logo


Σε ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση, την πρώτη που θα πραγματοποιηθεί στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δροσιάς μετά από την επιστροφή του στο κτήριο της οδού Αργυρουπόλεως, καλεί τα μέλη του ο Σύλλογος Γονέων την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου στις 6 το βράδυ. Η Συνέλευση, στην οποία αναμένεται να παρευρεθεί και η Ένωση Γονέων, αντικείμενο θα έχει τον απολογισμό πεπραγμένων του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου, τη γνωριμία με τους νέους γονείς και την ενημέρωσή τους για τους στόχους του Συλλόγου και τα προβλήματα του σχολείου, καθώς και την προετοιμασία για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου με τη συγκέντρωση υποψηφιοτήτων.

gsdhmdrosia

Υπενθυμίζεται πως ο Σύλλογος μέχρι σήμερα εκπροσωπούσε τους γονείς δυο Δημοτικών Σχολείων- του 1ου Δροσιάς και του 3ου Διονύσου- που επί τρία χρόνια συστεγάζονταν στις εγκαταστάσεις πρώην Καργάκου. Με την ολοκλήρωση των εργασιών επισκευής στο κτήριο της Αργυρουπόλεως, έξι τμήματα αποσπάστηκαν από του Καργάκου και μεταφέρθηκαν στο ανακαινισμένο σχολείο- όχι χωρίς αντιδράσεις:

Ο Σύλλογος Γονέων, μετά από μια μακρά περίοδο διαμαρτυριών αναφορικά κυρίως με τα προβλήματα του παλιού κτηρίου που, όπως υποστηρίζουν, εγκυμονούν κινδύνους για τους μαθητές παρόλες τις εργασίες επισκευών, έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας με ασφαλιστικά μέτρα. Τις ενστάσεις τους βασίζουν σε μελέτη γονέα μηχανικού, στην οποία υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για τραυματισμό του οπλισμού του σχολείου.

Παράλληλα, πριν από λίγη ώρα, σήμερα 17/10, πρωτοκολλήθηκαν στο Δήμο δυο σχετικές επιστολές (σ.σ. δημοσιεύονται παρακάτω) του Θ. Καρούμπαλη, επίσης γονέα μηχανικού, που απευθύνονται προς όλους τους δημοτικούς συμβούλους, καθώς και αίτημα του ίδιου να του χορηγηθεί όλος ο φάκελος οικοδομικών εργασιών στο κτήριο της Αργυρουπόλεως, με στόχο να ενημερωθεί ο νέος Σύλλογος που θα προκύψει από τις επικείμενες εκλογές, αλλά και η διενέργεια μελέτης στατικής επάρκειας “στην περίπτωση που η Δημοτική Αρχή ή οι Κτητριακές Υποδομές Α.Ε δεν προχωρήσουν στον απαιτούμενο έλεγχο”.

20161017_125507

Ο κ. Καρούμπαλης τον περασμένο Σεπτέμβριο είχε υποβάλει σειρά ερωτημάτων προς όλους τους αρμόδιους φορείς- δημοτικούς και άλλους- αναφορικά τόσο με την ασφάλεια του κτηρίου όσο και με την αναγκαιότητα μεταφοράς των παιδιών στην Αργυρουπόλεως, σε συνδυασμό με την απελευθέρωση 6 αιθουσών από του Καργάκου που παραμένουν άδειες. Εκεί υπογράμμιζε πως οι εργασίες επισκευών στο παλιό Δημοτικό βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη ταυτόχρονα με τα μαθήματα, πως οι αίθουσες είναι ανεπαρκείς, πως οι διδάσκοντες έχουν ζητήσει την προσφορά των γονέων σε είδη όπως βοβλιοθήκες, συρταριέρες, ράφια, κουρτίνες, τηλέφωνο κ.λπ., πως κάποιες εργασίες έγιναν χωρίς την έκδοση της απαραίτητης άδειας κ.ά. Στην επιστολή του αυτή, όπου αναρωτιέται “γιατί φτιάξαμε δυο σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων”, ο κ. Καρούμπαλης δεν πήρε ποτέ απάντηση, με αποτέλεσμα να στείλει και δεύτερη επιστολή, στην οποία τονίζει το έλλειμα οργάνωσης και προγραμματισμού του Δήμου (σ.σ. ήδη μια αίθουσα στο ένα από τα δυο κτήρια της Αργυρουπόλεως “σπάει” στα δυο με κατασκευή φυσαρμόνικας, ώστε να εξοικονομηθεί αίθουσα πληροφορικής και χώρος για τους δασκάλους), ενώ επισημαίνει και τούτο: Σε πρόσφατη ενημερωτική συνάντηση δασκάλων- γονιών, ο παρευρισκόμενος με την ιδιότητά του του γονιού Δήμαρχος Διονύσου Δ. Ζαμάνης εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να αναφερθεί στο ιστορικό των διαμαρτυριών του Συλλόγου και στα ασφαλιστικά μέτρα ενώπιον του ΣτΕ και να καλέσει τους γονείς σε μαζική προσέλευση στη μεθαυριανή Γενική Συνέλευση, δυναμιτίζοντας- όπως εκτιμά ο κ. Καρούμπαλης- “κάθε καλοπροαίρετη προσπάθεια επίλυσης του μεγάλου αναμφισβήτητα προβλήματος που έχει δημιουργηθεί”.

Η ουσία του θέματος παραμένει βέβαια η ίδια: Τελικά το σχολείο, που έμεινε κλειστό επί τριετία, βανδαλίσθηκε, υπέστη ζημιές από καιρικά φαινόμενα και στο οποίο έγιναν εργασίες αποκατάστασης, είναι στο εξής ασφαλές για τη φιλοξενία μαθητών;

Σ’ αυτό το ερώτημα, που απασχολεί τους γονείς από τον περασμένο Ιανουάριο τουλάχιστον, απάντηση δίδει έγγραφο, με ημερομηνία 18/4/2016, της προϊσταμένης της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Α. Αγγελίνα, που- λόγω διαπιστωμένων δομικών αστοχιών- προτείνει τη σύσταση Επιτροπής Καταλληλότητας για να προχωρήσει σε αυτοψία του χώρου και να συντάξει πρακτικό καταλληλότητας, να γίνει έλεγχος στατικής επάρκειας και για τα δυο κτήρια, να τηρηθούν τα μέτρα και τα μέσα πυροπροστασίας εκπαιδευτηρίων σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία, καθώς και να τηρηθούν οι διατάξεις που προβλέπουν κατασκευές και εγκαταστάσεις για άτομα ΑΜΕΑ.

aggraw-6

Το παραπάνω έγγραφο απηχεί και τη θέση του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών Ευ. Λυρούδια, ο οποίος τον Μάρτιο του 2016 απαντούσε στους γονείς: “Επιπλέον μελέτες και εργασίες για τον έλεγχο και την βελτίωση του ηλεκτρολογικού και μηχανολογικού εξοπλισμού και τον έλεγχο της στατικής επάρκειας των δυο κτηρίων θα γίνουν με εργολαβίες του τρέχοντος έτους” (Α.Π. 1420/1.3.2016).

Η πρώτη επιστολή του κ. Καρούμπαλη με τα ερωτήματα προς τους αρμόδιους φορείς στις 27 Σεπτεμβρίου:

Προς

ΔΗΜΟ ΔΙΟΝΥΣΟΥ (ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ – ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ)

 ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ 1ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΡΟΣΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ 3ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 1ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΡΟΣΙΑΣ ΚΑΙ 3ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΡΟΣΙΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΡΟΣΙΑΣ

ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΕ

 Θέμα :  «Μεταφορά και επαναλειτουργία του 1ου Δημοτικού σχολείου Δροσιάς»

Δροσιά 27.09.2016

 Λέγομαι Καρούμπαλης Θεόδωρος και είμαι Γονέας δύο παιδιών, το ένα εκ των οποίων βρίσκεται σήμερα στο 1ο Δημοτικό Δροσιάς. Θα ήθελα κάποιες διευκρινίσεις στο τι ακριβώς συμβαίνει στο ανωτέρω σχολείο, καθώς κατά το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς υπάρχει μια τρομερή σύγχυση τόσο στους μαθητές όσο και στους γονείς του 1ου δημοτικού σχολείου Δροσιάς και του 3ου δημοτικού σχολείου Διονύσου.

Προκειμένου να κατανοηθεί σε βάθος το ζήτημα, θα ήθελα να το αναπτύξω χρονικά :

Εγώ ήρθα στην περιοχή της Δροσιάς το έτος 2009, επομένως τα παιδιά μου θήτευσαν ως μαθητές στις εγκαταστάσεις «ΚΑΡΓΑΚΟΥ». Άκουγα ότι ήμασταν τυχεροί τότε από άλλους γονείς, χωρίς ομολογώ εκείνη τη χρονική στιγμή να κατανοώ το λόγο. Σε ερωτήσεις που έκανα σχετικά με το θέμα πληροφορήθηκα ότι το προηγούμενο σχολείο (βλ. Αργυρουπόλεως), είχε προβλήματα εν γένει με το κτιριακό αλλά και λόγω της αύξησης των μαθητών, ο Δήμος αποφάσισε να μετακινηθεί στις εγκαταστάσεις «ΚΑΡΓΑΚΟΥ». Θα ήθελα παρακαλώ να ενημερωθώ υπεύθυνα από το Δήμο , με ταυτόχρονη κοινοποίηση των εγγράφων που αναφέρουν τους πραγματικούς λόγους της τότε μετακίνησης.

Κατά την περσινή σχολική χρονιά, άρχισαν να ακούγονται ψίθυροι επιστροφής στο παλιό σχολείο. Ουδέποτε ασχολήθηκα ευρύτερα με το θέμα που δημιουργήθηκε, μέχρι του σημείου που ο Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων συγκάλεσε συνέλευση, προκειμένου να μας ενημερώσει για το κτιριακό. Κάποιος Κος Κουκουζέλης (αν δεν απατώμαι) είχε προχωρήσει σε νομική οδό, προκειμένου να επιστρέψουμε στο σχολείο της Αργυρουπόλεως.

Μας ανέλυσε δε και το λόγο : επειδή φοβόταν επικείμενο «τρομοκρατικό χτύπημα» ή καταστροφή από φυσικά φαινόμενα, θεωρούσε ότι η σύζυγος του δεν θα είχε τον απαραίτητο χρόνο ώστε να φτάσει στο παιδί τους εγκαίρως, ενώ στο παλιό σχολείο ο χρόνος αυτός μηδενιζόταν. Όπως αντιλαμβάνεστε αποτελούσε απόλυτη μειοψηφία, δεδομένου ότι κανείς σχεδόν από τους παρευρισκόμενους γονείς δεν συμμεριζόταν την άποψη του και φυσικά δεν ήθελε να φύγει από ένα σχολείο που λειτουργούσε εύρυθμα και είχε νεώτερη «άδεια οικοδομής» (λόγοι ασφαλείας) για να πάει σε παλαιότερο. Για το λόγο αυτό και σε εκείνη τη συνέλευση εξουσιοδοτήθηκε ο σύλλογος από την πλειοψηφία (μάλλον απόλυτη) να προχωρήσει σε οποιαδήποτε ενέργεια θα εξασφάλιζε ότι όλοι οι μαθητές θα μείνουν στο σχολείο Καργάκου. Ταυτόχρονα και επειδή ομολογώ δεν είχα χρόνο να ασχοληθώ, τότε ήταν η χρονική στιγμή που έμαθα ότι στο σχολείο φοιτά και το παιδί του Δημάρχου. Ωστόσο δεν είχε δώσει το παρόν σε εκείνη αλλά και σε μεταγενέστερες συνελεύσεις, παρότι θα ήταν ο καταλληλότερος να λύσει τις όποιες απορίες στους γονείς για το εν λόγω πρόβλημα, που ξαφνικά είχε δημιουργηθεί. Βεβαίως εγώ και πάλι το είδα θετικά, διότι θεώρησα ότι η απουσία του καταμαρτυρούσε ότι δεν υπήρχε κανένα θέμα, που να απασχολεί το Δήμο. Εξάλλου είναι γνωστό ότι ο Δήμαρχος λειτουργεί προς το συμφέρον της πλειοψηφίας, που στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν οι γονείς των δύο δημοτικών σχολείων και ήθελαν με σαφή τρόπο η κατάσταση να παραμείνει ως είχε. Άρα ποιος ο λόγος της ανησυχίας ;;

Συνεχίσαμε να μαθαίνουμε ότι το σχολείο επισκευαζόταν ως κτίριο, κάτι το οποίο θεωρούσα και θεωρώ πολύ θετικό. Διότι πράγματι ένα δημοτικό κτίριο δεν μπορεί να παραμένει κλειστό, ειδικά στις ημέρες μας. Το ζήτημα είναι ποια χρήση θα κληθεί να επιτελέσει βεβαίως, κάτι που ο Δήμος έπρεπε, κατά την ταπεινή μου γνώμη, να μελετήσει προσεκτικά. Διότι είναι δεδομένο ότι συνεχώς οι ανάγκες αλλάζουν και απαιτούν από τα αρμόδια όργανα και ανάλογη προσαρμοστικότητα. Θα αναφέρω χαρακτηριστικά ότι το Γυμνάσιο Δροσιάς κατά τη σχολική περίοδο 2011-2012 αριθμούσε 145 παιδιά, ενώ σήμερα ο αριθμός αυτός έχει γίνει 229. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι το σχολείο της Αργυρουπόλεως δεν θεωρείται κατάλληλο για να επιτελέσει, με τα σημερινά δεδομένα, το ρόλο του ως δημοτικό. Οι λόγοι είναι απλοί και εμφανείς : δεν διαθέτει ούτε την απαραίτητη κτιριακή δομή (κατάλληλο αριθμό αιθουσών), αλλά ούτε και τον απαραίτητο προαύλιο χώρο για ένα εξαθέσιο σχολείο. Επιπλέον δεν έχει ελεγχθεί για την καταλληλότητα του, αφού δεν υπάρχει κανένα έγγραφο από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου για τούτο. Παρακαλώ όμως αν απλά δεν το έχω πληροφορηθεί και υπάρχει αυτό το έγγραφο, όπως μου κοινοποιηθεί, ώστε να εξαλείψει τις όποιες ανησυχίες μου για την καταλληλότητα του κτιρίου να στεγάσει Δημοτικό Σχολείο.

Φτάσαμε έτσι στις αρχές Σεπτεμβρίου, όπου επικοινώνησα στις 02.09.2016 με τη διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Δροσιάς και η οποία με ενημέρωσε ότι δεν είχε λάβει απολύτως καμία εντολή που να διαφοροποιεί τα πράγματα και επομένως τίποτα δεν θα άλλαζε. Όπως ήταν φυσιολογικό η ημέρα του Αγιασμού βρήκε και τα δύο σχολεία στις εγκαταστάσεις «ΚΑΡΓΑΚΟΥ». Μόνο που κατά την είσοδο στο σχολείο υπήρχαν αναρτημένα χαρτιά που χώριζαν τα τμήματα διαφορετικά (ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ ??) και αργότερα μια λακωνική ανακοίνωση των διευθυντών ότι κάποια τμήματα θα μεταφερθούν στην ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΕΩΣ.

Την Τετάρτη 14.09.2016 πήγαμε, παρά τη θέληση μας οι περισσότεροι γονείς, στο νέο (παλιό) σχολείο. Προσωπικά πήρα άδεια από τη δουλειά στην οποία εργάζομαι, διότι ο γιος μου έδειχνε μια «γενική αναστάτωση» και ήθελα να είμαι κοντά του, σε αυτή τη μάλλον δύσκολη στιγμή, όπως διαφαινόταν. Λόγω της ιδιότητας μου ως μηχανικός (ΑΓΡ. ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΕΜΠ), δεν μπορούσα να μην παρατηρήσω ότι οι εργασίες στο σχολείο δεν είχαν «πληρωθεί», αφού στον προαύλιο χώρο καταρχήν δεν είχε επιτελεσθεί καμία εργασία, με αποτέλεσμα να βρίσκεται σε «όχι καλή» κατάσταση, κάτι που εγκυμονεί ακόμη και σήμερα κινδύνους για τα παιδιά. Χαρακτηριστικά θα αναφέρω : ανισόπεδοι χώροι, σπασμένες πλάκες πεζοδρομίου εντός του προαυλίου, καλώδια της ΔΕΗ σε χαμηλό ύψος, αλεξικέραυνο κλωβού με γυμνά καλώδια σε ύψος 2 μέτρων από το έδαφος κτλ.

Επειδή ο Δήμαρχος παρίστατο εκείνη την ημέρα, του απηφθυνα όλα τα ερωτήματα που είχα. Η συζήτηση έγινε σε πολύ φιλικό επίπεδο, αλλά η απάντηση ήταν ότι «σιγά σιγά» θα φτιαχτούν όλα. Και αναρωτιέμαι για ποιο λόγο δεν τελείωσε πλήρως το έργο, ώστε να παραδοθεί 100 % έτοιμο;; Ποια ανάγκη μας έφερε σε αυτό το σχολείο που εγκυμονεί ακόμη κινδύνους;;

Όλη αυτή η κατάσταση και η αντιπαράθεση, όπως λογικό ήταν, επεκτάθηκε και στα μέλη του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Έτσι είχαμε παραιτήσεις και αλλαγές, ένεκα του μεγάλου διλήμματος που αντιμετώπιζε ο σύλλογος, όπως και όλοι μας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα προς το παρόν ο σύλλογος, να δρα και για τα δύο σχολεία, με διαφορετικές διευθύνσεις και βέβαια παρότι ο σύλλογος τυπικά είναι του 1ου δημοτικού σχολείου Δροσιάς, να απαρτίζεται πλέον μόνο από γονείς του 3ου δημοτικού σχολείου Διονύσου.

Λίγες ημέρες αργότερα η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Δ.Σ. Δροσιάς και πιο συγκεκριμένα στις 19.09.2016, στέλνει χαρτί στους Γονείς του 1ου Δημοτικού Δροσιάς, όπου αφού τους ευχαριστεί για την ανταπόκρισή τους στη μετακόμιση, ζητά την προσφορά τους στα παρακάτω είδη: Βιβλιοθήκες, Συρταριέρες, Κουρτινόξυλα, Υφάσματα για κουρτίνες, ράφια, συσκευή τηλεφώνου, φελλοπίνακες, κουτάλια και πιρούνια. Επιβεβαιώνοντας κατά τον πιο περίτρανο τρόπο, ότι η μετακόμιση είχε γίνει απολύτως βιαστικά και χωρίς καμία οργάνωση. Το «γιατί» όμως δεν μπορώ να αντιληφθώ, αφού το πρόβλημα δεν ήταν σίγουρα χωρικό.

Το Σάββατο στις 24.09.2016 έγιναν εργασίες πλαστικοποίησης μέρους του προαύλιου χώρου. Δυστυχώς , όπως ο ίδιος διαπίστωσα οι εργασίες αυτές δεν έγιναν σύμφωνα με τις πρέπουσες προδιαγραφές. Και για να το αναλύσω, δεν αφαιρέθηκε ο προηγούμενος τάπητας, ώστε να στρωθεί ο νέος, αλλά απλά επιστρώθηκε από πάνω. Να επισημάνω εδώ ότι καμία επίβλεψη από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου δεν υπήρξε, κατά τη διάρκεια των έργων, κάτι που είναι φυσιολογικό αφού οι εργασίες έγιναν Σάββατο. Και βεβαίως καμία άδεια δεν είχε εκδοθεί, κατά την μαρτυρία του υπεύθυνου μηχανικού σε εμένα προσωπικά. Παρακαλώ να ενημερωθώ αν οτιδήποτε μου διαφεύγει από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου. Θεωρώ ότι σύμφωνα με το πινάκιο αμοιβών αλλά και λόγω της μεγάλης έκπτωσης, δεν υπήρχαν περιθώρια ώστε να γίνει η εργασία απολύτως ορθά. Βεβαίως οι περισσότεροι γονείς θα δουν ιδίοις όμασοι αυτό το έργο θετικά. Αυτό που δεν θα γνωρίζουν είναι ότι το έργο αυτό θα έχει μικρότερη διάρκεια ζωής και μεγαλύτερη φθορά στο χρόνο.

Για να μην μακρηγορώ και αφού σας ανέλυσα χρονικά την κατάσταση, όπως ο ίδιος τη βίωσα σε πραγματικό χρόνο, θα προβώ σε μια σειρά ερωτημάτων, που ελπίζω να απαντηθούν από τους αρμόδιους στο Δήμο :

  1. Ποια ανάγκη συνέτρεχε ώστε να διαλυθεί η εύρυθμη λειτουργία του 1ου δημοτικού σχολείου Δροσιάς και του 3ου δημοτικού σχολείου Διονύσου, που διήρκεσε 3 χρόνια; και μην απαντηθεί παρακαλώ ότι αυτή είναι η φυσική έδρα του σχολείου, διότι αυτό δεν άπτεται λογικής όταν υπάρχει η επιλογή και αποτελεί σαφώς καλύτερη και ελεγμένη λύση.
  2. Γιατί δεν ενημερωθήκαμε ως Γονείς Νωρίτερα, ώστε να προετοιμάσουμε τα παιδιά, αλλά και τους εαυτούς μας (έστω από τον Δήμαρχο ως Γονέα του σχολείου);; Γιατί δεν ενημερώθηκε έστω ο σύλλογος, ώστε να μη μείνουν τα σχολεία χωρίς εκπροσώπηση και να μπορούν να συνδράμουν και στο σχολείο και στους γονείς τις πρώτες αυτές ημέρες;;
  3. Ποιος λόγος μπορεί να οδηγήσει ένα Δήμο σε μετακίνηση μαθητών σε παλαιότερο σχολείο (αυτό δεν αλλάζει με τις όποιες επιδιορθώσεις) και με ποιο σχέδιο, ενώ Ταυτόχρονα αφήνει ΚΕΝΕΣ αυτές τις έξι (6) αίθουσες στις εγκαταστάσεις «ΚΑΡΓΑΚΟΥ» ;; (να σημειωθεί ότι βαφτίστηκαν ως αίθουσες μουσικής, χειροτεχνίας κτλ., χωρίς πραγματική λειτουργική ανάγκη). Δηλ. η μετακίνηση έγινε χωρίς να υπάρχει η ανάγκη επιπλέον χώρου (ενώ π.χ. ταυτόχρονα υπήρχε μεγάλη ανάγκη αιθουσών από Γυμνάσιο και Λύκειο, την οποία προσπαθούμε να λύσουμε με μίσθωση στο ΖΑΝΝΕΙΟ).
  4. Πόσο «αντιπαιδαγωγικό» είναι τα παιδιά να παρίστανται (χωρίς καμία οργάνωση) για δύο ημέρες στο παλιό τους σχολείο και κατόπιν να μετακινούνται, αφού πρώτα χωριστούν με χωροταξικά όρια από τους φίλους και συμμαθητές που είχαν για τα προηγούμενα 3 χρόνια;;
  5. Ποια η ευθύνη των διευθυντών, αλλά και των αρμοδίων του Δήμου, διότι δεν υπήρχε πρόβλεψη να χωριστούν εξ’ αρχής χωροταξικά τα τμήματα, με αποτέλεσμα να δημιουργήθηκαν κοινωνικού τύπου προβλήματα μετά το νέο χωρισμό τους;;
  6. Ποια η ευθύνη των διευθυντών, αλλά και των αρμοδίων του Δήμου για τη μετακίνηση, χωρίς να ελεγχθεί η καταλληλότητα του κτιρίου;; Και ποια η αρμοδιότητα τους στον τομέα αυτό;
  7. Γιατί άραγε φτιάξαμε δύο σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων;; Θυμίζω ότι το ένα σχολείο έχει έξι αίθουσες, χωρίς αίθουσα συγκεντρώσεων – εκδηλώσεων και άλλες που απαιτούνται, ενώ το 3ο Δημοτικό σχολείο ενέχει τη θέση «Κολλεγίου» , μετά την πληθώρα ΑΔΕΙΩΝ ΤΑΞΕΩΝ, τις οποίες δημιούργησε ο Δήμος χωρίς κανένα σχεδιασμό.
  8. Γιατί δημιουργήθηκε αυτή η αντιπαλότητα στην κοινωνία της Δροσιάς, μεταξύ γονιών, μαθητών αλλά και του Δήμου, με υπαιτιότητα του τελευταίου;; Όλοι ελπίζουμε ότι θα είναι μόνο για την αρχή, αλλά για ποιο λόγο και με ποιο σχεδιασμό έγινε;;
  9. Γιατί στο σχολείο της Αργυρουπόλεως δεν τελείωσαν τα έργα, αλλά συνεχίζονται και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς , αφού δεν υπήρχε κανένα θέμα χώρου από την αρχή;; Παρακαλώ ενημερώστε με ως δημότη, όπως έχω δικαίωμα, αν το ενοίκιο στις εγκαταστάσεις «Καργάκου» άλλαξε μετά από την επικείμενη μετακίνηση των παιδιών του 1ου δημοτικού σχολείου Δροσιάς και τις άδειες εναπομένουσες αίθουσες.
  10. Γιατί δεν έγινε έλεγχος Στατικής επάρκειας του κτιρίου, αφού υπήρχαν ενδείξεις βάσει τεχνικής έκθεσης που παρουσίασε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Δροσιάς, όπου σύμφωνα με την τεχνική έκθεση του Κου Λουκά Αν., παρουσιάζει εκτεταμένες διαβρώσεις (άρα και πιθανή καταστροφή οπλισμού);; Στο σημείο αυτό θα ήθελα να σας γνωστοποιήσω ότι για την ανωτέρω εξέταση θα με βρείτε ως σύμμαχο στο πλευρό σας.
  11. Αν αυτή τη μελέτη δεν μπορούσε να την υλοποιήσει ο Δήμος γιατί δεν υπήρξε ανάλογο αίτημα στον Ο.Σ.Κ. (τώρα κτιριακών υποδομών αν δεν απατώμαι), που πιθανά θα μπορούσε να την φέρει εις πέρας;; Περαιτέρω γιατί δεν ενημερώθηκε ο Σύλλογος και οι Γονείς ευρύτερα, που ίσως να είχαν κι αυτοί τη δυνατότητα υλοποίησης της μελέτης;;
  12. Η μελέτη προέβλεψε αλλαγή των σωληνώσεων του νερού, οι οποίες ήταν ούτος ή άλλως παλιές, αλλά έμειναν και τρία χρόνια σε πλήρη διακοπή;; Άραγε το νερό που πίνουν αυτή τη στιγμή τα παιδιά μας είναι κατάλληλο προς πόσην;;
  13. Οι τουαλέτες καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών, δεδομένου ότι κάποιες από αυτές χρησιμοποιούνται από δασκάλους, όπως είναι λογικό;;
  14. Τέλος ενημερώθηκα από τον Κο Νικολιτσόπουλο, Νομικό Σύμβουλο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όταν αναζήτησα πληροφορίες ότι το θέμα της μετακίνησης του σχολείου βρίσκεται στο Συμβούλιο Επικρατείας για ακύρωση. Παρακαλώ ενημερώστε για την εξέλιξη του θέματος αυτού, το οποίο και θεωρώ πολύ σημαντικό.

Πολλά ακόμη θα μπορούσα να ρωτήσω, αλλά ίσως δεν είναι αυτό το σημαντικό. Σημαντικότερο είναι να καταλάβουν οι υπεύθυνοι ότι το όλο εγχείρημα ακόμη και αν δεν είναι λάθος επιτελέσθηκε με ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΟ ΤΡΟΠΟ. Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι δεν είναι απλά πρόθεσή μου να εναντιωθώ στις αποφάσεις του Δήμου, ούτε έχω οποιουδήποτε είδους κρυφές προθέσεις δημιουργώντας εντυπώσεις. Να προσθέσω δε ότι ουδέποτε ασχολήθηκα με οποιαδήποτε Παράταξη στο δήμο.

Αντίθετα αυτή μου η κίνηση, η οποία θα έχει και συνέχεια, παρακινείται από την αγάπη μου για το παιδί μου και την υποχρέωση να το προφυλάξω από πάσης φύσεως «κακοτοπιές», αλλά και να διεκδικήσω ως γονιός ότι Δίκαια του ανήκει. Επιπλέον η ιδιότητα μου ως μηχανικός με φορτίζει με την ευθύνη να προσπαθήσω να μη βλέπω τα πράγματα «επιφανειακά» αλλά να τα εξετάζω σε βάθος.

Είμαι στη διάθεση σας για οποιαδήποτε συνάντηση, προκειμένου να αναπτυχθεί το ζήτημα σε βάθος, καθώς είναι προφανές ότι δεν θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν σε μερικές γραμμές χαρτιού και πάντως με την πεποίθηση ότι και οι υπεύθυνοι του Δήμου πασχίζουν για το καλό των παιδιών μας.

Και  η δεύτερη, πιο πρόσφατη, επιστολή με σημερινή ημερομηνία (17/10):

Προς

ΔΗΜΟ ΔΙΟΝΥΣΟΥ (ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ – ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ)-

ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ 1ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΡΟΣΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ 3ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 1ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΡΟΣΙΑΣ ΚΑΙ 3ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΡΟΣΙΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΔΡΟΣΙΑΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΡΟΣΙΑΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΡΟΣΙΑΣ

ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΕ

Θέμα :  «Μεταφορά και επαναλειτουργία του 1ου Δημοτικού σχολείου Δροσιάς» – μέρος 2

Δροσιά 17.10.2016

Λέγομαι Καρούμπαλης Θεόδωρος και είμαι Γονέας δύο παιδιών, το ένα εκ των οποίων βρίσκεται σήμερα στο 1ο Δημοτικό Δροσιάς. Σε προηγούμενο έγγραφο μου με Α.Π. 26431/27.09.2016 σας είχα απευθύνει ερωτήματα για το ανωτέρω σχολείο, χωρίς βεβαίως μέχρι σήμερα να λάβω απαντήσεις.

Σε αυτό το κείμενο θα συμπεριλάβω και άλλα ερωτήματα συσχετίζοντας τα με τα παλαιότερα, διότι η εξέλιξη των καταστάσεων φαίνεται να δικαιώνει το προηγούμενο μου κείμενο :

  1. Όπως ανέφερα και αρχικά, πράγματι ένα δημοτικό κτίριο δεν μπορεί να παραμένει κλειστό, ειδικά στις ημέρες μας. Το ζήτημα είναι ποια χρήση θα κληθεί να επιτελέσει έλεγα τότε, κάτι που ο Δήμος έπρεπε, να μελετήσει σε βάθος μετά από εμπεριστατωμένη μελέτη.

Στις 12.10.2016 κληθήκαμε όλοι οι γονείς , ώστε να ενημερωθούμε από τη διευθύντρια και τους δασκάλους ειδικών μαθημάτων για τη λειτουργία του σχολείου. Εκεί αναπτύχθηκε ότι δεν υπάρχει αίθουσα υπολογιστών, αλλά και υπολογιστές προκειμένου οι μαθητές να κάνουν το μάθημα της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ. Η λύση που μας ανακοίνωσε η διευθύντρια ήταν η εξής: μια αίθουσα του κεραμοσκεπούς πετρόκτιστου κτιρίου να διαχωριστεί σε ΔΥΟ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑΣ. Το ένα τμήμα θα γίνει αίθουσα υπολογιστών, ενώ το άλλο χώρος των δασκάλων.

Δε γνωρίζω ειλικρινά τι θα πρέπει να σχολιάσω…. Να θυμίσω ότι το σχολείο ξεκίνησε 11.09.2016. Ποιος ήταν ο προγραμματισμός ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ για τη λειτουργία του σχολείου;;;;;;;

Να πάρουμε προσφορές ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΜΕ ΑΙΘΟΥΣΕΣ, ώστε να φτιαχτούν εντός του σχολικού έτους (ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ) και ενώ τα παιδιά δεν θα μπορούν να κάνουν μάθημα; Να αναφέρω εδώ ότι η Διευθύντρια μας ενημέρωσε ότι το θέμα της πληροφορικής το γνώριζαν ήδη ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΙΟ (5ο ΜΗΝΑ).

Η φυσαρμόνικα καλύπτει τις σχολικές προδιαγραφές για την τέλεση μαθημάτων;;

Δεν θα προχωρήσω στο μάθημα της μουσικής, που βέβαια ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΙΘΟΥΣΑ γα να τελεσθεί (περίεργο για ένα σύγχρονο σχολείο!!!).

Και βέβαια μετά από αυτές τις υπέροχες κατασκευές, ποια αίθουσα θα χρησιμοποιείται ως αίθουσα εκδηλώσεων για τις γιορτές ή τις συναντήσεις με τους γονείς, αφού αυτή είναι και η μοναδική αίθουσα που υπάρχει ελεύθερη χρήσης στο σύγχρονο σχολείο μας;; (από αυτή την άποψη είμαστε τυχεροί που δεν την προέβλεψε ως κατασκευή ο ΔΗΜΟΣ).

Απλά να θυμίσω ότι ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΧΩΡΟΥ στο προηγούμενο σχολείο, ώστε να γίνει η μεταφορά ΤΟΣΟ ΒΙΑΣΤΙΚΑ. ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΞΑΝΑ Κε ΔΗΜΑΡΧΕ!! Μήπως αν δεν είχαμε ασκόπως μεταφερθεί φέτος για το σχολείο στην ΑΡΓΥΡΟΥΠΌΛΕΩΣ, ΘΑ ΕΊΧΑΜΕ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ;;

ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΩ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ Η ΠΡΟΗΓΟΎΜΕΝΗ ΣΥΣΤΕΓΑΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΣΧΟΛΕΊΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΎΣΕ ΚΑΙ ΩΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΛΙΜΑΚΟΣ;;; Και για να το εξηγήσω, θα χρειαζόμασταν τους μισούς υπολογιστές από ότι σήμερα και για τα δυο σχολεία, δεδομένου ότι θα τους χρησιμοποιούσαμε στο ίδιο κτίριο με άλλη χρονική κατανομή.

Βεβαίως αυτό ήταν το δεύτερο μέρος της πράξεως του ΔΡΑΜΑΤΟΣ που τελείται και των τραγελαφικών γεγονότων που ξετυλίγονται καθημερινά. Διότι η πρώτη πράξη παίχτηκε στην ενημέρωση μας από τη δασκάλα της Γ’ τάξεως, όπου συναντήσαμε ένα σχολείο σε μετακόμιση, γεμάτο κούτες και σίγουρα απαιτεί χρόνο από τους δασκάλους μέχρι να φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο. Και για να είμαι σαφής κατανοώ απόλυτα τους δασκάλους, στον κυκεώνα που αντιμετωπίζουν, χωρίς να έχουν ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ ΕΥΘΥΝΗ. Διότι ποιο σχολειό μπορεί να κάνει μετακόμιση και λειτουργία εντος λίγων ημερών;; ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ δεν μπορώ να αντιληφθώ.

  1. Δε σταματάνε εδώ όμως τα ευτράπελα. Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ, ο οποίος είναι και γονέας παιδιού στο Δημοτικό, ήρθε και αυτός στην εν λόγω ενημέρωση της 12.10.2016. Προσωπικά το χαιρετίζω, αφού πέρσι δεν αντιλήφθην την παρουσία του στα δρώμενα του σχολείου. Αν τελείωνε εκεί θα ήταν ένα θετικό μήνυμα προς τους γονείς του Δημοτικού. Αλλά κατά το τέλος της συνάντησης Γονέων-Καθηγητών, ζήτησε ευγενέστατα και κατόπιν συμφωνίας των γονέων να λάβει το λόγο.

Αυτό που μας ανέλυσε ήταν τα προβλήματα που έχει με τον ισχύον σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού και την εκκρεμότητα που έχει Ο ΔΗΜΟΣ με δικαστήριο στο ΣΤΕ (αφορά αίτηση του Συλλόγου κατά απόφασης της ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ για τη μεταφορά του σχολείου). Έτσι προέτρεψε να διαδώσουμε σε όλους, να παραστούν στις επόμενες συναντήσεις του Συλλόγου, ώστε να υπάρχει απαρτία στην εκλογή ΝΕΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ.

Δε νομίζω ότι είναι πρέπον, να ακούμε τα επιχειρήματα του Δημάρχου (διότι δεν μίλαγε ως γονέας για τα θέματα του Δήμου), χωρίς αντίλογο από τα μέλη του Συλλόγου που δεν παρευρίσκοντο εκείνη την ώρα στο συγκεκριμένο μέρος (και πως θα μπορούσαν άλλωστε??), ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ-ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ.

Άραγε τι κλίμα λέτε ότι δημιουργεί για την επερχόμενη συνάντηση του συλλόγου με τους γονείς στις 19.10.2016 και αλήθεια τέτοιου είδους συμπεριφορές, μήπως δυναμιτίζουν κάθε καλοπροαίρετη προσπάθεια επίλυσης του μεγάλου αναμφισβήτητα προβλήματος που έχει δημιουργηθεί??

ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΩ ότι είμαι στη διάθεση σας για οποιαδήποτε συνάντηση, προκειμένου να αναπτυχθεί το ζήτημα σε βάθος και επιφυλάσσομαι για τη διαφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος μου. Ελπίζω κάποια στιγμή να επικρατήσει στο ΔΗΜΟ ΜΑΣ Η ΑΠΛΗ ΘΕΤΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ.