Τη μελέτη και τους όρους διακήρυξης για τη φοιτητική συγκοινωνία ενέκρινε η Δημοτική Επιτροπή, στη συνεδρίασή της την περασμένη Πέμπτη 20 Νοεμβρίου. Το θέμα έχει απασχολήσει κατά καιρούς την Επιτροπή, μια που διαπιστώνεται πως χρήση τής εν λόγω παροχής κάνουν όλο και λιγότεροι φοιτητές (σ.σ. φέτος μάλιστα δεν δρομολογήθηκε καθόλου), με αποτέλεσμα να τίθεται το ερώτημα αν τελικά συμφέρει το Δήμο.
Εν προκειμένω η Επιτροπή ενέκρινε τη μελέτη, που προβλέπει την ενοικίαση τριών λεωφορείων των 23 θέσεων το καθένα, μικρότερων σε σχέση με το παρελθόν, για ένα χρόνο και πιο συγκεκριμένα μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2026, με ενδεικτικό προϋπολογισμό 73.000 ευρώ περίπου. Τα στοιχεία, πάντως, που ακούστηκαν στη συνεδρίαση ήταν απογοητευτικά: Σύμφωνα με την ενημέρωση από την Αντιδήμαρχο Οικονομικών Λ. Νούση, η εκπαιδευτική χρονιά ξεκίνησε πέρυσι με 20 φοιτητές να χρησιμοποιούν τη φοιτητική συγκοινωνία, αριθμός που έγινε μονοψήφιος, 2-4, όσο περνούσε ο καιρός.
Έτσι, και εφόσον στον πρώτο μήνα από την υπογραφή της νέας σύμβασης διαπιστωθεί πως δεν γίνεται επαρκής χρήση της φοιτητικής συγκοινωνίας, πρόθεση της Διοίκησης είναι να την αναστείλει. Η μελέτη, πάντως, προβλέπει και τη δυνατότητα να μεταβληθούν τα δρομολόγια εφόσον δημιουργηθούν νέες ανάγκες κατά τη διάρκεια ισχύος της σύμβασης που θα υπογραφεί.
Στην ίδια μελέτη προβλέπεται και η ενοικίαση λεωφορείων 50 θέσεων για εκδρομές- μεταφορές πολιτιστικού και αθλητικού ενδιαφέροντος σε προορισμούς εντός και εκτός Αττικής.
Υπενθυμίζεται πως η φοιτητική συγκοινωνία ξεκίνησε στο Δήμο Διονύσου επί Διοίκησης Ζαμάνη, έχοντας στην αρχή δυο δρομολόγια, προς Πανεπιστημιούπολη (Ιλίσια) και Πολυτεχνειούπολη (Ζωγράφου). Το 2021, επί Διοίκησης Καλαφατέλη, η φοιτητική συγκοινωνία επεκτάθηκε συμπεριλαμβάνοντας δρομολόγιο και προς τα Πανεπιστήμια της Δυτικής Αττικής και του Πειραιά.
*******
Σχετική με τη συγκοινωνία, τη δημοτική αυτή τη φορά, ήταν και η ερώτηση της Αγγ. Πέππα από την πλειοψηφία, κατά την ίδια συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής. “Δεν γίνεται αντιληπτό γιατί αυτή η παροχή προς τους δημότες έχει απομειωθεί τόσο πολύ”, υπογράμμισε χαρακτηριστικά η κ. Πέππα, μεταφέροντας τις διαμαρτυρίες κατοίκων από τις 7 διάσπαρτες Κοινότητες της πόλης, που πλέον δεν ενώνονται συγκοινωνιακά.
“Επιδιώξαμε να αντιμετωπίσουμε το θέμα εξ υπαρχής, ώστε να είναι και τυπικά σωστό”, απάντησε η Δήμαρχος Κ. Μαϊχόσογλου, που ανακοίνωσε πως μέχρι τώρα τα δημοτικά λεωφορεία κυκλοφορούσαν χωρίς αδειοδότηση, ενώ η σχετική μελέτη έχει ολοκληρωθεί.
Τέλος, άγονοι παραμένουν οι επανειλημμένοι διαγωνισμοί της Περιφέρειας Αττικής, για τη δωρεάν μετακίνηση μαθητών και σπουδαστών. Η πιο πρόσφατη ενημέρωση της Περιφέρειας κάνει λόγο για πρόσκληση ενδιαφερομένων σε διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, και μάλιστα σήμερα Πέμπτη 27/11, ώστε να ανατεθεί η εν λόγω υπηρεσία που αφορά στην εξυπηρέτηση 98 άγονων και νέων δρομολογίων μεταφοράς μαθητών Δημόσιων Σχολείων στην Αν. Αττική.
Για το Δήμο Διονύσου, ειδικότερα, η ανάθεση αφορά σε 4 δρομολόγια: Στο ολοήμερο της Σταμάτας και 14 μαθητές, στο 1ο Δημοτικό της Δροσιάς και 8 μαθητές, στο 3ο Δημοτικό Διονύσου και 16 μαθητές και στο ΓΕΛ Δροσιάς για ένα μαθητή.



