logo


του Κ. Κουριδάκη

Τις σκέψεις του για το Τατόι, στον απόηχο της χθεσινής (4/6) ανοιχτής συγκέντρωσης στο Κρυονέρι, μοιράζεται ο Κ. Κουριδάκης, πολιτικός μηχανικός και από τα ιδρυτικά μέλη του Συλλόγου Μηχανικών Διονύσου. Ο κ. Κουριδάκης, σε σχετική ερώτηση της Οδού Διονύσου, δήλωσε πως ο Σύλλογος Μηχανικών της πόλης δεν έχει ακόμη συμμετάσχει με προτάσεις και επισημάνσεις στη διαβούλευση του υπουργείου, κάτι που αναμένεται όμως να το πράξει στις επόμενες ημέρες, μέχρι την Κυριακή 7 Ιουνίου τα μεσάνυχτα:

Παρακολούθησα μερικώς την εκδήλωση των κοινωνικών  φορέων του Κρυονερίου για την διαβούλευση  σχετικά με την αξιοποίηση του κτήματος Τατοΐου. Αρχικά πρέπει να συγχαρούμε τους κοινωνικούς φορείς γι’ αυτή την πρωτοβουλία τους. Στην συνέχεια θα παραθέσω κάποιες σκέψεις κυρίως ως απλός δημότης.

Περπατώντας προς και μέσα στο Τατόι θαυμάζεις την φύση, ακούς τους ήχους του δάσους, νοιώθεις την ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής, ακούς την σιγή,  μέχρι που έρχεται η στιγμή που μία εξάτμιση από μηχανή θα σου χαλάσει και θα σβήσει αυτό που τόσο απλόχερα σου προσφέρει αυτός ο τόπος. Στην συνέχεια η αδιαφορία του κράτους, οι εικόνες εγκατάλειψης, η έλλειψη σεβασμού στο φυσικό και  δομημένο περιβάλλον από τους συμπολίτες σου, οι βανδαλισμοί και οι λεηλασίες, θα σε κάνουν να επιστρέψεις γεμάτος προβληματισμό και απογοήτευση.  Όμως όταν θέλεις να οραματίζεσαι,  συγχρόνως σου γεννιέται  η ελπίδα και  η προσδοκία για την  αναβίωση αυτού του τόπου.

Οι μνηστήρες είναι πολλοί, το κράτος, οι γύρω από αυτό Δήμοι, οι φορείς διαχείρισης κ.ά. Οι χρήστες όμως είναι πολύ περισσότεροι και επιθυμούν να το ζήσουν. Η αξιοποίηση απαιτεί κεφάλαια, όραμα, σεβασμό στο περιβάλλον και στα μνημεία αλλά και αποφασιστικότητα. Σημαντικότερο θεωρώ ότι φαίνεται ότι θα υπάρξει μια αρχή.

Ο διάλογος και η διαβούλευση για το ποιοι θα εκπροσωπούν ποιους στον φορέα διαχείρισης δεν θα πρέπει να είναι το κύριο μέλημα και να σπαταληθεί χρόνος και ενέργεια. Οι φορείς θα πρέπει  να συμβάλλουν ώστε αυτό καθαυτό το έργο αξιοποίησης να μην  δημιουργεί παράπλευρες οχλήσεις και προβλήματα. Πρέπει να λειτουργήσει με παράπλευρα οφέλη και μάλιστα να γίνει αφορμή οραματικών  σκέψεων για το μέλλον της ευρύτερης περιοχής.

Η πρόσβαση στο Τατόι από την πλευρά του Δήμου Διονύσου, είναι κυρίως από την Λ. Κρυονερίου και μάλιστα μέσα από τον οικιστικό ιστό. Απαιτείται να διασφαλιστεί και άλλη πρόσβαση μέσα από τον παράδρομο της Εθνικής Οδού, με νέα χάραξη οδού προσπέλασης  εκτός οικιστικού ιστού. Επίσης να καλυφθούν οι προβλεπόμενες αυξημένες  ανάγκες χώρων στάθμευσης των επισκεπτών. Το Τατόι είναι ένας πόλος έλξης πρέπει να γίνει  και πόλος σκέψης. 

Σκέφτομαι την μέρα που ένας δημότης αυτού του τόπου, ή ένας πολίτης αυτού του κράτους, ή ένας τουρίστας  να μπορεί…

  • με ένα ποδήλατο να ξεκινάει από το Ιερό του Διονύσου να διασχίζει μέσω μιας καλοσχεδιασμένης γέφυρας την Εθνική οδό και να  καταλήγει στο Τατόι.
  • με ένα μικρό τρένο να φεύγει από τον Μαραθώνα να ακολουθεί την Φειδιππίδεια διαδρομή να περνά από την Σταμάτα, την Άνοιξη, τον Αγ. Στέφανο, το Κρυονέρι και να καταλήγει στο Τατόι. Παράλληλα με την χρήση του προαστιακού να μπορεί εύκολα να συνδεθεί με τον αρχαιολογικό περίπατο της Αθήνας.
  • Με ένα καλάμι να μπορεί να ψαρεύει σε μικρές λίμνες (ταμιευτήρες) που θα συγκεντρώνουν τα νερά  (υδατικά αποθέματα) και εκτός από αναψυχή θα χρησιμοποιούνται και για πυρόσβεση.
  • Με ένα αναπηρικό αμαξίδιο η ένα παιδικό καρότσι  να έχει προσβασιμότητα σε όλα αυτά.

Το Τατόι είναι ένας πόλος έλξης, πρέπει να γίνει  και πόλος σκέψης.