logo


Την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων ενάντια στα διόδια, με πρώτη αυτή της ενημέρωσης των κατοίκων που “δεν πρέπει να εφησυχάσουν”, ζήτησαν όλες οι παρατάξεις της μειοψηφίας στη χθεσινή (30/1) συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Στη σχετική συζήτηση, που άνοιξε με πρωτοβουλία του Δημάρχου Δ. Ζαμάνη, επισημάνθηκε πως είναι επιτακτική η διάχυση της ενημέρωσης σε όλη την πόλη, με αιχμή του δόρατος τα Τοπικά Συμβούλια, ενώ σημαντικός κρίθηκε ο χρονικός προγραμματισμός και όλων των άλλων κινητοποιήσεων που έχουν αποφασιστεί από τη διαπαραταξιακή Επιτροπή της περασμένης Τρίτης 23 Ιανουαρίου (κοινή συνεδρίαση των Δημοτικών Συμβουλίων Διονύσου και Κηφισιάς, συγκέντρωση και συμβολικός αποκλεισμός της Εθνικής Οδού στον Άγ. Στέφανο), ώστε να μην συμπέσουν με τα κεντρικά συλλαλητήρια της εθνικής επικαιρότητας.

Από την πλευρά του ο κ. Ζαμάνης υπενθύμισε πως δυο είναι τα όπλα όπου στηρίζεται η αντίδραση στα διόδια: Η ανυπαρξία ασφαλούς δικτύου παραδρόμων αλλά και το γεγονός πως κάτοικοι της Αττικής καλούνται να πληρώσουν διόδια για έργα που γίνονται στην άλλη άκρη της Ελλάδας.  Ο Δήμαρχος ενημέρωσε επιπλέον το Σώμα πως το δικόγραφο της προσφυγής στο ΣτΕ είναι έτοιμο, αναμένονται όμως συμπληρωματικά στοιχεία από το Υπουργείο Περιβάλλοντος ώστε τα επιχειρήματα να τεκμηριώνονται με πληρέστερο τρόπο, ενώ δεν έχουν ακόμη κινηθεί νομικά ούτε ο Δήμος Κηφισιάς ούτε ο ΣΕΒΑ, που θα καταθέσουν ξεχωριστές προσφυγές. Σε κάθε περίπτωση αναγκαίο είναι να μην χαθούν οι σχετικές προθεσμίες, όπως τόνισαν οι παρατάξεις.

Εντωμεταξύ ο Δήμαρχος ανακοίνωσε πως θα συγκληθεί και πάλι σήμερα Τετάρτη 31 Ιανουαρίου η διαπαραταξιακή Επιτροπή για τα διόδια, για την οποία μάλιστα η Νέα Πνοή για το Διόνυσο ζήτησε να γίνει μόνιμη (σ.σ. πάντως μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, σχετική ειδοποίηση οι παρατάξεις δεν έχουν λάβει). Ο Γ. Φωτάκης επιπλέον πρότεινε η ενημέρωση να “ανοίξει” με λαϊκές συνελεύσεις, που ίσως φέρουν και περισσότερο κόσμο στην κεντρική κινητοποίηση όταν και όπου αυτή αποφασιστεί.

Στα παραπάνω συμφώνησε και ο Γ. Ζυγούνας από τη Δημοκρατική Ανατροπή Διονύσου, θεωρώντας πάντως δύσκολη μια ευνοϊκή έκβαση της προσφυγής στο ΣτΕ και προσθέτοντας πως ο νόμος που απαγορεύει στα φορτηγά να χρησιμοποιούν τους παραδρόμους της Εθνικής Οδού είναι μεν προς τη σωστή κατεύθυνση, καταστρατηγείται όμως στην πράξη μια που δεν υπάρχει ο αντίστοιχος έλεγχος απο πλευράς πολιτείας.

Δυναμική αντίδραση πρότεινε η Ζ. Σώκου από τη Λαϊκή Συσπείρωση, επισημαίνοντας πάντως πως οι τόνοι και μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο έχουν αρχίσει να κατεβαίνουν, ενώ προέβλεψε πως όταν έρθει η στιγμή να μπουν τα διόδια- “είτε με μπάρες είτε ηλεκτρονικά, διόδια θα είναι”, είπε χαρακτηριστικά- πολλοί θα είναι εκείνοι που θα συναινέσουν.

Παρέμβαση, τέλος, στη συζήτηση πραγματοποίησε ο Χ. Μέλλιος από το Κίνημα ενάντια στα Διόδια, διαμαρτυρόμενος πως το Κίνημα δεν κλήθηκε στη συνάντηση της διαπαραταξιακής Επιτροπής την προηγούμενη εβδομάδα, αν και συμμετείχε από το 2014, ενώ ζήτησε την ενεργοποίηση των επαγγελματικών φορέων της πόλης, που επίσης θα πληγούν από την εγκατάσταση διοδίων.