logo


Tα τελευταία χρόνια μια σειρά από νόμους και νομοθετήματα που ψηφίστηκαν και  ψηφίζονται από τις κυβερνήσεις της ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και σήμερα Συγκυβέρνησης  και με τη συναίνεση του ΣΥΡΙΖΑ,  στόχο έχουν την ιδιωτικοποίηση της Παιδείας ακολουθώντας όλα αυτά τα χρόνια πιστά τις επιταγές της Ε.Ε στις κατευθύνσεις του  Μάαστριχτ, της Μπολόνια, της Λισαβόνας, της Πίζας κ.λπ.

Αναδιαρθρώσεις που με προκάλυμμα την κρίση και τα μνημόνια  επιταχύνονται με γρήγορους ρυθμούς, για τη διαμόρφωση φθηνού ευέλικτου και χωρίς δικαιώματα εργατικού δυναμικού, την εξυπηρέτηση των αναγκών της καπιταλιστικής κερδοφορίας. Άρρηκτη πλευρά των αλλαγών αυτών ήταν και είναι η ιδεολογική χειραγώγηση της νεολαίας (ευρωπαϊκά προγράμματα, βιβλία, κ.τ.λ.) για να μη σηκώνει κεφάλι, να μην αμφισβητεί, να μην οργανώνεται και διεκδικεί.

Για την προώθηση των παραπάνω αλλαγών οι προηγούμενες κυβερνήσεις νομοθέτησαν την αποκέντρωση στην Παιδεία.

Η θέση της Λαϊκής Συσπείρωσης επιβεβαιώνεται απόλυτα ότι ο νόμος για την Τοπική Διοίκηση (Περιφέρειες-Δήμοι) θα ήταν όχημα μέσω του οποίου το Κράτος θα επεδίωκε:

  • Να σπάσει ο ενιαίος χαρακτήρας του σχολείου,
  • Το κόστος λειτουργίας του σχολείου να περάσει στους γονείς,
  • Το άνοιγμα της πόρτας του σχολείου στους ιδιώτες

Μια πρώτη γεύση πήραμε με την εφαρμογή του Καλλικράτη: Υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών  με μείωση περίπου 50%, συμπτύξεις τμημάτων, συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, προβλήματα στη σχολική στέγη, ελλιπής καθαριότητα, η μεταφορά των μαθητών στον αέρα κ.λπ., σε διαθεσιμότητα εκπαιδευτικοί και σχολικοί φύλακες .

Όλοι οι υποψήφιοι δήμαρχοι που σήμερα διεκδικούν την ψήφο σου για τον δήμο Διονύσου αλλά και αυτοί που διετέλεσαν δήμαρχοι, όχι μόνο συμφώνησαν με τον Καλλικράτη που βάζει ταφόπλακα στο δημόσιο σχολείο, αλλά συναγωνίζονταν ποιος πρώτος τον  αποδέχτηκε και είχε τα εχέγγυα για την απαρέγκλιτη εφαρμογή του.

Πώς διαμορφώνεται  σήμερα η κατάσταση στα σχολεία  μέσα από την αντιεκπαιδευτική πολιτική της  συγκυβέρνησης αλλά και από την Περιφερειακή Διοίκηση Αττικής και την Τοπική Διοίκηση  Διονύσου;

1. Υποχρηματοδότηση σχολικών Επιτροπών .

Ο Δήμος αντί να διεκδικήσει από την κεντρική εξουσία τα ανάλογα κονδύλια για τις αρμοδιότητες που του παραχώρησε το κράτος, χρηματοδότησε  με έξτρα κονδύλια 100.000 ευρώ ανά σχολική επιτροπή το έτος  από  δημοτικούς πόρους προκειμένου να καλυφτούν οι ανάγκες λειτουργίας των σχολικών μονάδων, στερώντας τα από άλλες ζωτικές ανάγκες των δημοτών.

2. Ελλείψεις εκπαιδευτικών

Τα Ολοήμερα Σχολεία βρίσκονται σε μαρασμό αφού κάποιες ειδικότητες έφτασαν στα μέσα της σχολικής χρονιάς και κάποιες άλλες ακόμη δεν έχουν φτάσει στα σχολεία.

Ο δάσκαλος  του Ολοήμερου για την μελέτη στα  σχολεία διευρυμένου ωραρίου καταργείται  και το Ολοήμερο σχολείο μεταλλάσσεται σε παιδοφυλακτήριο.  Στην Δευτεροβάθμια για να καλυφθούν οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αφού φέτος οι προσλήψεις ήταν μηδενικές, το ΥΠΑΙΘ αύξησε τις ώρες εργασίας των εκπαιδευτικών και όταν αυτοί αντιστάθηκαν ακολούθησε η επιστράτευσή τους. Πολλές ειδικότητες  των ΕΠΑΛ καταργήθηκαν και οι εκπαιδευτικοί  βρέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Αυτή την τύχη είχε και το ΕΠΑΛ Κρυονερίου. Επίσης με εγκύκλιο το Υπουργείο  έδωσε την δυνατότητα στο Δ/ντή Εκπαίδευσης να αυξάνει τον αριθμό των μαθητών στο τμήμα σύμφωνα  με τις ανάγκες της Υπηρεσίας. Στο Δήμο μας έγιναν συμπτύξεις τμημάτων στο Γυμνάσιο  Αγ. Στεφάνου, Άνοιξης και Δροσιάς.

Η Δημοτική Αρχή δεν έκανε τίποτα για να  αποτρέψει την παραπάνω κατάσταση παρότι έγιναν αγώνες και διαμαρτυρίες από συλλόγους Γονέων, την Ένωση Γονέων, μαθητές, εκπαιδευτικούς. Ακολούθησε πιστά  τις κυβερνητικές εντολές.

3. Κτιριακό

Σε όλες τις τοπικές Κοινότητες του Δήμου Διονύσου υπάρχουν τραγικές ελλείψεις σε αίθουσες διδασκαλίας. Κανένας προγραμματισμός, αξιοποίηση οικοπέδων ή κτιρίων για σχολικούς χώρους. Αξιοποιώντας από τη μια την Οικονομική Κρίση (πού να  βρεθούν λεφτά για χτίσιμο Σχολείων) και από την άλλη την έλλειψη σχεδίου και δασικών χαρτών σε ορισμένες τοπικές κοινότητες, δεν δίνει οριστική λύση στο πρόβλημα.

Πώς αντιμετώπισε ο Δήμος το πρόβλημα του κτιριακού;

  • Περιόρισε  τους αύλειους χώρους τοποθετώντας παράγκες όπως το Γυμνάσιο και τα Νηπιαγωγεία  Αγίου Στεφάνου, στο Δημοτικό Άνοιξης, Δημοτικό Σταμάτας κ.λπ.
  • Προχώρησε σε συστέγαση σχολείων όπως το Λύκειο Κρυονερίου με το  Γυμνάσιο Κρυονερίου .
  • Με την ενοικίαση των Εκπαιδευτηρίων  Καργάκου για την στέγαση του ΕΠΑΛ Κρυονερίου,  του ΙΕΚ  (μεταστέγαση που έγινε με μεγάλη καθυστέρηση και μετά από παρέμβαση των συλλόγων  Γονέων ενώ τα ενοίκια έτρεχαν και οι δημότες πλήρωναν), αλλά και του Δημοτικού Δροσιάς και αργότερα στεγάστηκε και το 3ο Δημοτικό Διονύσου . Η ενοικίαση αποτελεί μια λύση προσωρινή αφού ανήκει σε ιδιώτη και με μεγάλο ενοίκιο, 15.000 ευρώ το μήνα.

Οι υποσχέσεις της Δημοτικής Αρχής για  ξεκίνημα του γκρεμίσματος του παλαιού κτιρίου  και χτίσιμο νέου μέσα στο 2013 για το 1ο Δημοτικό Κρυονερίου, δεν υλοποιήθηκαν. Όπως και η επισκευή του παλαιού κτιρίου του Δημοτικού Δροσιάς δεν έχει προχωρήσει, παρά τις υποσχέσεις του Δημάρχου ότι κατά 99% θα λειτουργήσει την ερχόμενη σχολική χρονιά.

Το κτίριο του ΕΠΑΛ  Κρυονερίου, η προσθήκη αιθουσών στο 2ο Δημοτικό Διονύσου, η ίδρυση νέας  σχολικής  μονάδας  Β/θμιας Εκπαίδευσης  στο Διόνυσο, τα Νηπ/γεία του Αγ. Στεφάνου στοιβαγμένα κοντά στις γραμμές του τρένου, δεν υπήρξε καμιά εξέλιξη.

4. Συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων

Στο Δήμο μας φέτος έμειναν 100  προνήπια έξω από το Δημόσιο Νηπιαγωγείο λόγω  έλλειψης αιθουσών Διδασκαλίας σε όλα σχεδόν τα Νηπιαγωγεία του Δήμου. Τραγικές ελλείψεις σε σχολική στέγη και  αντί να χτιστούν νέα σχολεία συγχωνεύονται ή καταργούνται. Βρίσκονται σε αναστολή το 4ο Νη/γειο Αγ. Στεφάνου και το ολοήμερο Νηπιαγωγείο του Κρυονερίου. Καταργήθηκαν το 3ο Νηπ/γείο Άνοιξης, και 3ο Δροσιάς που ενώ είχαν ιδρυθεί, με ευθύνη των Δημοτικών Αρχών  δεν τους είχε παραχωρηθεί χώρος για την στέγασή τους.  Προκειμένου να γλιτώσουν και την κατάργηση  του 3ου Δημοτικού Διονύσου που και αυτό- ενώ είχε ιδρυθεί- δεν του είχε παραχωρηθεί χώρος για να στεγαστεί, χώρισαν ουσιαστικά το Δημοτικό της Δροσιάς στα δύο και το στέγασαν και αυτό με την επωνυμία 3ο Δημοτικό  Διονύσου στα Εκπαιδευτήρια Καργάκου, δημιουργώντας προβλήματα λειτουργίας και στα δύο σχολεία.

Μεγάλες ευθύνες  έχει  η Δημοτική Αρχή για το κλείσιμο του Γυμνασίου της Ροδόπολης  όταν καθησύχαζε γονείς και μαθητές στηριζόμενη στις υποσχέσεις της κα Χριστοφιλοπουλου και δεν απέτρεψε την κατάργησή του. Δεν στάθηκε δίπλα στους αγώνες των μαθητών και των γονιών τους (καταλήψεις, κλείσιμο γραμμών, πορείες).

5. Επισκευή, συντήρηση, ανακαίνιση υποδομών.

Η κατάρτιση του Τεχνικού προγράμματος για τη συντήρηση των Σχολικών Μονάδων βρίσκεται  πίσω από τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.

Υπήρξαν  καθυστερήσεις  στις αναθέσεις και στην έναρξη των εργασιών το καλοκαίρι με αποτέλεσμα να γίνεται Αγιασμός με τον εργολάβο μέσα στα σχολεία. Υλοποιήθηκαν φέτος κάποιες επισκευές από τις Σχολικές Επιτροπές.

Η εργολαβία της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου το περασμένο καλοκαίρι καθυστέρησε και  δεν υλοποιήθηκε.  Από ό, τι φαίνεται θα υλοποιηθεί το ερχόμενο καλοκαίρι. Οι γονείς πολλές φορές επιφορτίστηκαν με την υποχρέωση της πολιτείας με δικά τους έξοδα να βάψουν τα σχολεία.

6. Καθαριότητα

Δραματική η έλλειψη καθαριότητας ειδικά στα μεγάλα ή στα συστεγαζόμενα σχολεία στο ενδιάμεσο του σχολικού ωραρίου. Με καθαρίστριες με σύμβαση έργου που αναλαμβάνουν δουλειά μετά το πέρας των μαθημάτων. Σε αρκετά σχολεία του Δήμου μας αναγκάζονται οι γονείς να βάζουν το χέρι στη τσέπη. Με τις προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ συμβασιούχων με πεντάμηνη σύμβαση επιλύθηκε προσωρινά  το πρόβλημα της καθαριότητας  σε κάποια σχολεία του Δήμου μας.

7. Μεταφορά μαθητών

Η αρμοδιότητα μέσω του Καλλικράτη πέρασε από την Περιφέρεια στην Τοπική Διοίκηση χωρίς τους ανάλογους πόρους. Οι Δήμοι δεν μπόρεσαν να σηκώσουν το βάρος των οφειλών στους μεταφορείς και η αρμοδιότητα πέρασε ξανά στη Περιφέρεια. Στο Δήμο μας η μεταφορά μαθητών με ευθύνη της Περιφέρειας σταμάτησε. Κάποιοι μαθητές μεταφέρονται με αυτοκίνητα του Δήμου στα σχολεία τους.

Μόνο  η μεταφορά των μαθητών του ΕΠΑΛ συνεχίστηκε, όταν οι μαθητές  άσκησαν πίεση και βγήκαν σε κατάληψη.

Η Δημοτική Διοίκηση δεν ασχολήθηκε και με τα  γενικότερα προβλήματα της νεολαίας, όπως  τα ναρκωτικά, μέτρα για τους αδυνατούντες μαθητές λόγω κρίσης, αξιοποίηση του λιγοστού ελευθέρου χρόνου των μαθητών με πολιτιστικές και αθλητικές δράσεις δωρεάν για όλους, στέκι νεολαίας, καλοκαιρινή ενασχόληση των μαθητών για τους γονείς που εργάζονται.

Η Λαϊκή Συσπείρωση έκανε πάνω από 20 παρεμβάσεις μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο για τα προβλήματα των σχολείων και πέντε για το κλείσιμο του Γυμνασίου της Ροδόπολης εκτός ημερήσιας διάταξης και κατέθεσε προτάσεις για την επίλυσή τους. Συμμετείχε σε κάθε αγωνιστική διεκδίκηση. Στάθηκε δίπλα στους εκπαιδευτικούς, στην Ένωση Γονέων και στους Συλλόγους Γονέων που κινητοποιήθηκαν για την επίλυση των προβλημάτων.

Αγαπητοί φίλοι όλοι αυτοί που διεκδικούν την ψήφο σας σήμερα στα ψηφοδέλτια ως υποψήφιοι Δήμαρχοι είναι όλοι τους παλιοί γνωστοί, είχαν θέσεις ευθύνης και τους αναλογεί  μεγάλο μερίδιο ευθυνών για την κατάσταση που επικρατεί στα Σχολεία μας και ιδιαίτερα για το κτιριακό  που επί 20ετία ταλανίζει την πόλη μας.

Φίλες και φίλοι, η Λαϊκή Συσπείρωση σας καλεί να ενισχύσετε τα ψηφοδέλτια της Λαϊκής Συσπείρωσης  στο Δήμο με τη Ζωή Σώκου και στη Περιφέρεια με τον Θανάση Παφίλη και να αντιπαλέψουμε όλοι μαζί αυτή τη πολιτική.

Να πούμε όλοι μαζί ένα δυνατό όχι στην παιδεία- εμπόρευμα, στην Παιδεία της εξόντωσης, της πανάκριβης ημιμάθειας.

Να πούμε όχι στους υποψήφιους δημάρχους που υπηρέτησαν αυτή την πολιτική, δεν διεκδίκησαν, δεν την αντιπάλεψαν

Φίλες και φίλοι όλοι μαζί να αγωνιστούμε για ένα σχολείο που θα μορφώνει  ολόπλευρα.
Ένα σχολείο αποκλειστικά δημόσιο
δωρεάν με κατάργηση κάθε
επιχειρηματικής δράσης, ενιαίο
12χρονο σχολείο με δίχρονη υποχρεωτική
 
προσχολική αγωγή.