logo


Στην τελευταία- προ των εκλογών- συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 16 Απριλίου,  ο Αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής Γ. Κανατσούλης, αφού συνεχάρη τον Μ. Γαρεφαλάκη Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Γυμνασίων και Λυκείων της πόλης για τη δουλειά του, αναρωτήθηκε γιατί, ενώ έχουν έρθει στο Δ.Σ. προς έγκριση τρεις (3) απολογισμοί της Επιτροπής αυτής, εντούτοις δεν έχει έρθει ούτε ένας από τη Σχολική Επιτροπή της Α’ Βάθμιας Εκπαίδευσης. Την ίδια απορία μοιράστηκε και ο ανεξάρτητος Θ. Ροΐδης, που κάλεσε τον Πρόεδρο του Δ.Σ. Τ. Καρασαρλή να κοιτάξει προσωπικά το θέμα. Στην παραπάνω απορία η αρμόδια Αντιδήμαρχος Παιδείας Θ. Σαραντάκη διευκρίνισε πως για τους απολογισμούς της διετίας 2011-12 η πρώην Πρόεδρος της Σχ. Επιτροπής ανεξάρτητη δ.σ. Λ. Φέρμελη, έχει ζητήσει ήδη έλεγχο από ορκωτό λογιστή.

 Επειδή τέτοιου είδους σχόλια και συναφείς φήμες έχουν ακουστεί κατά καιρούς στο παρελθόν εντός και εκτός Δημοτικού Συμβουλίου, η κ. Φέρμελη δημοσιεύει στην Οδό Διονύσου ανοιχτή επιστολή με λεπτομερή καταγραφή των πεπραγμένων της Σχολικής Επιτροπής από το 2011, οπότε ανέλαβε, μέχρι σήμερα που ολοκληρώθηκε το πόρισμα των ορκωτών λογιστών.

Απολογισμός πεπραγμένων Σχολικής Επιτροπής

Το 2011 οι 9 Σχολικές Επιτροπές των Δημοτικών Σχολείων στους «7» που συνενώθηκαν και αποτέλεσαν τον σημερινό Δήμο Διονύσου, συγχωνεύτηκαν και αποτέλεσαν την ενιαία Σχολική Επιτροπή του Δήμου.

Το Δημοτικό Συμβούλιο εξέλεξε το Διοικητικό Συμβούλιο αυτής της ενιαίας Σχ. Επιτροπής, της οποίας ήμουν Πρόεδρος από τις αρχές του 2011 μέχρι το Νοέμβριο του 2012.

Πολλές από τις παλιές σχολικές επιτροπές δεν είχαν υποβάλει οικονομικούς απολογισμούς για πολλά χρόνια. Αρκετές δεν είχαν υποβάλει καταστάσεις εργαζομένων στο ΙΚΑ. Σε άλλες είχαν παραιτηθεί τα Διοικητικά τους Συμβούλια και στα σχολεία αρμοδιότητάς τους συσσωρεύονταν χρέη και λειτουργικά προβλήματα.

Τους δύο πρώτους μήνες της λειτουργίας της ενιαίας Σχολικής Επιτροπής, προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε με τους Διευθυντές και τις προϊστάμενες των σχολείων για να μπορέσουμε (χωρίς διοικητική υποστήριξη από τον Δήμο) να βάλουμε «μια σειρά».

Ζητήθηκε από τους οικονομικούς διαχειριστές και τους Προέδρους των παλιών σχολικών επιτροπών να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες και να κλείσουν τα βιβλία τους, τόσο στις  ΔΟΥ όσο και στο ΙΚΑ.

Κάποιοι ανταποκρίθηκαν (μερικούς μήνες αργότερα), αλλά εντωμεταξύ τα προβλήματα στα σχολεία διογκώνονταν.

Όταν συγκεντρώθηκαν κάποιοι από τους απολογισμούς των παλιών σχολικών επιτροπών, προσπαθήσαμε να συντάξουμε τον ενιαίο απολογισμό της Σχολικής Επιτροπής για το 2011. Ο απολογισμός αυτός εγκρίθηκε από το Διοικητικό μας Συμβούλιο, με αρκετές ελλείψεις.

Στη συνέχεια και ενώ εξομαλύνθηκαν κάπως τα πράγματα, καταργήθηκε η ΔΟΥ Αγίου Στεφάνου και μεταφέρθηκε στην ΔΟΥ Κηφισιάς. Έτσι ενώ είχαμε εντοπίσει τα εντάλματα προς είσπραξη που είχαν να λαμβάνουν οι παλιές σχολικές επιτροπές, δεν καταφέραμε να τα εισπράξουμε στο διάστημα που ήμουν οικονομική διαχειρίστρια.

Τον Ιούνιο του 2012- και με δικές μου ενέργειες- διεγράφησαν πρόστιμα αρκετών χιλιάδων ευρώ που αφορούσαν τις παλαιότερες χρήσεις. Ταυτόχρονα ζήτησα να ελεγχθούν από το ΙΚΑ οι παλαιότερες σχολικές επιτροπές (υποβολή απλής αίτησης, την τύχη της οποίας αγνοώ) και πληρώθηκαν παλαιότερες οφειλές 15000 ευρώ. Κατά την διάρκεια εκείνης της χρονιάς πληρώθηκαν στο ΙΚΑ εισφορές συνολικού ύψους 32000 ευρώ περίπου.

Το Νοέμβριο του 2012 με διέγραψαν από την δημοτική ομάδα της Ενωτικής Πρωτοβουλίας και ζητήθηκε η παραίτησή μου. Μαζί με εμένα διεγράφησαν ταυτόχρονα τόσο η αντιπρόεδρος της Σχ. Επιτροπής κα Κοροβέση όσο και το μέλος  του Δ.Σ. της κος Ζυγούνας.

Οι παραιτήσεις μας τέθηκαν στην διάθεση του δημάρχου με ανακοίνωσή μας στο Δημοτικό Συμβούλιο ενώ την ίδια στιγμή δεσμευτήκαμε να εκτελούμε τα καθήκοντά μας μέχρι την αντικατάστασή μας, ώστε να μην προκληθεί σοβαρή δυσλειτουργία στα σχολεία ευθύνης μας.

Για το διάστημα από 1-1-2013 μέχρι και 5-5-2013 είχα (κακώς) την οικονομική διαχείριση της πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής.

Το διάστημα αυτό ήταν προφανώς μεταβατικό και ίσχυαν τα εξής:

31-12-12 έληξε και τυπικά η θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου στο οποίο ήμουν Πρόεδρος. Λόγω της καθυστέρησης εκλογής του νέου Δ.Σ από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Διονύσου και με υπευθυνότητα απέναντι στους μικρούς μαθητές, συνεχίσαμε να εξυπηρετούμε τις άμεσες ανάγκες των σχολείων αναμένοντας από ημέρα σε ημέρα την αντικατάστασή μας.

Το πρώτο πρόβλημα προέκυψε όταν, μετά την αγορά της ΑΤΕ από την Τράπεζα Πειραιώς, το νομικό τμήμα της ενοποιημένης τράπεζας (στην οποία διατηρούνταν οι λογαριασμοί της Σχολικής Επιτροπής), έκρινε ότι ο οικονομικός διαχειριστής δεν έχει δικαίωμα να προβεί σε πράξεις μετά την λήξη της θητείας του Διοικητικού Συμβουλίου. Για περίπου ένα μήνα, και σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του Δήμου, ασχολήθηκα με το θέμα αυτό, με αποτέλεσμα να μπορέσουμε να κάνουμε ανάληψη χρημάτων στην πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου (!!!).

Εξαιτίας αυτού του γεγονότος καθυστερήσαμε να αντιμετωπίσουμε όλες τις οικονομικές μας υποχρεώσεις, μαζί και την καταβολή του ΙΚΑ για το Δεκέμβριο του 2012.

Στη συνέχεια εκλέχτηκε νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Σχολικής Επιτροπής αλλά η απόφαση ακυρώθηκε από τον Γ.Γ Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Το αρχικό Δ.Σ. επανήλθε προσωρινά και πάλι σε λειτουργία και αποφάσισε να κάνει τις απαραίτητες αγορές και πληρωμές προμηθευτών  και συνεργατών της Σχολικής Επιτροπής (καθαρίστριες, σχολικές τροχονόμοι)  για όσο διάστημα θα ήταν απαραίτητο.

Έτσι μια φορά τον μήνα κατέθετα στους λογαριασμούς των καθαριστριών και των σχολικών τροχονόμων  την αμοιβή τους, κατέθετα τα χρήματα στο ΙΚΑ για τις ασφαλιστικές εισφορές, προμηθευτήκαμε πετρέλαιο, καθαριστικά, αναλώσιμα, εξοφλήθηκαν λογαριασμοί  ξενόγλωσσων βιβλίων (κυρίως παλαιότερες οφειλές) και κάποιες μικροσυντηρήσεις που είχαν δρομολογηθεί ή κρίθηκαν επείγουσες. Η πλειοψηφία των αμοιβών και των πληρωμών αυτών έγινε με κατάθεση σε αντίστοιχους τραπεζικούς λογαριασμούς.

Για την καλύτερη λειτουργία των σχολείων, και ενόψει της οριστικής αποχώρησής μας, κατατέθηκαν στους λογαριασμούς των Διευθυντών και Προϊσταμένων των σχολείων χρήματα για την κάλυψη επειγουσών τρεχουσών δαπανών συνολικά 12750 ευρώ.

Επίσης με εντολή του ενδιάμεσου Διοικητικού Συμβουλίου (αυτού που ακυρώθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση) έγινε ανάληψη 5000 + 4000 ευρώ τα οποία εδόθησαν στη νέα πρόεδρο της Σ.Ε. για την κάλυψη δαπανών πέραν των προαναφερθεισών (και πιο συγκεκριμένα για εργασίες στη στέγη του  Νηπιαγωγείου Σταμάτας, και εργασίες στο κτίριο Καργάκου για την μεταφορά του Δημοτικού Δροσιάς).

Λόγω της ιδιαιτερότητας της κατάστασης, την οποία περιέγραψα πιο πάνω, ανατέθηκε σε γραφείο ορκωτών λογιστών (εταιρεία ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΑΕ, ΣΟΕΛ 17101) διαχειριστικός έλεγχος της χρήσης για την οποία ήμουν υπεύθυνη.

Η έκθεση του ορκωτού έχει κατατεθεί στα αρμόδια όργανα του Δήμου για να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες.

Στην έκθεση αναγράφονται με λεπτομέρεια τα έσοδα, οι δαπάνες και οι τυχόν υποχρεώσεις της Σχολικής Επιτροπής.

Μετά τα παραπάνω:

Θέλω να επισημάνω ότι δεν είναι δυνατόν οι Σχολικές Επιτροπές να διαχειρίζονται εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και να μην έχουν λογιστική υποστήριξη από τον Δήμο.

Κατά την διάρκεια της θητείας μας είχαμε στείλει εκκλήσεις προς τον Δήμαρχο για την συνδρομή του δήμου σε αυτές τις ανάγκες.

Δυστυχώς, δεν εισακουστήκαμε. Η υποστήριξη που ζητούσαμε ήταν ειδικών επαγγελματιών  και όχι απλώς γραμματειακή. Ποτέ δεν βρέθηκε η λύση.

Ζητήσαμε επίσης την σύσταση συνεργείου με τεχνίτες που να μπορούν να αντιμετωπίζουν την καθημερινότητα των σχολείων. Ούτε αυτό κατέστη δυνατό και αναγκαζόμασταν να αναζητούμε εξωτερικούς συνεργάτες.

Καταλήγοντας:

Οι Σχολικές Επιτροπές, που σε συνθήκες οικονομικής κρίσης καταφέρνουμε να τους εξασφαλίσουμε μόνο τα αυτονόητα (π.χ. πετρέλαιο) έχουν σαν μοναδικό σκοπό την συνδρομή στην όσο το δυνατό ομαλότερη λειτουργία των σχολείων. Δεν μπορούν και δεν πρέπει λοιπόν να γίνονται εξέδρες  και μπαλκόνια για προεκλογική προβολή.