logo


Την πρώτη της συνάντηση μετά από πολλούς μήνες πραγματοποίησε χθες Πέμπτη 24 Ιουλίου στο Δημαρχείο Κηφισιάς η διαδημοτική διαπαραταξιακή επιτροπή για τα διόδια. Η επανενεργοποίηση της επιτροπής- την οποία, όπως και αυτή για τα λατομεία, επίμονα ζητούσε επί μήνες ο τέως Αντιδήμαρχος Χωροταξικού Σχεδιασμού Γ. Φωτάκης  οφείλεται στην επικείμενη λήψη οριστικών αποφάσεων για ένα θέμα που επί 18 χρόνια παραμένει σε εκκρεμότητα. Δεν πάει άλλωστε πολύς καιρός που ο Δήμαρχος Κηφισιάς Β. Ξυπολυτάς είχε αρθρογραφήσει σχετικά, συνδέοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη της Βόρειας Αττικής με τη μη τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στη Βαρυμπόμπη και τον Άγ. Στέφανο.

Θέμα δύσκολο στην αντιμετώπισή του, με τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις στις τοπικές οικονομίες πέντε τουλάχιστον Δήμων- Κηφισιάς, Διονύσου, Αχαρνών, Μεταμόρφωσης και Λυκόβρυσης-Πεύκης-, χαρακτήρισε χθες την υπόθεση των διοδίων ο κ. Ξυπολυτάς, που καταφέρθηκε και σε πρόσφατες κυβερνητικές επιλογές, αναφορικά με την κινδυνολογία σε σχέση με την υποτιθέμενη στατικότητα της γέφυρας στη Βαρυμπόμπη αλλά και με τις κρατικές οικονομικές απώλειες. Ο ίδιος υπογράμμισε πως η επίλυση του θέματος αποτελεί καθαρά πολιτική απόφαση σε υψηλό επίπεδο, με στέρεη επιχειρηματολογία, και με την πίεση και των πέντε Δημάρχων.

Η εκτίμηση για τις τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις στις τοπικές οικονομίες, δεν είναι εντούτοις πρόσφατη αλλά εντοπίζεται σε μελέτη που το 2018 εκπόνησε ο καθηγητής ΕΜΠ Ευθ. Μπακογιάννης, σήμερα Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΝ. Ο ίδιος, με γνωστικό αντικείμενο τον «Πολεοδομικό Σχεδιασμό με έμφαση στις πολιτικές Βιώσιμης Κινητικότητας», υπογράμμιζε τότε σε όλους τους τόνους πως εφόσον μπουν διόδια στη Βαρυμπόμπη και στον Άγ. Στέφανο η οικονομική ζημιά για τους θιγόμενους Δήμους θα ανέρχεται σε πολλές εκατοντάδες εκατομμυρίων!

Στη χθεσινή συνάντηση από την πλευρά του Δήμου Διονύσου παρευρέθηκαν η Δήμαρχος Κ. Μαϊχόσογλου με τον Αντιδήμαρχο Διοικητικών Υπηρεσιών και εργαζόμενο στο Δήμο Κηφισάς Χ. Κοντογεώργο, ο επικεφαλής της μείζονος και τέως Δήμαρχος Γ. Καλαφατέλης μαζί με τον κ. Φωτάκη, ο Ν. Κλήμης αναπληρωτής Πρόεδρος του Νέου Διόνυσου και ο Κ. Μπομπής που μαζί με τον Εξωραϊστικό και Πολιτιστικό Σύλλογο Διονύσου αγωνίζονται εδώ και χρόνια για να μην μπουν διόδια στην Κηφισιά και στο Διόνυσο.

“Κόλαφος για όλες τις Διοικήσεις και για όλους εμάς που αγωνιστήκαμε κατά των διοδίων θα είναι  η τοποθέτησή τους, μετά από 18 χρόνια που καταφέραμε να την αποτρέψουμε”, υπογράμμισε ο κ. Φωτάκης, που αναφέρθηκε διεξοδικά στο ιστορικό των προσπαθειών, από το 2008, να μπουν διόδια στην περιοχή των δυο Δήμων.

Τα παραπάνω συμπλήρωσε ο κ. Καλαφατέλης, προσθέτοντας πως ούτε ασφαλείς παράδρομοι στην Εθνική Οδό έχουν κατασκευαστεί, ώστε να δίνονται εναλλακτικές λύσεις κυκλοφορίας στους οδηγούς, ούτε αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς έχει υλοποιηθεί ούτε έχει δρομολογηθεί η συνέχεια του ΗΣΑΠ μέχρι τον Άγ. Στέφανο.

Στο ίδιο μήκος κύματος, τέλος, και ο κ. Μπομπής επεσήμανε πως παρά τα όσα προέβλεπε η σύμβαση παραχώρησης, ασφαλείς παράδρομους η Νέα Οδός δεν κατασκεύασε, ενώ υπενθύμισε κι αυτός τη μελέτη Μπακογιάννη και τις δυσμενείς εκτιμήσεις της, ενώ υπογράμμισε πως σε καμιά άλλη πόλη της Ελλάδας δεν έχουν τοποθετηθεί διόδια μέσα στον αστικό ιστό, όπως επιχειρείται τώρα σε Κηφισιά και Διόνυσο.

Επόμενα βήματα που αποφασίστηκαν είναι η έντονη επικοινωνιακή διαχείριση του θέματος, ώστε όλοι να πληροφορηθούν τις πραγματικές διαστάσεις του, η ενημέρωση – για μια ακόμη φορά- των βουλευτών που εκλέγονται στην Αττική, η συσπείρωση όλων των θιγόμενων Δήμων και η επιδίωξη συνάντησης τους με τον Αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Κ. Χατζηδάκη που γνωρίζει την υπόθεση, καθώς και η επικαιροποίηση της μελέτης Μπακογιάννη, ενώ αρχές Αυγούστου θα πραγματοποιηθεί και πάλι συνάντηση της διαδημοτικής επιτροπής, αυτή τη φορά στο Δήμο Διονύσου.