logo


Η αρχή για φέτος θα γίνει στα Γυμνάσια, που θα κληθούν να υλοποιήσουν τις αντίστοιχες δράσεις στο δεύτερο διδακτικό τετράμηνο.

Υλικό για την Εβδομάδα Αγωγής Υγείας συγκεντρώνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), απευθύνοντας κάλεσμα σε φορείς (κυβερνητικούς ή μη κυβερνητικούς, περιφερειακής ή τοπικής αυτοδιοίκησης, ΑΕΙ, ΤΕΙ, ερευνητικά κέντρα κ.λπ.), να υποβάλουν εκπαιδευτικά προγράμματα ή/και εκπαιδευτικά υλικά που αφορούν στη θεματική περιοχή ζητήματα Διατροφής, Εθισμού και Εξαρτήσεων και Έμφυλων Ταυτοτήτων.

Ο εμπλουτισμός των μαθημάτων με την προβληματική της Αγωγής Υγείας ήταν επιθυμία προοδευτικών εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών. Έτσι, φέτος, πρώτη φορά, θα γίνει η αρχή στα Γυμνάσια, που θα κληθούν να υλοποιήσουν τις αντίστοιχες δράσεις στο δεύτερο διδακτικό τετράμηνο. Η διατροφή, οι εξαρτήσεις, η ταυτότητα και οι έμφυλες σχέσεις είναι οι τρεις θεματικές επί των οποίων οι εκπαιδευτικοί καλούνται να σχεδιάσουν, με το υποστηρικτικό υλικό που θα αποδοθεί στις σχολικές μονάδες για τον σκοπό αυτό.

Η Εβδομάδα Αγωγής Υγείας στόχο έχει να φέρει σε επαφή τη σχολική κοινότητα με εγκεκριμένους φορείς στα σχετικά ζητήματα, με οργανώσεις, με γιατρούς, με ψυχολόγους και εξειδικευμένο προσωπικό. Έτσι, θα πετύχει τη σύνδεση της σχολικής κοινότητας με την κοινωνία και θα φέρει θεματικές και ανησυχίες του σχολικού… παρασκηνίου στο προσκήνιο. Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, θα υπάρξουν αντίστοιχες δράσεις που θα εμπλέκουν γονείς και εκπαιδευτικούς.

Από το υλικό αυτό το ΙΕΠ θα συγκροτήσει «Φάκελο Εκπαιδευτικού Υλικού» (ΦΕΥ) ο οποίος πρόκειται να αξιοποιηθεί εντός των σχολικών μονάδων, είτε από εκπαιδευτικούς των σχολείων, είτε από εκπροσώπους των αντίστοιχων φορέων, κατά την υλοποίηση δραστηριοτήτων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών και μαθητριών. Το πλήρες κείμενο της πρόσκλησης και η πλατφόρμα κατάθεσης προτάσεων έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ (iep.edu.gr). Η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή έως και τις 15.11.2016.

Ο ΦΕΥ, ειδικότερα, θα περιλαμβάνει εκπαιδευτικά προγράμματα ή/και εκπαιδευτικά υλικά (όπως ενδεικτικά: βιωματικές δράσεις, εργαστήρια, ταινίες, διαδραστικές εφαρμογές κ.ά.) τα οποία κα καλύπτουν τους εξής βασικούς άξονες:
α) Διατροφή και Ποιότητα Ζωής,
β) Πρόληψη Εθισμού και Εξαρτήσεων,
γ) Έμφυλες Ταυτότητες.

Οι ανωτέρω άξονες μπορεί να εξειδικευτούν σε επιμέρους θεματικές, όπως οι ακόλουθες:
α) Άξονας «Διατροφή και ποιότητα ζωής»
– Διατροφικές συνήθειες και επιλογές: Τρέφομαι ή διατρέφομαι;
– Καταναλωτισμός και διαφήμιση
– Το οικολογικό αποτύπωμα της διατροφής
– Οικονομική κρίση και διατροφή
– Διατροφή και υγεία

β) Άξονας «Πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων»
-Το σχολείο ως κοινότητα
-Κοινωνικά πρότυπα και εξαρτήσεις
-Διαπροσωπικές σχέσεις και εξαρτήσεις
-Εθισμός και εφηβική ηλικία
-Προστατευτικοί παράγοντες ενάντια στον εθισμό
-Οι συνέπειες του εθισμού

γ) Άξονας «Έμφυλες Ταυτότητες»
– Σωματικές αλλαγές στην εφηβεία
– Βιολογικό και κοινωνικό φύλο
– Έμφυλα στερεότυπα
– Ανθρώπινα δικαιώματα και δικαιώματα των γυναικών

πηγή: ipaideia.gr