logo


Στο θέμα των διοδίων τοποθετήθηκε η περιφερειακή σύμβουλος Διονυσιώτισσα Δ. Αφεντούλη στην πρόσφατη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, στις 11 Φεβρουαρίου.

Η κ. Αφεντούλη, επεσήμανε την επικινδυνότητα του παράδρομου και το φόρτο που δέχεται από την αυξημένη διέλευση και φορτηγών, ενώ τόνισε πως είναι απαράδεκτη η ύπαρξη διοδίων μέσα στον οικιστικό ιστό του ίδιου Δήμου. Προέτρεψε τέλος τους συναδέλφους της να συμπαρασταθούν στο δίκαιο αγώνα των κατοίκων, καταδικάζοντας παράλληλα την όποια μορφή βίας και ζήτησε επανεξέταση των όρων της σύμβασης παραχώρησης των Εθνικών Οδών.

Δεν είναι η πρώτη φορά που μας απασχολεί το ζήτημα των διοδίων στη Βόρεια Αττική.

Τόσο θεσμικά, όσο και ως κάτοικος της περιοχής, έχω εκφράσει επανειλημμένα  την ανάγκη βελτίωσης της συγκοινωνίας, ιδιαίτερα στη Βόρεια Αττική (Δήμος Αχαρνών, Δήμος Διονύσου, Δήμος Ωρωπού), που είναι σχεδόν αποκλεισμένη από το κέντρο της Αθήνας, αφού η συγκοινωνία είναι αραιή, συχνά ασύνδετη μεταξύ περιοχών, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι να ταλαιπωρούνται καθημερινά για τη μετακίνησή τους, από πλευράς χρόνου και εξόδων ή να αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητό τους.

Θεωρώ απαράδεκτο να τοποθετούνται διόδια εντός ενός οικιστικού ιστού και συγκεκριμένα, εντός του ίδιου του Δήμου Ωρωπού, όπου οι κάτοικοι καλούνται να πληρώνουν για τη μετακίνησή τους, από τη μια Δημοτική Κοινότητα στην άλλη.

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση, ιδιαίτερα στον παράδρομο που βρίσκεται στο ύψος του Αγίου Στεφάνου, έχει αυξηθεί σημαντικά σε καθημερινό επίπεδο, καθώς υπάρχει βιομηχανική ζώνη και δραστηριοποιούνται επιχειρήσεις, κατά μήκος ή στις γύρω περιοχές της Εθνικής Οδού, ενώ οι εργαζόμενοι καλούνται να επωμισθούν το επιπλέον κόστος των διοδίων.

Η διέλευση από τον παράδρομο είναι επικίνδυνη, δεν έχει προστατευτικά κιγκλιδώματα και ο δρόμος είναι πολύ στενός.

Επιπλέον, φορτηγά επιλέγουν τον παράδρομο, προκειμένου να αποφύγουν το κόστος μετακίνησης από πλευράς διοδίων και άρα, ο παράδρομος υφίσταται επιπλέον επιβάρυνση. 

Οφείλουμε να συμπαρασταθούμε έμπρακτα στον δίκαιο αγώνα των συμπολιτών μας, καταδικάζοντας παράλληλα, την όποια μορφή βίας.

Και βέβαια, θα έπρεπε να υπάρχει αναλογία σε σχέση με το αντίτιμο των διοδίων ανά χιλιομετρική απόσταση, ενώ για τους κατοίκους της περιοχής να είναι δωρεάν η μετακίνηση.

Εξάλλου, έχουμε δει στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και σε πολλούς Δήμους, οι κάτοικοι να εξαιρούνται οικονομικών επιβαρύνσεων, όπως αυτών, της ελεγχόμενης στάθμευσης.

Όπως έχω πει και στο παρελθόν, η σύμβαση με την παραχωρησιούχο εταιρεία είναι ανάγκη να επανεξεταστεί, εάν αυτό δεν έχει ήδη γίνει και εάν έχει γίνει, τότε θα πρέπει να προβλεφθούν ευνοϊκότεροι όροι για τους πολίτες, λόγω της επικρατούσας οικονομικής κατάστασης στη χώρα μας.

Η Δέσποινα Αφεντούλη, Δρ Κοινωνιολογίας-δημοσιογράφος, είναι περιφερειακή σύμβουλος Αν. Αττικής- εντεταλμένη Γραφείου Τύπου.