logo


Με απόφασή της που δόθηκε πριν λίγο στη δημοσιότητα, η Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στη συνεδρίασή της στα τέλη Αυγούστου  αποφάσισε- ενόψει και της κατάργησης του ΘΕΣΠΙ, που αποτελεί εκπεφρασμένη πρόθεση της νέας Δημοτικής Αρχής- να ανακαλέσει όλες τις αποφάσεις της του 2011 και 2012, που αφορούσαν στην παραχώρηση σχολικών αθλητικών χώρων σε φορείς και συλλόγους. Πιο συγκεκριμένα, και σύμφωνα με το πρακτικό, τα παρόντα οκτώ από τα 13 μέλη της Επιτροπής, αποφάσισαν ομόφωνα:

Αρμόδιες στο εξής για την παραχώρηση των σχολικών αθλητικών χώρων είναι οι δυο Σχολικές Επιτροπές, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μετά από σχετική αίτηση των Συλλόγων και των φορέων. Για να υπάρξει έλεγχος των χώρων, θα αλλαχθούν οι κλειδαριές στο Κλειστό της Άνοιξης, στο Κλειστό της Ροδόπολης και στο ανοιχτό γήπεδο μπάσκετ στο Διόνυσο. Επιπλέον οι Σύλλογοι και τα Σωματεία που ενδιαφέρονται να χρησιμοποιούν για τις προπονήσεις και τους αγώνες τους τους σχολικούς αθλητικούς χώρους θα πρέπει πολύ έγκαιρα- από το Μάιο- να καταθέτουν το πρόγραμμά τους για την επόμενη σεζόν, που ξεκινά κάθε Σεπτέμβριο.

Τα παραπάνω συζήτησαν τη Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου, πρώτη ημέρα δουλειάς της νέας Διοίκησης, ο Δήμαρχος Διονύσου Δ. Ζαμάνης, ο Αντιδήμαρχος Παιδείας Β. Κοκμοτός, εκπρόσωποι των δυο Σχολικών Επιτροπών, καθώς και εκπρόσωποι των Αθλητικών Συλλόγων και Σωματείων της πόλης.

Στη συνάντηση αυτή εκφράσθηκε η πολιτική βούληση της νέας Δημοτικής Αρχής να ικανοποιηθούν πρώτα και κύρια οι ανάγκες των παιδιών. Προς την κατεύθυνση αυτή, δηλώνει στην Οδό Διονύσου ο κ. Κοκμοτός, πρώτη προτεραιότητα είναι η εκπόνηση ενός σαφούς πλαισίου λειτουργίας των σχολικών χώρων, στην οποία καλούνται να συμμετάσχουν ενεργώς τα Σωματεία και οι Σύλλογοι: Κατ’ αρχάς θα πρέπει να προβούν σε πλήρη και έγκαιρο προγραμματισμό της δράσης τους, και παράλληλα να θέσουν και οι ίδιοι κριτήρια για την παραχώρηση  των σχολικών αθλητικών χώρων.

Επιπλέον ο Αντιδήμαρχος Παιδείας ανακοίνωσε και μια ακόμη πρωτοβουλία της Διοίκησης: Στο εξής όλοι οι εμπλεκόμενοι στο θέμα της παραχώρησης θα είναι ασφαλισμένοι για αστική και ποινική ευθύνη, έναντι μικρού ποσού ετησίως. «Πρόθεσή μας είναι να εκπονήσουμε, με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, ένα πλαίσιο και ένα κανονισμό λειτουργίας των σχολικών αθλητικών χώρων, που να αποσαφηνίζουν  κατά το δυνατόν το μπερδεμένο νομοθετικό πλαίσιο, ώστε όλοι να γνωρίζουν πού βαδίζουν. Με την παρέμβαση αυτή επιδιώκουμε επίσης να προλάβουμε πιθανές καταγγελίες και από εκπαιδευτικούς  αλλά και από Προϊσταμένους της Εκπαίδευσης . Γιατί είναι κι αυτοί υπεύθυνοι για ό, τι συμβαίνει σε όλους τους χώρους των σχολείων».

Για την εκπόνηση του παραπάνω πλαισίου και κανονισμού λειτουργίας δόθηκε περιθώριο 15-20 ημερών, στη διάρκεια των οποίων οι σχολικοί αθλητικοί χώροι θα λειτουργούν με το παλιό καθεστώς: «Όμως δεν είναι δυνατόν πλέον να παραχωρούνται οι χώροι βάσει φιλίας  ή επειδή έτσι γινόταν για χρόνια μέχρι τώρα», καταλήγει ο κ. Κοκμοτός.

Υπενθυμίζουμε εδώ πως, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, η διαδικασία από την υποβολή του αιτήματος ενός Συλλόγου για παραχώρηση χώρου μέχρι την έγκρισή του περνάει από τη Σχολική Επιτροπή, το Διευθυντή του οικείου Σχολείου, τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή το Σχολικό Σύμβουλο (σ.σ. αν πρόκειται για τμήματα Δημιουργικής Απασχόλησης), τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, με την τελική απόφαση να ανήκει στο Δήμαρχο.