logo


Με μια σειρά κειμένων, που αποτυπώνουν ανάγλυφα τις θέσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης Διονύσου πάνω στα πιο σημαντικά θέματα της πόλης, η δημοτική παράταξη με επικεφαλής τη Ζ. Σώκου ενημερώνει τους δημότες.

1) Αποχέτευση: Κατακερματισμός μελετών- Δυσβάσταχτο το τελικό κόστος σύνδεσης

Δεν είναι δυνατό το 2014, ολόκληρες περιοχές της Αττικής μεταξύ αυτών και η συντριπτική πλειοψηφία του Δήμου μας, να είναι με βόθρους.

Το γεγονός αυτό, αποτελεί  για τη Λαϊκή Συσπείρωση τόσο από την άποψη της υγιεινής όσο και από την άποψη της προστασίας του περιβάλλοντος, μείζον σοβαρό και κατ’ επείγον θέμα.

Αν και τα έργα έχουν ξεκινήσει  εδώ και 8 χρόνια, στην  περιοχή που καλύπτει ο σημερινός Δήμος Διονύσου, δεν φαίνεται να ολοκληρώνονται ούτε στην επόμενη δεκαετία.http://las-dionysou.gr/wp-includes/js/tinymce/plugins/wordpress/img/trans.gif

Παρ’ ότι το έργο της αποχέτευσης είναι χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ, τα τελευταία 4 χρόνια αντί να αντιμετωπιστεί ενιαία και ολοκληρωμένα, και για τις επτά δημοτικές κοινότητες, παραμένει ο κατακερματισμός. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη συνέχιση της διενέργειας πληθώρας μελετών ανά περιοχή, σε ημέτερους, σπαταλώντας χρηματικά ποσά που θα μπορούσαν να ολοκληρώσουν το έργο χωρίς τη συμμετοχή των κατοίκων.

Σήμερα η συμμετοχή των κατοίκων για την σύνδεση, όπου ολοκληρώνεται αυτή, είναι 1000 ευρώ προκαταβολή.

Παρά τις επίμονες προσπάθειες των εκλεγμένων της  Λαϊκής Συσπείρωσης για το  πόσο θα είναι το τελικό ποσό, η διοίκηση του Δήμου αρνήθηκε να απαντήσει. Γεγονός που σημαίνει ότι θα είναι δυσβάσταχτο το τελικό κόστος της σύνδεσης για τους δημότες, οι οποίοι στη συνέχεια θα έχουν να πληρώνουν τέλη αποχέτευσης στην ΕΥΔΑΠ, που ακόμα δεν γνωρίζουμε πόσο θα είναι.

Αν σκεφτεί κανείς το γεγονός ότι η ΕΥΔΑΠ είναι στο πρόγραμμα για ιδιωτικοποίηση, τα τέλη αυτά θα αυξάνονται συνεχώς αφού ο ιδιώτης θα στοχεύει στο απόλυτό κέρδος. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της ιδιωτικοποίησης των εθνικών δρόμων, των διοδίων και των συνεχών αυξήσεων.

Η Λαϊκή Συσπείρωση  προτείνει και παλεύει:

1. Ενιαία μελέτη για το ΣΥΝΟΛΟ του δήμου η οποία θα καθορίζει και τα
αντλιοστάσια όπου υπάρχει ανάγκη με σαφή χρονοδιαγράμματα τα οποία πρέπει και να τηρηθούν.

2. Η ολοκλήρωση του έργου και η σύνδεση με τις κατοικίες πρέπει να είναι δωρεάν για όλους τους κατοίκους του δήμου μας.

3. Η συντήρηση του δικτύου να γίνεται δωρεάν από την ΕΥΔΑΠ χωρίς τέλος αποχέτευσης.

Όλα αυτά για να γίνουν πράξη χρειάζεται συνολικός και συλλογικός αγώνας, γιατί η ποιότητα ζωής και το περιβάλλον είναι δικαίωμα και δεν προσφέρονται για παζάρια μεταξύ αιρετών και εργολάβων.

2) Διαχείριση απορριμμάτων: Όχι στους εργολάβους- Μόνιμο προσωπικό

Η Λαϊκή Συσπείρωση , τόσο στην Περιφέρεια Αττικής όσο και στο Δήμο Διονύσου  δίνει ιδιαίτερο βάρος στον τομέα διαχείρισης των απορριμμάτων, γιατί συνδέεται άμεσα με τους όρους διαβίωσης του συνόλου των κατοίκων.Τα απορρίμματα αποτελούν περιουσία των κατοίκων και η σωστή διαχείρισή τους μπορεί να αποτελέσει παράγοντα μείωσης των δημοτικών τελών.

Σήμερα είναι πιο ορατές από κάθε άλλη φορά οι συνέπειες της αντιλαϊκής πολιτικής που εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες στον τομέα αυτό. Πλήττεται η δημόσια Υγεία, υποβαθμίζεται το περιβάλλον συνολικά, γίνεται χρόνια αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος, όσο πια έχει απομείνει.

Σταθερά  μεθοδεύεται ένα  επικίνδυνο αδιέξοδο στην υγειονομική ταφή των απορριμμάτων στην Αττική.

Η μη προετοιμασία έγκαιρα εναλλακτικής λύσης αντιμετώπισης του κορεσμού του  ΧΥΤΑ Φυλής πραγματοποιείται  με στόχο να εκβιάσουν την λαϊκή θέληση και  συμμετοχή στους σχεδιασμούς τους, που δεν είναι άλλοι από την παράδοση της κερδοφόρας δραστηριότητας σε ιδιώτες.

Φυσικά επιχειρούν με κάθε τρόπο να αποκρύψουν  το πραγματικό κόστος του όλου εγχειρήματος ιδιωτικοποίησης της διαχείρισης των απορριμμάτων, που θα το  φορτωθούν  όλα τα νοικοκυριά. Στο Δήμο μας προσπάθησαν να δημιουργήσουν πρόχειρο σταθμό μεταφόρτωσης απορριμμάτων στην περιοχή της Άνοιξης. Η άμεση αντίδραση της Λαϊκής Συσπείρωσης είχε σαν αποτέλεσμα να καταψηφιστεί

Βασικό στοιχείο της διαχείρισης των Αστικών Στερεών Αποβλήτων (ΑΣΑ), για τη Λαϊκή Συσπείρωση, είναι η ενιαία αντιμετώπιση σε όλη τη χώρα.

Να διαμορφωθεί ένας νέος Κεντρικός Σχεδιασμός και με βάση αυτόν να  καταρτιστούν νέα Περιφερειακά Σχέδια Διαχείρισης, που θα υλοποιηθούν με  κεντρικούς δημόσιους πόρους και με προτεραιότητες:

1. Τον αποκλεισμό της ιδιωτικοποίησης σε διαχείριση και αποκομιδή.

2. Την απόλυτη διασφάλιση σταθερής και μόνιμης εργασίας όλων των εργαζομένων σε αυτή, με πλήρη δικαιώματα.

3. Τη μείωση του παραγόμενου όγκου των Αστικών Στερεών Αποβλήτων .

4. Την προώθηση της ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή περιλαμβανομένης και της κομποστοποίησης του οργανικού κλάσματος, σε συνδυασμό με δραστικό περιορισμό των σύμμεικτων απορριμμάτων.

5. Την ορθολογική μεταφορά των Αστικών Στερεών Αποβλήτων, μέσω σταθμών μεταφόρτωσης.

6. Την πλήρη αποκατάσταση των ανεξέλεγκτων χωματερών και όχι την απλή επιχωμάτωσή τους, όπως έχει γίνει στις περισσότερες περιπτώσεις, τη δίκαιη και τεκμηριωμένη χωροθέτηση των σχετικών υποδομών. Ειδικότερα στην Αττική πρέπει να κλείσει άμεσα και οριστικά ο ΧΥΤΑ Φυλής και οι χωροθετήσεις των νέων μονάδων να αναζητηθούν εκτός του Θριασίου. Να αναζητηθούν και σε εκτός Αττικής περιοχές στο πλαίσιο της διαπεριφερειακής συνεργασίας.

7. Τη δίκαιη και τεκμηριωμένη χωροθέτηση των σχετικών υποδομών με γνωστά από πριν κριτήρια, που θα παίρνουν υπόψη την ισόρροπη ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.

8.   Διαχείριση των επικίνδυνων βιομηχανικών και των ιατρικών αποβλήτων ξεχωριστά από τα αστικά απορρίμματα. Εκπόνηση και άμεση υλοποίηση ολοκληρωμένου κεντρικού σχεδιασμού για τα επικίνδυνα απόβλητα. Με χωροθέτηση και επιλογή μεθόδων για τις μονάδες επεξεργασίας και τελικής διάθεσής τους με κριτήριο την προστασία της υγείας, του περιβάλλοντος και του λαϊκού εισοδήματος και όχι τα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων.

3) Διόδια: Οι δρόμοι ανήκουν στο λαό

Τα διόδια έφτασαν έξω από την πόρτα μας.

Ουσιαστικά είμαστε στο «και πέντε» μιας και οι βάσεις των διοδίων σε Άγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη έχουν είδη τοποθετηθεί και τα κουβούκλια απλά περιμένουν τις εκλογές.

Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια με την ιδιωτικοποίηση των οδικών αξόνων, πολλαπλασιάστηκαν τα διόδια στο οδικό δίκτυο και τα χαράτσια για τα διόδια αυξήθηκαν ακόμα και πάνω από 500% σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων.

Η Λαϊκή Συσπείρωση  έχει αναπτύξει μια σειρά δράσεων ενάντια σε όλα τα διόδια τόσο σε επίπεδο Δήμου όσο και σε επίπεδο Περιφέρειας. Αρκετές φορές, και με την απειλή διώξεων από τον κρατικό μηχανισμό, μέλη και φίλοι της, απέκλεισαν τα διόδια και άνοιξαν τις μπάρες. Μετά από πίεση των εκλεγμένων συμβούλων της Λαϊκής Συσπείρωσης στον Δήμο Διονύσου, πέρασε ομόφωνο ψήφισμα εναντίωσης τόσο στην αύξηση 60% στα διόδια Αφιδνών όσο και στην δημιουργία νέων διοδίων στους ανισόπεδους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου.  Η  Λαϊκή Συσπείρωση επέμεινε και πέτυχε στη σχετική απόφαση να καταγγέλλεται και η παραχώρηση εκμετάλλευσης των εθνικών δρόμων στους  εργολάβους.

Τα διόδια και οι διαρκείς αυξήσεις αυτών δεν έγιναν για καλύτερους δρόμους, αλλά για να ωφεληθούν οι μεγαλοεργολάβοι. Είναι ψέμα ότι αυτοί πληρώνουν για την κατασκευή των δρόμων. Στην ουσία, το δημόσιο χρηματοδοτεί τα έργα και αυτοί συμμετέχουν μόλις κατά 10%, ενώ τους παραχωρείται το δικαίωμα να τα εκμεταλλεύονται για δεκαετίες (30-35 χρόνια), επιβάλλοντας δυσβάσταχτα  διόδια.

Οι δρόμοι είναι ήδη πληρωμένοι από τα τέλη κυκλοφορίας, τον φόρο στα καύσιμα και τα διόδια που τόσα χρόνια πληρώναμε και συνεχίζουμε να πληρώνουμε. Κυρίως όμως είναι πληρωμένοι με τη δυσβάσταχτη φορολογία που επιβάλλεται καθημερινά στην λαϊκή οικογένεια.

Το νέο χαράτσι των διοδίων θα γονατίσει το λαϊκό εισόδημα, που ήδη έχει τσακιστεί από την κυβερνητική πολιτική. Τα νέα διόδια που θα τοποθετηθούν στις εισόδους και τις εξόδους του Αγ. Στεφάνου και της Βαρυμπόμπης κοστολογούνται με 90 και 60 λεπτά αντίστοιχα ανά διέλευση. Αυτό σημαίνει ότι, οι εργαζόμενοι στην περιοχή καθημερινά θα πληρώνουν για να πάνε και να γυρίσουν από τη δουλειά τους 1,80 ευρώ, δηλαδή, περίπου 500 ευρώ ετησίως.

Αυτή όμως δεν θα είναι και η μοναδική επιβάρυνση. Περισσότερα και ακριβότερα διόδια σημαίνουν ραγδαία αύξηση του κόστους μεταφοράς τροφίμων και εμπορευμάτων λαϊκής κατανάλωσης, η οποία φυσικά θα μετακυλήσει στην τιμή τους. Δηλαδή ακόμα και να βρεθούν παρακαμπτήριες οδοί για να αποφύγουμε το άμεσο χαράτσι των διοδίων, θα το πληρώνουμε έμμεσα.

Εκτός από τα στελέχη της Λαϊκής Συσπείρωσης,  όλοι οι υπόλοιποι περιφερειακοί σύμβουλοι συμφωνούσαν κάνοντας προτάσεις για το πώς θα πληρώνει ο κόσμος τα διόδια.

Τόσο η Δημοτική αρχή όσο και οι υποψήφιοι συνδυασμοί για τον δήμο Διονύσου, παρά τους φραστικούς λεονταρισμούς τους για να μην τοποθετηθούν τα διόδια στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου ουσιαστικά είναι έτοιμοι να τα αποδεχτούν, εάν δοθούν κάρτες στους κατοίκους ή άλλες προσωρινές λύσεις.

Σε επίπεδο περιφέρειας η Λαϊκή Συσπείρωση πρότεινε την πλήρη κατάργηση των διοδίων. Η πρόταση αυτή καταψηφίστηκε από τις υπόλοιπες παρατάξεις. Χαρακτηριστική είναι η στάση των δυνάμεων που μας καλούν να τις ψηφίσουμε.

Η παράταξη της ΝΔ πρότεινε να υπάρχουν διόδια στα όρια του νομού. Σε αυτό συμφώνησε ο περιφερειακός σύμβουλος και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Τσουκαλάς.

Ο περιφερειάρχης Γιάννης Σγουρός έθεσε το δίλημμα «από τη στιγμή που δεν υπάρχουν χρήματα να μην υπάρχουν δρόμοι», ενώ ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Αθανασίου και περιφερειακός σύμβουλος με το «Άρμα Πολιτών» του Γιάννη Δημαρά τόνισε πως πρέπει να μειωθούν τα διόδια και να υπάρξουν απαλλαγές σε ορισμένους.

Προκλητικός ο περιφερειακός σύμβουλος και βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Γρηγόρης Ψαριανός, επισήμανε πως «αν κάποιος χρησιμοποιεί ένα δημόσιο αγαθό πρέπει να δίνει και ένα αντίτιμο». Με άλλα λόγια και με πλήρη συνείδηση, χαρακτήρισε τους εθνικούς δρόμους, που παραχωρήθηκαν σε επιχειρηματικούς ομίλους, ως δημόσιο αγαθό. Μάλιστα, υπήρξε ακόμα προκλητικότερος, όταν υποστήριξε ότι πρέπει να στρογγυλοποιηθεί το αντίτιμο-χαράτσι που επιβάλλεται στα διόδια, προκειμένου, όπως είπε, να μειώνονται οι ουρές των οχημάτων!

Αυτοί είναι που χωρίς ντροπή μας ζητάνε την ψήφο για μια ακόμα φορά τόσο σε επίπεδο Δήμου όσο και Περιφέρειας. Τα συμπεράσματα δικά σας.

Δεν μπορεί κανείς στα σοβαρά να μιλάει για κατάργηση διοδίων, εάν ταυτόχρονα δεν ζητάει την κατάργηση της σύμβασης παραχώρησης του οδικού δικτύου.

Η Λαϊκή Συσπείρωση με καθαρό μέτωπο ζητάει την ψήφο σου. Σε καλούμε να αγωνιστείς και εσύ για να μην πληρώνεις το κάθε βήμα έξω από την πόρτα σου.

Στήριξε την Λαϊκή Συσπείρωση γιατί:

1. Απέναντι σε όλους και σε όλα, αρνιέται το ξεπούλημα των δρόμων στο μεγάλο κεφάλαιο. Οι δρόμοι ανήκουν στον λαό.

2. Θεωρεί ότι οι δρόμοι έχουν πληρωθεί από τον ελληνικό λαό και για το λόγο αυτό απαιτεί την άμεση κατάργηση όλων των διοδίων.

3. Αντιστέκεται  στην δημιουργία νέων διοδίων στον Άγιο Στέφανο, στην Βαρυμπόμπη και όπου αλλού.

4. Απαιτεί την κατάργηση της σύμβασης παραχώρησης του εθνικού οδικού δικτύου στους εργολάβους.

5. Ζητάει έργα και υποδομές σύμφωνα με τις λαϊκές ανάγκες, υλοποιούμενα από το κράτος, όχι από τους εργολάβους, χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.

Δημόσια έργα λαϊκή περιουσία. 

 Το δυνάμωμα της Λαϊκή Συσπείρωσης είναι εγγύηση
στην κατεύθυνση αυτή.
 

Φίλες και φίλοι σας καλούμε
να ενισχύσετε τα ψηφοδέλτια της

ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ 

στο Δήμο με τη Ζωή Σώκου και
στη Περιφέρεια με τον Θανάση Παφίλη

για να αντιπαλέψουμε όλοι μαζί αυτή την πολιτική.