logo


Στο Δημοτικό Συμβούλιο Διονύσου βρέθηκε χθες Τρίτη 17 Δεκεμβρίου ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υποδομών του Δήμου Κηφισιάς Α. Μακρής για να ενημερώσει αναφορικά με τις πρόσφατες εξελίξεις γύρω από την τοποθέτηση διοδίων στις περιοχές των δυο όμορων Δήμων. Το ανησυχητικό είναι πως η υπόθεση με την εγκατάσταση διοδίων σε Κηφισιά και Διόνυσο ενεργοποιείται και πάλι, και μάλιστα με διαφοροποιήσεις που κατά τον κ. Μακρή θα σημάνουν “ολική καταστροφή” ολόκληρων περιοχών. Και το περίεργο ήταν πως οι εξελίξεις αυτές κοινοποιήθηκαν μόνο στο Δήμο Κηφισιάς, γεγονός που οδηγεί σε υπόνοιες για απόπειρα διάσπασης του διαδημοτικού  μετώπου, που είχε σφυρηλατηθεί τα προηγούμενα χρόνια κατά των διοδίων.

Πιο συγκεκριμένα: 

Με έγγραφο της Περιφέρειας, που πρόσφατα εστάλη μόνο στο Δήμο Κηφισιάς, ζητείτο διαβούλευση για έργα που προγραμματίζονται στους κόμβους Καλυφτάκη, Ιλισίων και Βαρυμπόμπης, διαφορετικά όμως από αυτά που αναφέρονταν στην αρχική μελέτη, τα οποία επιπλέον μπαίνουν και πλήττουν τον οικιστικό ιστό. Ο γειτονικός Δήμος αναζήτησε και πήρε την 700 σελίδων Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, καθώς και τη Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων, που όμως περιγράφει τις προσωρινές επιπτώσεις από αυτά τα έργα, και όχι από την οριστική διευθέτηση, δηλαδή από τη λειτουργία του συστήματος όταν αυτά ολοκληρωθούν, γι’ αυτό και χτες χαρακτηρίστηκε πρόχειρη, εμβαλωματική και ψευδεπίγραφη.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τις εκτιμήσεις των επιστημονικών συμβούλων της Κηφισιάς, από τα έργα, που ο Αντιδήμαρχος χαρακτήρισε “τρομακτικά”, θα αυξηθούν οι κυκλοφοριακοί φόρτοι κατά 600%, ενώ τα ίδια τα έργα βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με το Ρυμοτομικό Σχέδιο της Αθήνας μια που μετατρέπουν τον άξονα Κηφισιάς- Θησέως- Μαραθώνος από διαδημοτική σε διαπεριφερειακή οδό από όσους θελήσουν να αποφύγουν τα διόδια, επιλέγοντας εσωτερικό οδικό δίκτυο. Συνακόλουθη θα είναι η τεράστια αύξηση ρύπων και θορύβων, σε δρόμους που δεν είναι φτιαγμένοι για να αντέξουν τέτοια κυκλοφοριακά φορτία.   

Το Δημοτικό Συμβούλιο της Κηφισιάς συνεδρίασε εκτάκτως, εξέδωσε ομόφωνο ψήφισμα, που έχει σταλεί σε όλους ανεξαιρέτως τους φορείς της πόλης, αλλά και σε περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους και βουλευτές εν ενεργεία και υποψήφιους, και έχει ήδη συστήσει Επιτροπή Αγώνα, “έναν αγώνα που θα πρέπει να φτάσει μέχρι θανάτου. Στις μπουλντόζες μπροστά”, τόνισε κατηγορηματικά ο κ. Μακρής: “Είναι η πρώτη φορά που διόδια μπαίνουν στον αστικό ιστό.  Και είναι η πρώτη φορά που συνοδά έργα μπαίνουν επίσης στον αστικό ιστό. Είμαστε κάθετα αντίθετοι σ’ αυτό και σε όποια εναλλακτική λύση στην ίδια κατεύθυνση. Τα διόδια πρέπει να παραμείνουν εκεί που είναι”.

Προσέθεσε, τέλος, πως ακόμη δεν έχει εκδοθεί απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την προσφυγή κατά της τοποθέτησης των διοδίων, την οποία έχουν υποβάλει  οι δυο Δήμοι, ενώ ξεχωριστή προσφυγή έχει υποβάλει και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Βόρειας Αττικής (ΣΕΒΑ): “Πώς είναι λοιπόν δυνατόν να αδειοδοτηθεί κάτι για το οποίο εκκερεμεί απόφαση του ΣτΕ;”, αναρωτήθηκε ο Αντιδήμαρχος της Κηφισιάς, ζητώντας από το Δήμο Διονύσου συμπαράταξη κατά των διοδίων για να μην καταστραφούν οι δυο πόλεις.

Τη διάλυση της Κάτω Κηφισιάς και μια αναστάτωση που κάθε άλλο παρά προσωρινή θα είναι αλλά αντιθέτως θα διαρκέσει χρόνια, προέβλεψε ο Αντιδήμαρχος Χωροταξικού Σχεδιασμού του Διονύσου Γ. Φωτάκης. Ο ίδιος τόνισε πως οι Δήμοι πρέπει και πάλι να ετοιμαστούν για να απαντήσουν στις προθέσεις κυβέρνησης και παραχωρησιούχων για την τοποθέτηση διοδίων, αλλά και να συσταθεί και πάλι άμεσα από πλευράς Διονύσου η διαπαραταξιακή επιτροπή που θα παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις. Υπογράμμισε τέλος πως τάχιστα οι δυο Δήμαρχοι, Διονύσου και Κηφισιάς, πρέπει να συναντηθούν με τον υπουργό Υποδομών και να πιέσουν στην κατεύθυνση της τροποποίησης της αρχικής σύμβασης.

Αγώνα για να μην γίνει η Εθνική Οδός, από τη Μεταμόρφωση και πάνω κλειστός αυτοκινητόδρομος με χρέωση, και χωρίς τα συνοδά έργα (σ.σ. που θα εξασφαλίζουν αξιόπιστες εναλλακτικές διαδρομές), καθώς και πίεση προς κάθε πλευρά ώστε να μη γίνει τίποτα αν δεν εκδοθεί η απόφαση του ΣτΕ, ζήτησε από την πλευρά του ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Δ. Ζαμάνης.

“Αν είναι κάποιος ενάντια στα διόδια είναι ο κόσμος και όσοι αντιδρούν στην πολιτική ιδιωτικοποίησης των δημόσιων δρόμων, και γι’ αυτή την πολιτική δεν μιλάει κανένας, ούτε ο Δήμος Κηφισιάς ούτε ο Δήμος Διονύσου”, τόνισε ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Τ. Παντελόγλου. Πιθανολόγησε μάλιστα ότι η τοποθέτηση διοδίων συνδέεται με έργα που αυτή τη στιγμή εκτελούνται στον παράδρομο καθόδου της Εθνικής, όπως και με αυτά που πριν από λίγο καιρό ξεκίνησαν απέναντι, στον παράδρομο της ανόδου, και με παρεμβάσεις του Δήμου Διονύσου διεκόπησαν, κάτι που όμως διαψεύστηκε στη συνέχεια.

Την παλαιότερη συνεργασία του Δήμου με το συγκοινωνιολόγο Ευθ. Μπακογιάννη, για την εκπόνηση μελέτης για τους κυκλοφοριακούς φόρτους από την τοποθέτηση διοδίων στη Βαρυμπόμπη και τον Άγ. Στέφανο, υπενθύμισε ο Δ. Ράικος από τη μείζονα μειοψηφία: “Σήμερα ο κ. Μπακογιάννης είναι Γενικός Γραμματέας στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, δηλαδή εν πλήρει γνώσει του θέματος. Ζούμε δηλαδή το θέατρο του παραλόγου. Προφανώς η σημερινή κυβέρνηση ακολουθεί την πολιτική Σπίρτζη και κάνει το χατήρι των παραχωρησιούχων. Εμείς τι κάνουμε;” αναρωτήθηκε ο τέως Αντιδήμαρχος.

Την πρόθεση της Διοίκησης να φέρει το θέμα στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ώστε να επικαιροποιηθεί η παλαιότερη απόφαση για πλήρη και κάθετη αντίθεση στην τοποθέτηση οποιουδήποτε είδους διοδίων, να επικαιροποιηθεί η συμπόρευση των δυο Δήμων, ειδικά μετά τις τελευταίες εξελίξεις, να επανενεργοποιηθεί η διαπαραταξιακή διαδημοτική επιτροπή και να διατρανωθεί η αντίθεση και των δυο Δήμων πρς τα διόδια, επιβεβαίωσε αμέσως μετά ο Δήμαρχος Διονύσου Γ. Καλαφατέλης: “Μαζί με την Κηφισιά ξεκινήσαμε τον αγώνα, μαζί και θα τον τελειώσουμε. Και σ’ αυτόν τον αγώνα, μόνο όλοι μαζί θα πάμε”, τόνισε χαρακτηριστικά.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως το θέμα αναμένεται να συζητηθεί άμεσα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, στο οποίο δυναμική αναμένεται να είναι η παρουσία των δυο Δήμων για την προάσπιση των συμφερόντων τους.