logo


Κεντρικός εισηγητής στο θέμα της αποχέτευσης που συζητήθηκε στη χθεσινή, Τρίτη 12 Δεκεμβρίου, συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ήταν ο δημοτικός σύμβουλος Στ. Κριεμάδης εκ μέρους της Ενωτικής Πρωτοβουλίας:

Καταρχήν συγχαρητήρια στους γνωστούς γκεμπελιστές σας, που με τις συνήθεις πρακτικές τους, εσκεμμένα έδιωξαν τουλάχιστον τους μισούς δημότες από αυτήν εδώ την αίθουσα.

Ως εισηγητής εκ μέρους των κατοίκων θα ήθελα να σας παραθέσω κατ’ αρχήν την πραγματική κατάσταση που βιώνουμε σήμερα παρά τα όσα ψευδώς καταμαρτυρούν οι άνθρωποι της διοίκησης και Δήμαρχος προσωπικά.

Η πραγματική αλήθεια είναι ότι μέχρι και σήμερα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Υπηρεσίας , έχει υλοποιηθεί το 26,8% του συνολικού έργου σε αντίθεση με το 30% που ψευδώς μας διαβεβαίωναν ο Δήμαρχος και ο Αντιδήμαρχος σε αυτήν εδώ την αίθουσα πριν από 1 μήνα περίπου. Τα 3 με 4 χιλιόμετρα τον μήνα που στην πραγματικότητα είναι 1 και τα 9 εργοτάξια που είναι 4 ή 5. 17 μήνες δηλαδή μετά την εγκληματική διετή παράταση χωρίς υπαιτιότητα του εργολάβου που απλόχερα έδωσε η διοίκηση, αυτός έχει προχωρήσει σε ποσοστό περίπου 12%.

Όλο αυτό το διάστημα της ουσιαστικής κοροϊδίας – απραξίας του εργολάβου η μοναδική ενέργεια στην οποία προέβη η Διοίκηση ήταν να στείλει μια  ΠΟΝΗΡΗ ειδική πρόσκληση. Και λέω ΠΟΝΗΡΗ αν όχι σκανδαλώδης, γιατί  μόνο έτσι μπορεί να χαρακτηριστεί μια ειδική πρόσκληση η οποία αντί να καλεί τον εργολάβο να εκτελεί κάποια υποχρεωτικά χιλιόμετρα κάθε μήνα, τον καλεί να εκτελέσει τα προβλεπόμενα έργα σε έξι συγκεκριμένες οδούς. Αλήθεια, 5 μήνες μετά την ειδική πρόσκληση και αφού ο εργολάβος εκτέλεσε τα έργα σε αυτές τις οδούς, έχει ισχύ η ειδική πρόσκληση; Έχει δηλαδή ο εργολάβος να φοβάται από κάτι; Αλλά ξέχασα, αφού εσείς είστε ικανοποιημένοι από τον ρυθμό εξέλιξης των εργασιών και ο ίδιος ο Αντιδήμαρχος σε επιστολή του με αρ. πρωτ. 11164/28-04-17 προς τον κ. Πουλίδα προεξοφλεί την παράταση του έργου.

Στην συνέχεια  θα σας παραθέσω κάποια στοιχεία – προβληματισμούς σε σχέση με την μελλοντική εξέλιξη του έργου αν η διοίκηση δεν αλλάξει ρότα και συνεχίσει να σφυρίζει αδιάφορα. Να μου πείτε γιατί έχει αυτήν τη στάση η διοίκηση; Γιατί πολύ απλά πάντα ήταν αντίθετη με αυτό το έργο. Η παράταξή σας κύριε Δήμαρχε δεν ήταν που έκανε τις καταγγελίες για το αντλιοστάσιο της Σταμάτας θέτοντας σε κίνδυνο αν όχι την χρηματοδότηση όλου του έργου, τουλάχιστον της Σταμάτας; Εσείς δεν ήσασταν αυτός που διαδίδατε με κάθε τρόπο ότι το έργο αυτό δεν θα γίνει ποτέ, γιατί δεν θα υπάρξει χρηματοδότηση ακόμη και όταν είχε υπογραφεί η Σύμβαση; Αλλά αυτά θα έχουμε την ευκαιρία να τα πούμε πιο αναλυτικά αργότερα.

Αν δούμε στατιστικά την πορεία εξέλιξης των εργασιών αυτά τα 3,5 χρόνια, θα διαπιστώσουμε ότι ο εργολάβος εκτελεί περίπου 800μ το μήνα με εξαίρεση το τελευταίο τρίμηνο στο οποίο προχώρησε περίπου 1,2 χιλιόμετρα. Κάθε εργοτάξιο αναλογικά βγάζει περίπου 200 μέτρα τον μήνα. Και αυτό σε εδάφη μαλακά, αν εξαιρέσουμε τον Διόνυσο. Αλήθεια πόσα μέτρα τον μήνα θα βγάζει κάθε εργοτάξιο και συνολικά ο εργολάβος αν πιάσουν τα σκληρά των υπόλοιπων περιοχών;

Ένα επίσης μεγάλο πρόβλημα το οποίο σύντομα θα οδηγήσει σε αδιέξοδο, είναι οι Υπεργολάβοι οι οποίοι αλλάζουν πλέον κάθε δίμηνο. Σας έχει προβληματίσει άραγε γιατί φεύγουν όλοι; Ως πότε θα υπάρχουν διαθέσιμοι υπεργολάβοι για να εκτελέσουν το έργο; Μήπως λίαν συντόμως δεν θα αναλαμβάνει κανένας για τον λόγο που όλοι γνωρίζουμε;

Όλοι πλέον καταλαβαίνουμε ότι έτσι όπως έχουν τα πράγματα και με μια διοίκηση η οποία δεν δείχνει διάθεση να αλλάξει κάτι, το έργο αυτό δεν πρόκειται να υλοποιηθεί ποτέ. Όλοι το ξέρουν και όλοι το συνομολογούν ανεπίσημα.

Τι πρέπει να γίνει

Πριν από 1,5 χρόνο είχαμε επισημάνει με εντονότατο τρόπο ότι πρέπει να πιεστεί πολύ ο εργολάβος και αν χρειαστεί να κηρυχθεί έκπτωτος. Σας είχαμε πει να μην δοθεί διετής παράταση, παρά μόνο εξάμηνη ή το πολύ ετήσια και αν δείξει συνέπεια να συνεχίσει το έργο. Εσείς όμως κάνατε το απίστευτο και του δώσατε δυο χρόνια χωρίς υπαιτιότητά του, λες και ήμασταν τόσο ευχαριστημένοι από την πορεία των εργασιών. Αν τότε, μέσα από τις προβλεπόμενες διαδικασίες είχαμε προχωρήσει ώστε να τον κηρύξουμε έκπτωτο, σύντομα θα ξεμπερδεύαμε με αυτόν τον εργολάβο αν αναλογιστούμε ότι χρειάζονται περίπου δύο χρόνια.

Η παράταξή μας πιστεύει και θα πιέσει με κάθε τρόπο, ώστε να γίνει μια πραγματικά σωστή ειδική πρόσκληση. Μια ειδική πρόσκληση η οποία θα πρέπει να απαιτεί ξεκάθαρα από τον εργολάβο να εκτελεί υποχρεωτικά τουλάχιστον 6 χιλιόμετρα το μήνα, τηρώντας αυστηρά ένα νέο τροποποιημένο χρονοδιάγραμμα εργασιών. Αυτή είναι και η πρότασή μας την οποία ζητούμε να εγκρίνει το Δ.Σ. Μόνο έτσι μπορεί τους 7 μήνες που υπολείπονται για το πέρας της παράτασης, να ολοκληρωθούν 42 χιλιόμετρα και να υπάρχει πραγματικός λόγος μιας μικρής extra παράτασης για την ολοκλήρωσή του. Οτιδήποτε άλλο από μέρους της Διοίκησης θα είναι άλλη μια υπονόμευση του σημαντικού αυτού έργου.