logo


Το τελευταίο δεκαπενθήμερο απασχόλησαν το Δημοτικό Συμβούλιο Διονύσου, αλλά και την τοπική επικαιρότητα, τρία θέματα που άπτονται της κατάστασης στην εκπαίδευση, όπως διαμορφώνεται στην  πόλη. Πρόκειται βέβαια για την μετεγκατάσταση του Νηπιαγωγείου Σταμάτας στου Καργάκου, για τη φοίτηση προσφυγόπουλων στο ΕΠΑΛ Διονύσου, αλλά και για τη βιαστική ίδρυση του 3ου Νηπιαγωγείου Διονύσου. Η μετεγκατάσταση του Νηπιαγωγείου, όπως είναι γνωστό, αντιμετωπίστηκε από τη Δημοτική Αρχή της πόλης με απαξίωση προς τους ενδιαφερόμενους φορείς και με περιφρόνηση προς τις αποφάσεις των θεσμικών οργάνων, αντιμετώπιση που προδικάζει και την τύχη του δεύτερου θέματος, της φοίτησης των προσφύγων στο ΕΠΑΛ. Ενώ πίσω απο τις εξελίξεις βρέθηκε η Διοίκηση του Δήμου με την ίδρυση του 3ου Νηπιαγωγείου, που επιβλήθηκε λόγω της εφαρμογής της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης.

Χαρακτηριστικές για τα παραπάνω είναι οι θέσεις του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Γ. Καλαφατέλη, όπως τις έθεσε σε σχετική ερώτηση της Οδού Διονύσου. Ο κ. Καλαφατέλης χαρακτηρίζει πρόχειρο, ερασιτεχνικό, παιδαριώδη και χωρίς γνώση τον τρόπο Διοίκησης του Δήμου. Και τον αντιδιαστέλλει με όσα δεσμεύεται ο ίδιος να ακολουθήσει, σε μια πορεία ουσιαστικών συνεργασιών με παρατάξεις και ανεξάρτητους, πάνω σε συγκεκριμένη βάση για συγκεκριμένα προβλήματα με την πρόταση συγκεκριμένων λύσεων, τις οποίες ήδη επεξεργάζονται ομάδες δουλειάς:

Είναι αλήθεια ότι τον τελευταίο καιρό στον δήμο Διονύσου υπήρξαν αρκετές αρνητικές εξελίξεις στον χώρο της παιδείας. Δεν θα αναφερθώ εδώ στην δημόσια παραδοχή από τον δήμαρχο της χρησιμοποίησης των Σχολικών Επιτροπών σαν μέσα ηθικής εξόντωσης των πολιτικών αντιπάλων του, ούτε στις κατατμήσεις των απ’ ευθείας αναθέσεων, που αποτελούν πια τον κανόνα. Θα αναφερθώ σε δύο περιστατικά που αναστάτωσαν χωρίς λόγο γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές, εξ αιτίας της προχειρότητας των διοικούντων.

Και πρώτα απ’ όλα στην ανεκδιήγητη απόφαση της δημοτικής αρχής για μεταστέγαση του Νηπιαγωγείου Σταμάτας στο κτίριο Καργάκου, ενάντια στην κοινή άποψη όλων των ενδιαφερομένων συλλόγων και φορέων. Πρόκειται για μια απόφαση που είναι αδύνατο να εκτελεστεί εξαιτίας των πολλών τυπικών προβλημάτων και των ακόμα περισσότερων ουσιαστικών που δημιουργεί. Και όμως, η απόφαση πάρθηκε, επειδή το θέλησε ο νέος αντιδήμαρχος Παιδείας, που δεν έχει καμιά σχέση με την παιδεία…

Είχαμε επίσης το πολύ σοβαρό θέμα της φοίτησης προσφυγόπουλων λυκείου στο δήμο μας και μάλιστα σε αίθουσα δημοτικού σχολείου (!) που αντιμετωπίστηκε με έναν παιδαριώδη τρόπο από την διοίκηση. Έκανε πως δεν το ξέρει και το παρέπεμψε σε επιτροπές επί επιτροπών πριν το φέρει στο δημοτικό συμβούλιο με ξεκάθαρη θέση. Γιατί άραγε;

Τελευταία ήταν η ίδρυση του 3ου Νηπιαγωγείου. Παρόλο που η Διοίκηση γνώριζε την υποχρέωσή της να προβλέψει και να εξασφαλίσει τις υποδομές για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, που καλύπτει τα προνήπια, για μια ακόμη φορά ολιγώρησε και κατέφυγε σε μπαλώματα.

Για μας, αυτή η πρακτική είναι η χειρότερη δυνατή. Να βάζεις σε θέσεις κλειδιά ανθρώπους άσχετους και άπειρους με το αντικείμενο της θέσης ευθύνης, μόνο και μόνο για να εξοφλήσεις προεκλογικά γραμμάτια. Και να πρέπει να καλύπτεις τις αδυναμίες και τα λάθη τους, φορτώνοντας τα πάντα στην πλάτη των δημοτών. Τη στιγμή μάλιστα που ίσως σε άλλες παρατάξεις υπάρχουν κάποιοι άλλοι, με ολοκληρωμένες προτάσεις επί συγκεκριμένων προβλημάτων και πιο ικανοί να τις φέρουν σε πέρας.

Πρέπει να σας πω ότι αυτή είναι η βάση των συζητήσεων συνεργασίας που κάνουμε με παρατάξεις και ανεξάρτητους δημότες. Επί συγκεκριμένης προγραμματικής βάσης, επί συγκεκριμένης λύσης σε συγκεκριμένα προβλήματα και όχι γενικώς και αορίστως και με συγκεκριμένο επιτελείο στελεχών, τους καλύτερους που υπάρχουν.

Σύντομα θα είμαι σε θέση να σας παρουσιάσω μερικές τέτοιες ομάδες εργασίες και στη συνέχεια εκείνες τα αποτελέσματα  της δουλειάς τους.