Τρεις ώρες διήρκεσε η συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Διονύσου, την περασμένη Πέμπτη 13 Νοεμβρίου, οπότε και ουσιαστικά συζητήθηκαν τα 5 από τα 8 θέματα της Ημερήσιας Διάταξης- δυο αφορούσαν σε δωρεές και ένα αποσύρθηκε από την αρχή- καθώς και δυο θέματα που ήρθαν εκτός Ημερήσιας Διάταξης.
Τι μάθαμε κατά τη διάρκεια αυτών των τριών ωρών:
>>Πως πραγματοποιήθηκε στο Δήμο Διονύσου συνεδρίαση της διαδημοτικής διαπαραταξιακής επιτροπής κατά των διοδίων, την Τρίτη 11 Νοεμβρίου, στο Πολιτιστικό Κέντρο Αγ. Στεφάνου, με τη συμμετοχή των Δήμων Κηφισιάς και Διονύσου. Σ’ αυτήν, καταστρατηγώντας το νόημα και την αποτελεσματικότητα της επιτροπής, προσήλθε ο όμορος Δήμος με πολυπληθή ομάδα αιρετών και φορέων, όπως ακριβώς έγινε και κατά την εκδίκαση της υπόθεσης στο ΣτΕ πριν από λίγο καιρό, ενώ στην ευάριθμη ομάδα του Δήμου Διονύσου συμμετείχαν εκπρόσωποι όλων των παρατάξεων αλλά απουσίαζε- εκ παραδρομής, κατά τη Δήμαρχο- ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βόρειας Αττικής (ΣΕΒΑ), βασικού μέλους της επιτροπής κατά των διοδίων, που έχει μάλιστα από την πλευρά του ασκήσει ξεχωριστή αγωγή.
Η δε οργάνωση της συνάντησης, που κατά πληροφορίες της Οδού Διονύσου έγινε χωρίς ατζέντα και χωρίς την τήρηση πρακτικών, αλλά και χωρίς μικρόφωνα (!), χαρακτηρίστηκε “πρόχειρη” από τον επικεφαλής του Εύπολι Κ. Κουριδάκη, που παρενέβη διαδικτυακά στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής ειδικά για το θέμα αυτό (σ.σ. ο Εύπολις δεν συμμετέχει στην εν λόγω Επιτροπή με εκπρόσωπό του) και “μπάχαλο” και “χάβρα” από τη Δύναμη Ευθύνης και τους Γ. Καλαφατέλη και Γ. Φωτάκη.
Τέλος, για καπέλωμα από το Δήμαρχο Κηφισιάς μίλησε η Αγγ. Πέππα από την πλειοψηφία, υποστηρίζοντας πως η ίδια αν και μέλος της Διοίκησης καμιά σχετική ενημέρωση δεν είχε. Όπως έγινε σαφές στη συνέχεια, δεν δόθηκε- για πρώτη φορά από την έναρξη της λειτουργίας της επιτροπής!- καμία δημοσιότητα στη συνάντηση, με στόχο να μην ενημερωθεί η αντίπαλη πλευρά για τις ενέργειες των Δήμων κατά των διοδίων, στο δικαστικό κυρίως μέτωπο. Γι’ αυτές τις ενέργειες, “εφεξής θα δείτε πράγματα”, παρέπεμψε στο μέλλον η Δήμαρχος Κ. Μαϊχόσογλου, που αναφέρθηκε και στον ορισμό επικοινωνιακής ομάδας για το θέμα.
>>Πως η περίφημη μονοθεματική συνεδρίαση “κεκλεισμένων των θυρών” του Δημοτικού Συμβουλίου για την ενημέρωση των συμβούλων από τον εκπρόσωπο του Δήμου αναφορικά με την εξέλιξη της μελέτης στην εκπόνηση του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου- ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί- σε μια επικίνδυνη κωλυσιεργία για το πιο σημαντικό θέμα του Δήμου, όπως υπογράμμισε η κ. Πέππα- παρά τις αντίστοιχες κατά καιρούς δεσμεύσεις της Δημάρχου.
Η τελευταία, όπως είπε προχτές, θα συναντηθεί μέσα στο μήνα με τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Ιω. Αμπαρτζίδη, ώστε να ορισθεί η ημερομηνία της παραπάνω συνεδρίασης. Υπενθυμίζεται πως η συνεδρίαση αυτή ζητήθηκε με αίτημα των 20 από τα 35 μέλη του Σώματος τον περασμένο Ιούλιο, επανέρχεται κατά καιρούς ως υπενθύμιση, ακόμη και από τον κ. Αμπαρτζίδη, και αφορά σε μερικές χιλιάδες κατοίκων, που έχουν περιουσία μέσα στους οικισμούς της πόλης.
>>Πως είτε με απ’ ευθείας αναθέσεις θα δουλεύει πλέον αυτός ο Δήμος είτε με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση. Αυτό τουλάχιστον φάνηκε από την εξέλιξη στο διαγωνισμό για την προμήθεια ανταλλακτικών και ελαστικών, καθώς και εργασιών επισκευής και συντήρησης των οχημάτων του Δήμου, με συμφωνία-πλαίσιο ύψους 850.000 ευρώ περίπου, που προχτές συζητήθηκε εκτός Ημερησίας Διατάξεως. Είναι γνωστό πια πως ο τιμοκατάλογος για τα ελαστικά στη σχετική μελέτη των Υπηρεσιών έχει τιμές κατά πολύ υψηλότερες- σε κάποιες περιπτώσεις και τρεις φορές!- από τις τιμές της αγοράς, όπως έχουν καταγγείλει επανειλημμένα σύμβουλοι της ίδιας της πλειοψηφίας και στη Δημοτική Επιτροπή και στο Δημοτικό Συμβούλιο. Είναι επίσης γνωστό πως στον ίδιο διαγωνισμό ο ένας και μοναδικός υποψήφιος για την ομάδα των ελαστικών έδωσε μηδενική έκπτωση, με αποτέλεσμα να μην έχει ακόμη τελεσφορήσει η όλη διαδικασία. Είναι, τέλος, γνωστό και πως πολλά οχήματα του Δήμου διαθέτουν παλιά και φθαρμένα ελαστικά, που- μεταξύ άλλων- οδήγησαν στη διήμερη κινητοποίηση των εργαζόμενων στις αρχές της εβδομάδας. Έτσι, αυτό που συζητήθηκε προχτές ήταν η γνωμοδότηση της Νομικής Υπηρεσίας να προχωρήσει ο Δήμος σε διαπραγμάτευση με τους προσωρινούς αναδόχους για την προμήθεια ελαστικών με τη μηδενική έκπτωση, καθώς και για τη συντήρηση των μηχανημάτων έργου που είχε αποσπάσει ιδιαιτέρως χαμηλή έκπτωση, όπως προβλέπει ο νόμος (άρθρο 29 του Ν.4412/2016), και με βάση προηγούμενη σχετική απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής (2/10). Όλα τα παραπάνω τέθηκαν προχτές στο τραπέζι, όπου- ενώ όλοι υπερθεμάτιζαν για την ασφάλεια των εργαζομένων- συγκρούστηκαν πρακτικά δυο απόψεις, σε ιδιαιτέρως υψηλούς τόνους μάλιστα:
Από τη μια πλευρά, της μείζονος καθώς και της “εσωτερικής αντιπολίτευσης”, όπως εκφράστηκε από την Αγγ. Πέππα και τον Γ. Καλαφατέλη, που διαφωνούσαν με τη διαπραγμάτευση, πρότειναν ματαίωση του διαγωνισμού στις ομάδες όπου οι προσφορές των υποψήφιων αναδόχων αποδείχθηκαν ασύμφορες για το Δήμο και επαναπροκήρυξή τους με νέους όρους, καθώς και προμήθεια των απαραίτητων υπηρεσιών έστω και με επαναλαμβανόμενες απευθείας αναθέσεις με τιμές της αγοράς, μέχρι να τελεσφορήσει ο νέος διαγωνισμός. Και από την άλλη πλευρά, της Δημάρχου και του Αντιδημάρχου Καθαριότητας Στ. Δημητριάδη, που φάνηκαν να αγωνιούν μήπως από τη ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για επιμέρους προμήθειες κινδυνεύσει με ακύρωση ο συνολικός διαγωνισμός, ακόμη και για ομάδες όπου οι ανάδοχοι, ειδικά για τα συνεργεία επισκευών, είχαν δώσει ικανοποιητικές εκπτώσεις ή και για προσφυγές των αναδόχων αυτών κατά του Δήμου.
>>Πως για τη θεραπεία και την επίλυση προβλημάτων και παθογενειών που έρχονται από το παρελθόν, απαιτούνται νέες μελέτες, όπως σωστά είχε πει η Δήμαρχος στην ίδια Δημοτική Επιτροπή τον περασμένο Σεπτέμβριο. Οπότε δεν γίνεται αντιληπτό γιατί οι Υπηρεσίες τον περασμένο Μάρτιο αφέθηκαν να αντιγράψουν πιστά, και χωρίς κανέναν έλεγχο, τους όρους της μελέτης για την παραπάνω προμήθεια, που οι ίδιες είχαν εκπονήσει πριν από δυόμιση χρόνια, επί Διοίκησης Καλαφατέλη, όπως παραδέχθηκε ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας. Και μάλιστα όταν από νωρίς είχαν επισημανθεί οι τεράστιες αποκλίσεις ανάμεσα στις τιμές της μελέτης και σ’ αυτές της αγοράς.
Τέλος, επί σχεδόν δυο χρόνια υποβάλλεται το αίτημα να δοθούν στοιχεία για το ετήσιο κόστος συντήρησης και επισκευής των οχημάτων του Δήμου, συμπεριλαμβανομένων των ελαστικών, σε βάθος πενταετίας, χωρίς μέχρι σήμερα αποτέλεσμα, όπως υπενθύμισε η Λ. Κανακάρη από την πλειοψηφία, η οποία επιπλέον επικαλέστηκε αντίστοιχη μελέτη του Δήμου Παπάγου- Χολαργού, όπου οι τιμές των ελαστικών είναι στο μισό αυτών που περιέχονται στη μελέτη του Δήμου Διονύσου.
***Για την ιστορία, τέλος, να σημειωθεί, πως η διέξοδος δόθηκε τελικά με την τροποποίηση της απόφασης του Οκτωβρίου περί διαπραγμάτευσης: Η Δημοτική Επιτροπή ενέκρινε προχτές το πρακτικό του διαγωνισμού ανακηρύσσοντας οριστικούς αναδόχους αυτούς που προσέφεραν ικανοποιητικές εκπτώσεις για τις οικείες ομάδες, ενώ για τα ελαστικά και τη συντήρηση των μηχανημάτων έργου επιφυλάχθηκε να αποφασίσει σε επόμενη συνεδρίαση για την επανάληψη ή μη του διαγωνισμού, με τους ίδιους ή άλλους όρους διακήρυξης.






