logo


Την περασμένη Παρασκευή, 11 Ιουλίου, το πρωί κόσμος ανεβοκατέβαινε στις σκάλες του Δημαρχείου Διονύσου, κρατώντας τους δυο λογαριασμούς ύδρευσης, για τα δυο πρώτα τετράμηνα του 2024, που ήρθαν μαζεμένοι, προκαλώντας ομαδικά… εγκεφαλικά στους πολίτες. Την ίδια ώρα, στην αίθουσα της Δημοτικής Επιτροπής, ο επικεφαλής της μείζονος και τέως Δήμαρχος Γ. Καλαφατέλης, συγκέντρωνε τις πρώτες υπογραφές από συναδέλφους του όλων των παρατάξεων- και πλειοψηφίας και μειοψηφιών- αλλά και από πολίτες, με στόχο να κατατεθεί στον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου αίτημα για δίμηνη παράταση στην πληρωμή του πρώτου λογαριασμού, που σήμερα ζητείται να πληρωθεί μαζί με τον πρώτο μέχρι τις 27 Αυγούστου.

 

Στην ίδια συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής ο Π. Τσούκας από την πλειοψηφία, επικαλούμενος περίπτωση συμπολίτη, έδειχνε πως λόγω καθυστερημένης καταμέτρησης πέρυσι, η  κατανάλωση είχε ανεβεί κλίμακα, με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη χρέωση. Ο ίδιος εξάλλου, επανέφερε παλαιότερη πρότασή του, να ληφθεί μέριμνα για τις μεγάλες καταναλώσεις νερού στις τέσσερις Κοινότητες, που επλήγησαν πέρυσι από φωτιές (Αγ. Στέφανος, Ροδόπολη, Σταμάτα και Διόνυσος) για το 3ο τετράμηνο του 2024, με έκπτωση στους λογαριασμούς ή μετάβαση σε χαμηλότερες κλίμακες.

Την πρόταση εκείνη είχε υιοθετήσει τότε και η Δήμαρχος- όμως μόνο στα λόγια μια που ουδέποτε εφαρμόστηκε, όπως επεσήμανε η Δ. Ιατρού από τον Νέο Διόνυσο: “Η κατανάλωση νερού ήταν τεράστια, όχι για να καθαρίσουμε τα αποκαΐδια, αλλά για να σώσουμε τα σπίτια, τα δέντρα και τον τόπο. Αυτό εσείς πώς το επιβραβεύετε και ποια είναι η κοινωνική πολιτική σας; Να στέλνετε μαζεμένους λογαριασμούς;” αναρωτήθηκε σε έντονο ύφος η κ. Ιατρού, που πρότεινε τη διέξοδο της σταδιακής αποστολής των λογαριασμών, “αλλιώς με τον τρόπο αυτόν κάνετε τους δημότες κακοπληρωτές”.

Για την όποια παλαιότερη καθυστέρηση στις καταμετρήσεις, που πλέον γίνονται κανονικά, αρμόδια να απαντήσει είναι η Υπηρεσία Ύδρευσης, που καθυστέρησε να τις φέρει, είπε η Αντιδήμαρχος Οικονομικών Λ. Νούση, η οποία περιορίστηκε σε απαντήσεις της δικής της αρμοδιότητας, σχετικά με τους λογαριασμούς του νερού.

Σύμφωνα με την ίδια, αλλά και τη Δήμαρχο, η αποστολή δυο μαζεμένων λογαριασμών- γιατί η κάθε μεμονωμένη έχει υψηλό κόστος, όπως είπε- στοχεύει στην αποκατάσταση του προβλήματος, που παρουσιάστηκε πριν από δυο χρόνια με την αντικατάσταση των συμβατικών από τα ψηφιακά υδρόμετρα, και το οποίο η Δημοτική Αρχή προσπαθεί να εξορθολογίσει και να λύσει από την αρχή της θητείας της. Παρά, μάλιστα, την κανονικότητα πλέον στις καταμετρήσεις (σ.σ. Η πιο πρόσφατη έγινε στις αρχές Ιουνίου 2025), η Διοίκηση επέλεξε να μην επιβαρύνει τους δημότες με περισσότερους λογαριασμούς και να φορτώσει τα νοικοκυριά- έτσι όμως το 1ο τετράμηνο του 2025 θα φτάσει να πληρωθεί του χρόνου, επεσήμανε ο κ. Τσούκας!

Η συζήτηση αναπόφευκτα οδήγησε σε αντιπαράθεση ανάμεσα στην Αντιδήμαρχο και τον τέως Δήμαρχο, ο οποίος επέμενε πως η δική του Διοίκηση ήταν αυτή που αντιμετώπισε το χρόνιο πρόβλημα των καθυστερημένων και λανθασμένων καταμετρήσεων, με την αντικατάσταση των υδρομέτρων, ώστε να αποκατασταθεί η αξιοπιστία του Δήμου. Κατηγόρησε, μάλιστα, τη νυν Δημοτική Αρχή για ανικανότητα να εκμεταλλευθεί την επένδυση αυτή, με αποτέλεσμα το πρόβλημα να συνεχίζει και να διαιωνίζεται: “Τώρα οι υπάλληλοι φτάνουν να μετρούν τις καταναλώσεις δυο μήνες μετά, ενώ θα μπορούσαν να τις παίρνουν ανά πάσα στιγμή, ακόμη και καθημερινά”.

Ο ίδιος ανακοίνωσε και την κατάθεση του συλλογικού αιτήματος για δίμηνη παράταση πληρωμής του δεύτερου λογαριασμού ύδρευσης, στο οποίο η Αντιδήμαρχος αντέδρασε λέγοντας πως σε τέτοια περίπτωση και για τεχνικούς-οικονομικούς λόγους δεν θα μπορέσει να εκδοθεί ο επόμενος λογαριασμός, και «δεν θα κλείσει ποτέ η τρύπα”, κατηγορώντας με τη σειρά της τον κ. Καλαφατέλη για “μισές δουλειές”.

Προσπαθούμε να καλύψουμε το κενό που άφησε η προηγούμενη Διοίκηση, ολοκλήρωσε τη συζήτηση η Δήμαρχος, που προσέθεσε πως έχουν γίνει λάθη, αλλά καταβάλλεται προσπάθεια να διορθωθούν: “Επιφυλασσόμαστε να δούμε επακριβώς τι θα γίνει με την ύδρευση και να δώσουμε λύση”, είπε χαρακτηριστικά η κ. Μαϊχόσογλου.

Αξίζουν, τέλος, εδώ να σημειωθούν οι διευκρινίσεις που έδωσε η Αντιδήμαρχος σε ερωτήσεις δημοτών αναφορικά με τον τρόπο πληρωμής των δυο λογαριασμών, τις οποίες μετέφερε στην Επιτροπή η κ. Ιατρού:

Ο δημότης μπορεί να πληρώσει όποιο ποσόν μπορεί, με βάση το αναγραφόμενο RF στο δεύτερο λογαριασμό, ενώ ενστάσεις μπορούν να κατατεθούν είτε για τον πρώτο είτε για το δεύτερο λογαριασμό, χωρίς αναγκαστικά αυτοί να έχουν εξοφληθεί. Αν βέβαια απορριφθούν οι ενστάσεις, τότε ο καταναλωτής υποχρεούται στις νόμιμες προσαυξήσεις.