logo


Στο δεύτερο και τελευταίο μέρος της συνέντευξης που παραχώρησε στην Οδό Διονύσου ο Η.Υφαντής, με αφορμή την πρόσφατη παραίτησή του από το αξίωμα του Αντιδημάρχου Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης, την τιμητική τους έχουν οι συνεργάτες του, τους οποίους ξεχωριστά και ονομαστικά ευχαριστεί. Επιπλέον ο κ. Υφαντής απαντά σε ερωτήσεις για τις επιθέσεις που δέχτηκε- και συνεχίζει να δέχεται- από την πρώτη στιγμή της θητείας του, σχολιάζει εκφάνσεις του δημόσιου λόγου, επισημαίνει την “ευθύνη του απόντος” που επιτρέπει σε ολιγομελείς ομάδες να παράγουν πολιτική και ξεκαθαρίζει πως παραμένει στη θέση του δημοτικού συμβούλου γιατί ό, τι πρεσβεύει, βρίσκεται μέσα στο πνεύμα και το γράμμα των προεκλογικών διακηρύξεων της Δημοτικής Αρχής.

“Για ό, τι πέτυχε η Αντιδημαρχία, έχουν δουλέψει άνθρωποι”

Ο.Δ.: Όταν μιλάτε για το έργο σας, χρησιμοποιείτε πάντα πρώτο πληθυντικό…
Η. Υ.: Επειδή για ό, τι ετοίμασε η Αντιδημαρχία, έχουν δουλέψει άνθρωποι. Έχω επανειλημμένα αναφερθεί στην στήριξη του έργου από τους υπηρεσιακούς παράγοντες, συνεργάτες κατά την άποψή μου, που έδωσαν ό,τι καλύτερο μπορούσε ο καθένας και η καθεμιά, με αναγκαίες εδώ δυο μεγάλες παρενθέσεις.
Η πρώτη είναι πως δεν κατάφερα σ’ αυτά τα δυο χρόνια να αξιοποιήσω την ομάδα που ασχολείται με την Πληροφορική και τα δίκτυα. Σε αυτή απασχολούνται ο Θανάσης Παρνασσάς, ο Παναγιώτης Τσέλιος και η Αναστασία Καρακάση, με καλές σπουδές και προσόντα και δυνατότητες και πρωτοποριακές ιδέες και ταλέντα, που όμως τους κατατρώγει η καθημερινότητα. Εργάζονται για την ρουτίνα, με μεγάλη επιτυχία και αποτελεσματικότητα είναι αλήθεια, συντηρούν, αναβαθμίζουν, επισκευάζουν, υποστηρίζουν όλες τις υπηρεσίες του Δήμου. Θα μπορούσαν να προσφέρουν πολύ περισσότερα.
Η δεύτερη, μεγάλη παρένθεση, αφορά στην κ. Σοφία Ευστρατίου, σύμβουλο του δημάρχου, με την οποία είχα την τύχη και τη χαρά να συνεργαστώ σε μια σειρά από θέματα. Πρόκειται για ένα στέλεχος με θητεία στην Αυτοδιοίκηση, που έχει περάσει ως επιτυχημένη ειδική σύμβουλος από το Δήμο Ζωγράφου και το Δήμο Κυθήρων και είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμη σε αυτό που ονομάζω “κρίσιμη και χρήσιμη γραφειοκρατία”. Δηλαδή στα στελέχη της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και της Περιφέρειας, που βρίσκονται σε θέσεις-κλειδιά και διαχειρίζονται τις, πάσης φύσεως, υποθέσεις των δήμων. Ως στέλεχος με αποδεδειγμένη εμπειρία σε project management, στη σύνταξη τεχνικών δελτίων, την υποβολή προτάσεων και την ορολογία και τοπολογία του ευρύτερου χώρου, μάς βοήθησε σημαντικά σε πολλές υποθέσεις που διαχειρίστηκε η Αντιδημαρχία. Πιστεύω πως μπορεί και έχει ακόμη πολλά να δώσει στο Δήμο.
Όσον αφορά στους υπόλοιπους συνεργάτες της Αντιδημαρχίας, οφείλω να τους αναφέρω ονομαστικά. Έχω κατ’ επανάληψη μιλήσει για την Ελευθερία Κυριακούλη και τη Σέβη Χόνδρου, έχω μιλήσει για την κ. Β. Σαμαρά και την κ. Ο. Καψούρου, σε κάποιες φάσεις μας βοήθησε πολύ η κ. Μ. Βορριά, με την τεχνογνωσία της για να τρέξουν οι διαγωνισμοί, όταν δεν μέναμε στο σχεδιασμό αλλά προχωρούσαμε στην υλοποίηση, θα πρέπει να κάνω ιδιαίτερη μνεία στα παιδιά της Τράπεζας Χρόνου, που λειτουργεί εδώ αλλά στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα του Λαογραφικού Μουσείου Βαρνάβα. Πολλά από τα έργα που σχεδίασε και, κυρίως, υλοποίησε η Αντιδημαρχία στηρίχτηκαν στα παιδιά αυτά- τη Βάσια Βέλμαχου, την Ελένη Δεσποτοπούλου, τη Μαρία Δημοπούλου, την Τζωρτζίνα Γεωργακάκου και το Νίκο Ζαμπέλη, που τώρα “τρέχει” μόνος του την Κάρτα Δημότη, καθώς και τα δυο κορίτσια που είναι στο Γραφείο Διαμεσολάβησης, τη Νάντια Ζορμπά και τη Μαρία Αρνή, με τις οποίες δουλέψαμε στη δράση Χωρίς Μεσάζοντες και από 6μηνη την κάναμε μηνιαία, ενώ εφαρμόσαμε πρόγραμμα ειδικών προσφορών και φέραμε νέους παραγωγούς. Η δράση αυτή έχει διπλό όφελος, προς τον πολίτη που βρίσκει σε τακτική βάση φτηνά και καλά προϊόντα, αλλά και προς το Δήμο, γιατί έχουμε συμφωνήσει με τους παραγωγούς, αντί άλλου τιμήματος για το χώρο που τους διαθέτουμε, να δίνουν μέρος των προϊόντων τους στο Κοινωνικό Παντοπωλείο και στις δυο Ενορίες που οργανώνουν συσσίτια, στη Ροδόπολη και τον Αγ. Στέφανο. Έτσι έχουμε μια τακτική ενίσχυση, και μάλιστα με σημαντικές ποσότητες.

img_5276

Ο.Δ.: Στην Αντιδημαρχία σας ανήκε, βέβαια, πρωτίστως ο Στρατηγικός Σχεδιασμός. Ο οποίος με ποιες ακόμη πρωτοβουλίες και δράσεις αποτυπώθηκε;
Η. Υ.: Για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα αναφέρθηκα ήδη. Με τα δεδομένα που υπήρχαν ή διαμορφώθηκαν στην πορεία η Αντιδημαρχία προσανατολίστηκε γρήγορα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση προτάσεων, με σχετική αυτοτέλεια αλλά πάντοτε με την έγκριση του Δημάρχου, ώστε να προχωρήσουν και πραγματοποιηθούν οι προεκλογικές δεσμεύσεις και τα υπεσχημένα.
Το ένα μεγάλο κομμάτι ήταν η διαχείριση των απορριμμάτων, που από την πρώτη στιγμή το παρακολουθήσαμε σε συνεργασία με την Περιφέρεια και τα συναρμόδια υπουργεία. Είμαστε μάλιστα από τους πρώτους Δήμους που συντάξαμε Τοπικό Σχέδιο, μετά από πρόσκληση της Περιφέρειας, και ξεκινήσαμε προγραμματική συνεργασία με το Πολυτεχνείο, με το οποίο υποβάλλαμε κυλιόμενες προτάσεις στο πρόγραμμα LIFE, πάλι για τα απορρίμματα, τα οργανικά και βιοαποδομήσιμα που πλεονάζουν στο Διόνυσο. Το δεύτερο μεγάλο κομμάτι, στο οποίο αφιερώσαμε πολύ χρόνο και προσπάθεια, ήταν αυτό που ονομάζω συνδυαστική αντιμετώπιση της αξιολόγησης των δομών και των υπηρεσιών, που θα οδηγήσει σε οργανωτική αναδιάρθρωσή τους -αν αποδειχθεί πως αυτό απαιτείται για να γίνουν πιο λειτουργικές- και στην υιοθέτηση και εφαρμογή συστήματος ποιότητας. Για την αξιολόγηση- που ουσιαστικά είναι αυτοαξιολόγηση- χρειάζεται ο έμπειρος σύμβουλος που δίνει οδηγίες και κατευθύνσεις, ώστε να είναι διαυγής η εικόνα των υπηρεσιών, να αποτυπωθούν τυχόν δυσλειτουργίες, να συζητηθεί και αποφασισθεί αν χρειάζονται αλλαγές και, τέλος, να εφαρμοσθεί ολικό σύστημα ποιότητας, που ο Δήμος δεν διαθέτει. Αυτή είναι μια πολύ μεγάλη πρόκληση για όλους. Για τη διοίκηση, για τους υπηρεσιακούς, για τον σύμβουλο. Μάλιστα, λίγες ημέρες πριν από την παραίτησή μου αναδείχθηκε ο ανάδοχος στο διαγωνισμό που έγινε με πολύ αυστηρούς όρους. Πρόκειται για μια αξιόλογη εταιρεία με μεγάλη εμπειρία.
Στην αντιδημαρχία εργαστήκαμε, επιπλέον, για την ωρίμανση τριών μεγάλων έργων. Το πρώτο είναι η αξιοποίηση του Κτηρίου ΤΥΠΕΤ Αγ. Στεφάνου, όπου σχεδιάζουμε τη δημιουργία πρότυπου δημοτικού κέντρου υπερτοπικού χαρακτήρα, με έμφαση στις κοινωνικές υπηρεσίες και τον πολιτισμό, σε κτήριο Zero Energy ή Near Zero Energy (Ενεργειακά Μηδενικό ή Σχεδόν Ενεργειακά Μηδενικό). Επ΄ αυτού συζητήσαμε και συνεργαστήκαμε με την Περιφέρεια για τη χρηματοδότηση του Έργου. Το δεύτερο είναι η ενεργειακή αναβάθμιση του δημοτικού φωτισμού. Εκπονήθηκε σχετική μελέτη για την καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης και την πρόταση λύσης (προμήθεια και εγκατάσταση φωτιστικών τύπου LED και συστήματος ενεργειακά αποδοτικής και αποτελεσματικής διαχείρισης) και διερευνήθηκαν εναλλακτικά σενάρια χρηματοδότησης. Το τρίτο είναι η σύνταξη πρότασης για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Κτήματος Τατοίου, στο πλαίσιο των διοικητικών ορίων του Δήμου Διονύσου, και η προετοιμασία για Ολοκληρωμένη Χωρική Επέμβαση (Ο.Χ.Ε.), μέσω διαδημοτικής συνεργασίας των όμορων δήμων, με άντληση κονδυλίων από τα Ε.Δ.Ε.Τ. για την ανάδειξη και αξιοποίηση του ευρύτερου χώρου.

Ο.Δ.: Μια που μιλάτε για εξέλιξη, τι γίνεται με την ΕΞΕΛΙΞΗ, την αναπτυξιακή εταιρεία του Δήμου; Ουδέποτε έχει ανακοινωθεί κάτι ή έχει έρθει σχετικό θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Η. Υ.: Παρακολούθησα την εταιρεία το πρώτο διάστημα. Στην αρχή ήταν δύσκολη περίοδος γιατί έπρεπε να χαρτογραφηθεί- ψάχναμε στοιχεία, τα βιβλία κ.λπ. Μετά, ορίσθηκαν και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου με Πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο το Δήμαρχο και είχαμε πια μια συγκροτημένη δομή για να στηριχθεί. Πάντως, αν και έπρεπε να επιλυθούν διάφορα ζητήματα για να λειτουργήσει ξανά, εκτιμώ ότι η επιλογή της βραδύτητας στις απαραίτητες κινήσεις επέφερε μεγάλη και σημαντική καθυστέρηση. Εξ ου και οι παραιτήσεις μελών του Δ.Σ. Τελούμε εν αναμονή της επανενεργοποίησής της, δεδομένου ότι έχει ήδη συμπληρωθεί διετία διεργασιών.

“Συμπτώματα καθ΄ έξιν ψυχοπαθολογικής χυδαιότητας”

Ο.Δ.: Με την ανάληψη της θητείας σας, δεχτήκατε πολλές επιθέσεις από ΜΜΕ. Και όχι μόνο εσείς, αλλά και το οικογενειακό σας περιβάλλον. 
Η. Υ.: Νομίζω ότι αυτό ήταν αντανακλαστική κίνηση, γιατί ξεκινήσαμε τότε, που είχα και το αντικείμενο της επικοινωνίας και της συνεργασίας με τα ΜΜΕ, μια προσπάθεια να βάλουμε κάποιους νέους κανόνες, αυστηρούς και ταυτόχρονα δίκαιους. Ανατρέπαμε όμως προηγούμενες πρακτικές, κι έτσι θεωρήθηκα υπεύθυνος γι΄ αυτές τις επιλογές, αν και δεν ήταν αποφάσεις που έλαβα προσωπικά. Αυτή την ερμηνεία δίνω. Τα περισσότερα από αυτά τα δημοσιεύματα ήταν ανώνυμα και άδικα και συστηματικά απέφυγα να απαντήσω και να συντηρήσω ένα διάλογο σε αυτό το πεδίο. Έχω αποφασίσει να μη δίνω σημασία σ’ αυτά τα πράγματα γιατί διατηρώ το δικαίωμα να επιλέγω εγώ το στίβο όπου θα αγωνιστώ, τους ανθρώπους με τους οποίους θα συνομιλήσω ή θα αντιπαρατεθώ και τον τρόπο ή τα εργαλεία με τα οποία θα γίνει αυτή η συνομιλία ή η αντιπαράθεση.

Ο.Δ.: Η προηγούμενη ερώτησή μου αφορούσε σε ΜΜΕ. Καταλαβαίνω πως η δράση σας- οι κανόνες που θέλατε να βάλετε- δημιούργησε μια αντίδραση. Εδώ και αρκετό καιρό όμως έχετε στοχοποιηθεί και από συγκεκριμένο ανώνυμο blog.
Η. Υ.: Ναι, και δεν είμαι ο μόνος ούτε αυτός που έχει αντιμετωπίσει την μεγαλύτερη επιθετικότητα. Πάντως, είναι προφανές ότι έχουμε καθαρά συμπτώματα ψυχοπαθολογικής καθ’ έξιν χυδαιότητας. Πάρα πολύ γρήγορα αποφάσισα να μην τα διαβάζω, αμυνόμενος απέναντι σε κάτι απεχθές. Εάν ένα blog, έστω και ανώνυμα, ή ένα ΜΜΕ που ενημερώνει, αποκαλύπτει, ή διαμορφώνει την κοινή γνώμη, ασκεί κριτική για πράξεις και παραλείψεις, για αδράνεια, για ανικανότητα ενδεχομένως, αυτή η κριτική είναι καλοδεχούμενη. Μπορεί να είναι δυσάρεστη αλλά για τα δημόσια πρόσωπα πρέπει να είναι καλοδεχούμενη. Στην περίπτωση όμως που αναφέρεστε, δεν υπάρχει ίχνος κριτικής, έστω άδικης ή αβάσιμης. Περισσεύει, αντιθέτως, ακατάσχετη χυδαιολογία και υβρεολόγιο, με συγκεκριμένους στόχους και χρονισμό που φωτογραφίζει με ευκρίνεια το προφίλ των συντακτών. Όπως αντιλαμβάνεστε εδώ δεν χωρεί αντίλογος, παρά μόνο καταδίκη.

Ο.Δ.: Υπήρξε ποτέ η πρόθεση ή έστω η σκέψη από τη Δημοτική Αρχή να αντιδράσει σ’ αυτό το φαινόμενο, μια που όλα δείχνουν πως το εν λόγω blog διάκειται φιλικά προς αυτήν;
Η. Υ.: Είναι αλήθεια πως, όταν είχε αρχίσει να δραστηριοποιείται το συγκεκριμένο blog, είχα προτείνει στο Δήμαρχο να το αποκηρύξει και να το καταδικάσει, ακριβώς επειδή φαινόταν να υποστηρίζει τον ίδιο και τη Δημοτική Αρχή στρεφόμενο κατά μελών της και σπανίως ασχολούμενο με την αντιπολίτευση. Είχα επιμείνει μάλιστα, αλλά δεν έγινε τελικά. Πιστεύω ότι η επιλεκτική στοχοποίηση και η επιλεκτική υπεράσπιση συγκεκριμένων μελών της παράταξης, πέραν του ότι –όπως ανέφερα ήδη- αποκαλύπτει το προφίλ και τις μεθοδεύσεις των αυτουργών, έχει βλάψει τη συνοχή της. Σας θυμίζω εδώ παλαιότερη τοποθέτησή μου, με αφορμή έγγραφα που είχαν διαρρεύσει σε άλλο τοπικό blog, με συνέπεια να στοχοποιηθεί ο αδελφός του τέως Δημάρχου. Είχα μιλήσει τότε ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου για “ανθρωποφαγία”. Είμαι υπέρ του να πηγαίνουν οι υποθέσεις, με στοιχεία, με ενδείξεις ή αποδείξεις, στις αρμόδιες ανακριτικές και δικαστικές αρχές και να αποφεύγεται η επιπόλαιη δημιουργία φτηνών εντυπώσεων. Ήδη, πολλές υποθέσεις έχουν πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης και, αργά ή γρήγορα, θα έχουμε την ετυμηγορία. Από την άλλη πλευρά είναι πολύ συνηθισμένη, και στην περίπτωσή μου την περίμενα, η ανακλαστική ανάπτυξη τέτοιας δυναμικής, του δημόσιου επαίνου ή του δημόσιου ψόγου, για κάποιον που ασχολείται με τα κοινά.

“Κρίσιμες αποφάσεις λαμβάνονται από το 1/3 της δημοτικής ομάδας και το 1/5 του συνόλου των δημοτικών συμβούλων”

Ο.Δ.: Στο κείμενο των προεκλογικών δεσμεύσεων και διακηρύξεων της Δημοτικής Αρχής, ήσασταν από τους βασικούς συνδιαμορφωτές. Δυο χρόνια μετά, διαπιστώνετε απόκλιση και διαφοροποίηση από τις τότε εξαγγελίες;
Η. Υ.: Η παραίτησή μου έχει πολιτικά κίνητρα. Είναι πολιτική τοποθέτηση και πολιτική πράξη. Λέω καθαρά ότι ως Δημοτική Αρχή εκδηλώνουμε δυσλειτουργίες και διαφωνώ με όσους πιστεύουν το αντίθετο και ισχυρίζονται ότι όλα βαίνουν καλώς. Δεν χρειάζεται να ανατρέξω στο παρελθόν για να αντλήσω παραδείγματα προς επίρρωση του ισχυρισμού μου. Θα αναφερθώ μόνο στα όσα νοσηρά συνέβησαν δημόσια, στην τελευταία συνεδρίαση της Σχολικής Επιτροπής της 30ής Σεπτεμβρίου, λίγες μέρες νωρίτερα, με πρωταγωνιστές μέλη του Διοικητικού της Συμβουλίου, που ορίστηκαν με πρόταση της παράταξης. Λέω, επίσης, καθαρά ότι όταν συγκεκριμένες προτάσεις και εισηγήσεις μου ακυρώνονται με ύστερες αποφάσεις ολιγομελών ομάδων, μολονότι είχαν την αρχική έγκριση και τη σύμφωνη γνώμη του Δημάρχου, υπάρχει θέμα πολιτικής πρακτικής που με βρίσκει αντίθετο. Ανέφερα και νωρίτερα στη συζήτηση ότι το σύστημα είναι δημαρχοκεντρικό- ο Δήμαρχος πιστώνεται τις επιτυχίες και χρεώνεται τις αποτυχίες. Αυτός επέλεξε και όρισε και εμένα και τους υπόλοιπους Αντιδημάρχους, τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων, τους συνεργάτες του κ.λπ. Προφανώς, η παραίτησή μου δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, γιατί εδώ και πολύ καιρό είχα διαφοροποιηθεί σε συγκεκριμένες περιπτώσεις- και μέσα στη δημοτική ομάδα ή στις συζητήσεις με το Δήμαρχο αλλά και δημόσια, πάντα ασφαλώς με επιχειρηματολογία. Βέβαια, το σημείωσε αυτό ο Δήμαρχος και στην πρόσφατη συνέντευξή του- και παραξενεύομαι που επιλέγει να το θυμίζει αυτό για μένα και το λησμονεί για άλλους συναδέλφους που διαφοροποιήθηκαν δημόσια, και μάλιστα με πολύ σκληρό ή και ανοίκειο τρόπο, όπως ας πούμε για τη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης, την κατάργηση του ΘΕΣΠΙ, παλιότερα, για το Κέντρο Κοινότητας, πρόσφατα, και για άλλα θέματα μείζονος ή ελάσσονος σημασίας. Εν πάση περιπτώσει είναι αναφαίρετο δικαίωμα του Δημάρχου να επιλέγει ποιος και τι και πόσο τον ενοχλεί και να το δηλώνει.
Εδώ θα ήθελα να προσθέσω και τούτο, για το οποίο ενδεχομένως φέρω κι εγώ μερίδιο της ευθύνης: Γραμμένη στο πρόγραμμά μας ήταν η δέσμευση για δουλειά μέσα στα θεσμικά όργανα, δηλαδή μέσα στη δημοτική ομάδα από τη μια πλευρά, που είναι θεσμικό παραταξιακό όργανο, και στην Εκτελεστική Επιτροπή και το Δημοτικό Συμβούλιο, που είναι τα ανώτατα συλλογικά όργανα της πόλης.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο βλέπετε τι γίνεται: Δεν έχουμε καταφέρει να πείσουμε τους συναδέλφους που συστηματικά απουσιάζουν ότι εκεί λαμβάνονται όλες οι σημαντικές αποφάσεις, συνεπώς πρέπει να προσέρχονται και να έχουν γνώμη. Σας θυμίζω, επίσης, τις περιπτώσεις, όχι λίγες στον αριθμό, που δεν εξασφαλίσαμε την απαρτία και μας την αρνήθηκε και η αντιπολίτευση.
Δείτε το παράδοξο: Στη δημοτική ομάδα προσέρχονται συστηματικά περίπου τα μισά μέλη της ή λίγα περισσότερα, 10-15 συνήθως τα ίδια, επί συνόλου 25 δημοτικών συμβούλων. Από αυτούς, θεωρητικά, αρκούν οι μισοί κάθε φορά, συν ένας, για να αποφασίσουν αν ένα θέμα θα εισαχθεί τελικά ή όχι, αν θα υπερψηφιστεί ή θα καταψηφιστεί. Δηλαδή λαμβάνονται κρίσιμες αποφάσεις από το 1/3 της δημοτικής ομάδας και το 1/5 του συνόλου των δημοτικών συμβούλων. Αυτό είναι και προσωπικό μου ζήτημα και θα ήθελα πραγματικά να ρωτήσω συναδέλφους που εκτιμώ και συχνά λείπουν “εσύ τι γνώμη έχεις γι’ αυτό; και πώς επιτρέπεις να αποφασίζουν άλλοι ερήμην σου για ένα θέμα αν θα προχωρήσει ή θα κοπεί;”. Πόσο δημοκρατική είναι αυτή η άσκηση, διαμόρφωση ή αλλοίωση, της πολιτικής και τι –επί της ουσίας- νομιμοποίηση μπορεί να έχει, ανεξαρτήτως των αποτελεσμάτων της ψηφοφορίας στο Δημοτικό Συμβούλιο; Εδώ εντοπίζεται η ευθύνη του απόντος. Γιατί, σε ένα σύστημα που δίνει αυξημένη πλειοψηφία- 25 στους 41 δημοτικούς συμβούλους- εμφανίζονται να αποφασίζουν, στην πραγματικότητα, οκτώ ή δέκα. Αυτή την ευθύνη τη φέρουμε ακέραιη. Ήταν ένα στοίχημα που δεν το κερδίσαμε. Και πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί δεν πείσαμε. Όλοι μας.

Ο.Δ.: Δεν είναι λίγοι και αυτοί που περιμένουν και επόμενη κίνηση εκ μέρους σας, μετά από την παραίτησή σας από το αξίωμα του Αντιδημάρχου. Μιλούν δηλαδή είτε για ανεξαρτητοποίηση από το συνδυασμό της διοίκησης είτε και για παραίτηση από τη θέση του δημοτικού συμβούλου.
Η. Υ.: Ας το ξεκαθαρίσω. Η παραίτησή σημαίνει πολιτική διαφωνία που σχετίζεται με την στήριξη του εκτελεστικού έργου μου ως αντιδημάρχου. Από εκεί και πέρα είμαι μέλος της δημοτικής ομάδας της Διοίκησης, έχω τη γνώμη και τη φωνή μου, όπως και όλα τα υπόλοιπα μέλη, και πλέον δεν υπόκειμαι στις δεσμεύσεις που μια θέση ευθύνης επιβάλλει.

Ο.Δ.: Θα επιμείνω λίγο παραπάνω: Μετά και την πολιτική διάσταση με το Δήμαρχο και την πολιτική που ακολουθεί η Διοίκηση, θα μπορούσε κάποιος να αναρωτηθεί: Αν διαφωνεί, τότε γιατί παραμένει; Ειδικά με το δεδομένο πως δεν υπάρχει ψυχική συνάφεια, έκφραση που έχετε κατά κόρον εσείς ο ίδιος χρησιμοποιήσει.
Η. Υ.: Όντως, πιστεύω πως αυτό που λείπει από τη δημοτική ομάδα είναι η ψυχική συνάφεια που συνέχει και χαρακτηρίζει τις ομάδες, όπως ήταν διαμορφωμένη κατά την προεκλογική περίοδο και κατά τους πρώτους μήνες της θητείας μας. Από την άλλη πλευρά ό,τι υποστηρίζω συμπλέει με το πνεύμα και το γράμμα του προεκλογικού μας προγράμματος, το οποίο -επισημαίνω- φέρει την υπογραφή του Δημάρχου, ως εγγυητή έναντι των πολιτών. Σε αυτό το δεσμευτικό για όλους μας κείμενο, κείμενο αρχών αλλά και προγραμματικών δηλώσεων, στηρίχθηκαν οι πρωτοβουλίες και το έργο της αντιδημαρχίας αλλά και οι διαφοροποιήσεις μου, όποτε απαιτήθηκε.

Ο.Δ.: Ισχυρίζεστε δηλαδή πως εσείς βαδίζετε με βάση το προεκλογικό ευαγγέλιο, ενώ ο Δήμαρχος ή η Διοίκηση ή κάποιοι συνάδελφοί σας έχουν απομακρυνθεί από αυτό;
Η. Υ.: Λέω τι κάνω εγώ και κρίνομαι γι΄ αυτό. Από την άλλη πλευρά είναι δικαίωμα του Δημάρχου να ασκεί real politik. Και αν είναι κάτι που τον χαρακτηρίζει, με τη δυναμική που έχει διαμορφωθεί στη δημοτική ομάδα και στη γενικότερη κατάσταση στο δήμο, είναι η real politik που έχει υιοθετήσει…

Ο.Δ.: Σας ευχαριστώ!
Η. Υ.: Κι εγώ σας ευχαριστώ!