπόν μια βασική μας διαφορά. Εμείς, και άλλοι ίσως, έχουμε Όραμα, εσείς όχι. Μπορείτε εύκολα να απαντήσετε ότι οι δημότες ανέδειξαν εσάς ως πρώτη παράταξη και εμάς ως τελευταία. Βγείτε λοιπόν και πείτε στους δημότες ότι το δικό σας σχέδιο για το αύριο είναι η δημιουργία 20-30-40 κωδικών μελετών και έργων, προσχεδιασμένων για απευθείας αναθέσεις. Βγείτε λοιπόν και πείτε στους δημότες ότι ο δικός σας προϋπολογισμός που ως μεγαλύτερο κονδύλι έχει τις Επενδύσεις, οι επενδύσεις αυτές αφορούν σε έργα αποχέτευσης, ασφαλτόστρωσης και αγοράς κάδων!

Δεν χρειάζονται αυτά; Μα φυσικά χρειάζονται, τα χρωστάμε στους δημότες, είναι οι αυτονόητες υποχρεώσεις του δήμου προς τους δημότες. Αυτά όμως, δεν είναι Ανάπτυξη, δεν είναι Όραμα.

Αποδέχθηκε ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού (και είναι προς τιμή του) στην συζήτηση για το Τεχνικό Πρόγραμμα το βαρύ brand name του δήμου Διονύσου που ανέφεραν συνάδελφοι και την αξιοποίησή του. Αυτό είναι όραμα για τον δήμο. Πού και πώς αποτυπώνεται όμως στα όσα μας καταθέσατε είτε στο Τεχνικό Πρόγραμμα είτε στον προϋπολογισμό; Πουθενά!

Μέρος των επενδύσεων που προανέφερα, αφορά στην αγορά κάδων. Μπορείτε να μας πείτε ευθέως, την αποκομιδή ποιοι θα την κάνουν; Οι υπηρεσίες του δήμου ή εργολάβοι; Τίποτα δεν είναι εξ ορισμού καλό ή κακό, αλλά έχετε το θάρρος να το πείτε ξεκάθαρα, αν αυτός είναι ο σχεδιασμός σας και τους λόγους που σας οδήγησαν σε αυτό;

Φορτώνετε με αρμοδιότητες τις Τοπικές Κοινότητες, από τις οποίες άλλες τις αποδέχονται, άλλες θέτουν προϋποθέσεις και άλλες όχι, χωρίς παράλληλο σχεδιασμό και προγραμματισμό πόρων και υποστήριξης. Είναι ένα καλό σχέδιο ώστε να βρεθούν προ αδιεξόδου και να καλέσουν, ως ανάγκη πλέον, τους εργολάβους! Επί τη ευκαιρία, έχετε στον κωδικό 6495.003 των Γενικών Υπηρεσιών ποσό 173.600 ευρώ. Είναι 20.000 ευρώ επί 7 Κοινότητες πλέον ΦΠΑ; Εξειδικεύσεις δεν υπάρχουν; Τις ίδιες ανάγκες έχουν όλες οι Κοινότητες;

Θα ήθελα να θέσω επίσης 2 ερωτήματα-προβληματισμούς αντί να επαναλάβω και εγώ τις ενστάσεις μας ανά κωδικό που ήδη αναφέρθηκαν και στις ερωτήσεις μας.

1. Προ μηνών, σας θέσαμε ερώτημα σχετικά με την Επιτροπή Διαβούλευσης. Απαντήσατε, ο Γενικός Γραμματέας νομίζω, ότι υπήρξαν καθυστερήσεις αλλά θα την προχωρήσετε. Καταθέσατε Τεχνικό Πρόγραμμα και Προϋπολογισμό χωρίς οποιαδήποτε διαβούλευση με την σιγουριά της ψήφισής τους λόγω των… δημοκρατικών παρεμβάσεων του κ. Θεοδωρικάκου.  Αυτή είναι η άποψή σας για τις Συναινέσεις; Μην χρησιμοποιείτε λοιπόν αυτή τη λέξη στις ανακοινώσεις σας γιατί Συναίνεση σημαίνει Συμμετοχή, Συνδιαμόρφωση, Συναντίληψη και για προτεραιότητες και ιεραρχήσεις. Συναίνεση δεν σημαίνει «Συμφώνησε μαζί μου γιατί αν δεν συμφωνήσεις προχωράω μόνος μου»!

2. Δεν νιώθετε ότι προκειμένου να προγραμματίσετε όσο το δυνατόν περισσότερες επιμέρους-σπασμένες μελέτες, έρχεστε σε αντιφάσεις; Παράδειγμα το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν στα Τεχνικά Έργα επενδύσεις για μελέτες κυκλοφοριακού: 100.000 ευρώ για την μελέτη άξονα Θησέως-Μαραθώνος-Χελμού-Κρυονερίου (κωδικός 7412.003), 50.000 ευρώ γενικώς για τον δήμο Διονύσου (κωδικός  7412.0016), 100.000 ευρώ για τον Άγιο Στέφανο (κωδικός  7412.0017), 70.000 ευρώ για τον κόμβο Λ. Μαραθώνος με Λ. Σταμάτας (κωδικός  7412.0012). Σύνολο 320.000 ευρώ και επιπλέον 30.000 ευρώ για αναπλάσεις των κέντρων Δροσιάς, Άνοιξης και Ροδόπολης (κωδικοί 7412.0013, 7412.0014 και 7412.0015). Σύνολο 350.000 ευρώ.

Παράλληλα, προβλέπετε στον κωδικό 6142.0024 των Τεχνικών Έργων 120.000 ευρώ για κατάρτιση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του δήμου Διονύσου. Δεν υπάρχει αντίφαση; Άλλη κατεύθυνση, άλλο σκεπτικό και άλλες προτεραιότητες έχει μια μελέτη ΣΒΑΚ και τελείως άλλες μια κυκλοφοριακή μελέτη. Οδηγούνται, λόγω διαφορετικής οπτικής και διαφορετικού σημείου εκκίνησης σε πιθανότατα αντικρουόμενες προτάσεις. Τι θα υλοποιήσετε; Ή σημασία για εσάς έχει μόνο το να ανατεθούν μελέτες; Γιατί δεν εκπονείται πρώτα μια συνολική σοβαρή μελέτη ΣΒΑΚ, εάν βέβαια εκφράζει την βούληση της δημοτικής αρχής, και στην συνέχεια τα υπόλοιπα να προσαρμοστούν στην κατεύθυνση των προτάσεων της μελέτης αυτής;

Λυπάμαι, αλλά ως Παράταξη Μαζί για το Διόνυσο, δεν μπορούμε να ψηφίσουμε αυτόν τον προϋπολογισμό.