logo


Πλήθος κόσμου από την Κηφισιά, το Διόνυσο, τον Ωρωπό και τον Βαρνάβα προσήλθε σήμερα Κυριακή 15 Απριλίου στο Πολιτιστικό Κέντρο Αγ. Στεφάνου- που γέμισε ασφυκτικά μέσα κι έξω- για να ακούσει τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χ. Σπίρτζη να λέει την αλήθεια για τα διόδια, όπως ήταν και ο τίτλος της εκδήλωσης την οποία οργάνωσε ο ΣΥΡΙΖΑ Διονύσου.

Ο υπουργός, προσερχόμενος με 40λεπτη καθυστέρηση, δήλωσε ευθύς εξαρχής πως ήταν διατεθειμένος να εξαντλήσει και 8ωρο για να απαντήσει σε όποιες ερωτήσεις τού ετίθεντο (σ.σ. κάτι που λίγο έλειψε να γίνει, μια που η εκδήλωση η οποία ξεκίνησε στις 11.45 το πρωί ολοκληρώθηκε αργά το απόγευμα) και επανέλαβε τις σχετικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης, όπως αυτές αποτυπώνονται πλέον στο τρίπτυχο: Δεν θα μπουν πλευρικά ή μετωπικά διόδια, αλλά ηλεκτρονικά. Απαλλαγή εσαεί για τους μόνιμους κατοίκους και τα ΑΜΕΑ των Δήμων Κηφισιάς, Αχαρνών, Ωρωπού και Διονύσου, που θα καταγραφούν μετά από αίτησή τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου, καθώς και εκπτωτικά πακέτα για τους εργαζόμενους σ’ αυτές τις περιοχές, μια που πραγματοποιούν συχνές διελεύσεις. Συνεχής διαπραγμάτευση για τα επόμενα δυο- τρία χρόνια, οπότε και εκτιμάται πως θα ξεκινήσουν τα ηλεκτρονικά διόδια, ώστε να εκμαιευθούν από τους παραχωρησιούχους όσο το δυνατόν μεγαλύτερα ανταποδοτικά οφέλη για τους κατοίκους.

Διέψευσε μάλιστα το πρόσφατο ρεπορτάζ της Καθημερινής και του Γ. Λιάλιου, τονίζοντας ότι με τις απαλλαγές έχουν ήδη συμφωνήσει και οι παραχωρησιούχοι, κάτι που αποτυπώνεται με την υπογραφή τους σε σχετικό προσάρτημα, που όμως- όπως δήλωσε χωρίς όμως να διευκρινίσει τους λόγους- δεν είναι ακόμη δημοσιεύσιμο, δεσμεύθηκε εντούτοις να το δείξει στο Δήμαρχο Διονύσου.

Τις δεσμεύσεις του κ. Σπίρτζη συνόδευσαν συχνές φραστικές εκρήξεις του για τους προνομιούχους των Δήμων Κηφισιάς και Διονύσου, έναντι των περιοχών της Δυτικής Αττικής. Παράλληλα ο υπουργός έβαλε στο στόχαστρο το Δήμαρχο της γειτονικής πόλης Γ. Θωμάκο, ο οποίος σήμερα απουσίαζε από την εκδήλωση, εκπροσωπούμενος πάντως από τον Αντιδήμαρχο και μέλος της διαδημοτικής Επιτροπής για τα διόδια Δ. Λιανό, αλλά και -πρωτίστως και με συχνότατες αναφορές- τη Νέα Δημοκρατία που επί των ημερών της υπεγράφησαν οι ληστρικές συμβάσεις για τους αυτοκινητόδρομους, καθώς και μερίδα ΜΜΕ που διαστρεβλώνουν την αλήθεια, όπως είπε, λειτουργώντας ως Γραφεία Τύπου του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Παραδέχτηκε τέλος πως η -προβλεπόμενη στη σύμβαση παραχώρησης- δημιουργία ασφαλούς δικτύου παραδρόμων της Εθνικής Οδού, για όσους δεν θέλουν να πληρώνουν διόδια, αποτελεί μεγάλο έργο, για το οποίο η κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να επενδύσει χρήματα του ελληνικού λαού. Αντιθέτως ζήτησε τις προτάσεις των Δήμων για την κατασκευή συνοδών έργων, αλλά και τη βοήθειά τους ώστε να εφαρμόζεται η υπουργική οδηγία που απαγορεύει τη διέλευση μεγάλων φορτηγών από τους παράπλευρους της Εθνικής Οδού.

Ενώ δεν κατάφερε να απαντήσει πειστικά σε ερώτηση σχετικά με τη βραχυπρόθεσμη απαλλαγή από τα διόδια στην περιοχή του Δήμου Φθιώτιδας: Όπως είναι γνωστό, οι κάτοικοι εκεί είχαν εξαιρεθεί από την επιβολή διοδίων, αρχικά για πάντα, δυο χρόνια όμως αργότερα η απαλλαγή αυτή ανακλήθηκε.

Όσον αφορά ειδικότερα στο Δήμο Διονύσου, με τον οποίο όπως είπε υπάρχει στενή συνεργασία για μια σειρά έργων υποδομής, εντύπωση του προκάλεσε η εξαγγελία της κινητοποίησης κατά των διοδίων της ερχόμενης Κυριακής, μια που οι Δήμαρχοι Διονύσου και Κηφισιάς είναι πλήρως ενήμεροι για τις προθέσεις της κυβέρνησης να απαλλάξει τους μόνιμους κατοίκους από την επιβολή διοδίων, και κάλεσε την πόλη να διαφοροποιηθεί από την απόφαση για την προσεχή διαδημοτική διαμαρτυρία.

Μεγάλο κομμάτι από τις τοποθετήσεις ανήκε σε αιρετούς και δημότες από τον Ωρωπό, που εδώ και 10 χρόνια υπόκεινται σε πληρωμή διοδίων, ακόμη και αν μετακινούνται μέσα στην ίδια τους την πόλη, ενώ δεν έλειψαν και οι εντάσεις, οφειλόμενες κατά κύριο λόγο στην ελαστικότητα του προεδρεύοντος Δ. Βάτσου:

Πολίτες που ήθελαν να υποβάλουν ερωτήσεις, πολλές φορές διακόπτοντας τον υπουργό, αποδοκιμάστηκαν έντονα από παριστάμενους ενώ λοιδορήθηκαν και από τον ίδιο τον κ. Σπίρτζη, προκαλώντας έτσι την οξύτατη αντίδραση των μελών της Δημοκρατικής Ανατροπής Γ. Ζυγούνα και Σπ. Σπηλιώτη, που ζητούσαν δικαίωμα λόγου για όλους. Λίγο αργότερα ο επικεφαλής της ΔΑΔΙΟΝ, που διεκδίκησε τις εκλογές πριν από τέσσερα χρόνια με το κομματικό χρίσμα του ΣΥΡΙΖΑ, δήλωσε πως ο ίδιος θα παρευρεθεί στη συγκέντρωση κατά των διοδίων της ερχόμενης Κυριακής, δεχόμενος με τη σειρά του τα πυρά του υπουργού.

Η τοποθέτηση του Δημάρχου Διονύσου δεν άφησε πάντως κανένα περιθώριο για διαφοροποίηση στην απόφαση για την πραγματοποίηση της συγκέντρωσης. Ο κ. Ζαμάνης, αποδεχόμενος από τη μια πλευρά τη διαβεβαίωση του υπουργού πως διόδια δεν θα ισχύσουν για τους μόνιμους κατοίκους, κάλεσε εντούτοις όλους στη Βαρυμπόμπη για να διαμαρτυρηθούν κατά της μετατροπής της Εθνικής Οδού σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, χωρίς τους προβελπόμενους παράδρομους, γεγονός που θα υποβαθμίσει την ποιότητα ζωής στις πόλεις της Κηφισιάς και του Διονύσου:

Θα μου επιτρέψετε να βάλω το χέρι επί τον τύπο των ήλων και να το δουν αυτό το προσάρτημα υπογεγραμμένο και οι Δήμοι για να το έχουν στη διάθεσή τους. Θέμα διοδίων δεν υπάρχει. Υπάρχει όμως θέμα μετατροπής της Εθνικής Οδού στο ύψος της Βαρυμπόμπης και του Αγ. Στεφάνου σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, που για να τον χρησιμοποιήσει κάποιος πρέπει να πληρώνει. Δεν θα μπουν μεν κουβούκλια, μπάρες κ.λπ. αλλά η ΕΟ θα γίνει κλειστός αυτοκινητόδρομος. Το 2007 υπεγράφη η επαίσχυντη για εμάς σύμβαση παραχώρησης από τον Γ. Σουφλιά. Και από τότε όλες οι κυβερνήσεις διακήρυσσαν πως για να γίνει κλειστός αυτοκινητόδρομος η Εθνική Οδός, θα έπρεπε να γίνουν συνοδά έργα τέτοια που να εξασφαλίζουν την ασφαλή αστική κυκλοφορία ή την όποια υπερτοπική θα προσπαθούσε να αποφύγει τη χρέωση του αυτοκινητοδρόμου. Σήμερα λοιπόν έχουμε την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, με το υφιστάμενο δίκτυο παραδρόμων, χωρίς να έχει γίνει κανένα συνοδό έργο, ενώ και τη Μελέτη Κυκλοφοριακών Επιπτώσεων που τη συνοδεύει δεν την έχουμε δει. Παλαιότερη πάντως κυκλοφοριακή μελέτη που είχε γίνει το 2009 από τον καθηγητή ΕΜΠ Θ. Βλαστό έδειχνε το τεράστιο πρόβλημα που θα δημιουργείτο αν δεν γίνονταν αυτά τα συνοδά έργα παραδρόμων. Επειδή κύριε υπουργέ τον Άγ. Στέφανο και το Κρυονέρι τα γνωρίζετε καλά, θα σας πω και τούτο: Επί διαφόρων κυβερνήσεων έχει κατά καιρούς ακουστεί η πρόταση για ένα πλήρες δίκτυο παραδρόμων στον κόμβο του Αγ. Στεφάνου και Κρυονερίου, για γέφυρες που να ενώνουν τις ασυνέχειες που υπάρχουν, ώστε όποιος χρησιμοποιεί αυτό το δίκτυο να μην χρειάζεται καν να σταματά στο Δήμο Διονύσου ή να μην επιλέγει το κεντρικό οδικό δίκτυο. Είναι δυνατόν τα διόδια του Αγ. Στεφάνου και της Βαρυμπόμπης με 55000 οχήματα καθημερινά να έχουν δοθεί ως προίκα για να χρηματοδοτήσουν έργα στην Ιόνια Οδό, στον Μαλλιακό κ.λπ. και να μην δικαιούνται κάποια συνοδά έργα; Εδώ είμαστε 7 χωριά. Πριν ασχοληθώ με την Τοπική Αυτοδιοίκηση την πολιτική μου ταυτότητα την έβαλα στην άκρη, όσο για κομματική δεν είχα ποτέ. Δεν είμαστε παράλογοι ούτε κομματικοί εγκάθετοι. Το μοναδικό μας μέλημα είναι να είναι η Διόνυσος, η πόλη μας, και η ζωή μας ανθρώπινη. Δεν θέλουμε την Εθνική έξω από τη πόρτα μας, δεν θέλουμε τη μετατροπή της σε κλειστό αυτοκινητόδρομο χωρίς συνοδά έργα παραδρόμων, δεν θέλουμε την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής μας. Δεν ψάχνουμε εξιλαστήρια θύματα στην πολιτική, αντιλαμβανόμαστε πλήρως τις υποχρεώσεις και τις δεσμεύσεις της χώρας, αλλά για μας προέχει η πόλη μας. Γι’ αυτό και την επόμενη Κυριακή θα διαδηλώσουμε οι δυο Δήμοι στη γέφυρα της Βαρυμπόμπης και σας καλώ όλους να είστε εκεί.

Παρόντες στην εκδήλωση οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Ν. Αθανασίου, Π. Σκουρολιάκος και Γ. Δέδες, οι περιφερειακοί σύμβουλοι Στ. Κοροβέσης, Ι. Στεργίου και Α. Λεβέντη, ο Δήμαρχος Διονύσου Δ. Ζαμάνης με πολλούς δημοτικούς και τοπικούς συμβούλους της Δημοτικής Αρχής, οι επικεφαλής των παρατάξεων της μειοψηφίας Γ. Καλαφατέλης από την Ενωτική Πρωτοβουλία και Γ. Ζυγούνας από τη Δημοκρατική Ανατροπή Διονύσου με το συνάδελφό του Σπ. Σπηλιώτη, μέλη της δημοτικής παράταξης Συμμαχία για τον Πολίτη, αιρετοί πρώην και νυν από την Κηφισιά, τον Ωρωπό και τον Βαρνάβα, οι Πρόεδροι του ΕΒΕΑ και του ΣΕΒΑ Κ. Μίχαλος και Δ. Μανδάλακας αντιστοίχως, που διατηρούν επιχειρήσεις στο Κρυονέρι, καθώς και το μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ Ζ. Τσίπρα.