logo


Βελτιώθηκε μεν η κατάσταση του οδοστρώματος, όχι όμως και η κυκλοφορία και η ασφάλεια των πεζών, ο κυκλοφοριακός φόρτος των οχημάτων, η παράνομη στάση και στάθμευση, και τελικά η ποιότητα ζωής των κατοίκων, μετά και από τα έργα στην πλατεία της Άνοιξης, διαπιστώνει σε ανάρτησή του στο Facebook η δημοτική παράταξη Εύπολις και ο επικεφαλής της, πολιτικός μηχανικός Κ. Κουριδάκης:

Οι εργασίες αποκατάστασης  του οδοστρώματος των οδών πέριξ των πλατειών της  Άνοιξης έκλεισαν  ομολογουμένως με μικρή χρονική καθυστέρηση  και πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Κατά τις δηλώσεις της διοίκησης οι εργασίες αναβάθμισης στην Πλατεία της Άνοιξης  θα βελτιώσουν σημαντικά την εικόνα και τη λειτουργικότητα του χώρου.

Ο χώρος όμως της πλατείας δεν είναι μόνο το οδόστρωμα. Η ορθή δήλωση θα έπρεπε να είναι- βελτιώσαμε την κατάσταση του οδοστρώματος προς «όφελος» ή καλύτερα, για την ασφάλεια των διερχομένων οχημάτων και την οικονομία από τις αποζημιώσεις των ζημιών τους.

Η σημερινή κατάσταση αναφορικά με τους πεζούς, τον κυκλοφοριακό φόρτο, την παράνομη στάση και στάθμευση των οχημάτων και τελικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων δεν βελτιώθηκε. Αντίθετα η βελτίωση του οδοστρώματος οδηγεί στην αύξηση της ταχύτητας των διερχομένων οχημάτων με συνέπεια την αύξηση του κινδύνου ατυχημάτων.

Είναι πολύ σημαντική και επιτακτική η δημιουργία διαβάσεων έστω με χρωματική διαγράμμιση του οδοστρώματος ή και με φωτοσήμανση, ώστε οι πεζοί να διέρχονται αποκλειστικά από αυτές.  Αυτό προϋποθέτει τον λειτουργικό σχεδιασμό των κινήσεων των πεζών προκειμένου απρόσκοπτα και με ασφάλεια να κινούνται και να χαίρονται τον τόπο τους.

Παράλληλα πρέπει άμεσα να εκσυγχρονιστεί και αναβαθμιστεί η οδοσήμανση προκειμένου να καθοδηγούν τους οδηγούς και τους πεζούς για την αποφυγή ατυχημάτων. Είναι ιδιαίτερα κρίσιμο οι οδηγοί των διερχομένων οχημάτων να γνωρίζουν με ξεκάθαρο τρόπο, ότι προσέρχονται σε πλατεία με διαβάσεις πεζών, χαμηλού ορίου ταχύτητας και απαγόρευσης στάσης και στάθμευσης σε μη αδειοδοτημένους χώρους.

Αυτό θα επιτευχθεί εκτός από την άμεση τοποθέτηση ειδικών σημάτων, με την αστυνόμευση και την βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς των πολιτών. Δε υπάρχουν χρονικά περιθώρια να περιμένουμε την ή τις όποιες κυκλοφοριακές μελέτες και όποτε εκπονηθούν.  Ο κίνδυνος είναι καθημερινός και μεγάλος.

Η ασφάλεια και η ποιότητα της ζωής των κατοίκων είναι αδιαπραγμάτευτα και υπεράνω του όποιου κόστους.

Σημείωση 1η:  Τόπος είναι ο χώρος που εμπεριέχει ανθρώπινη δραστηριότητα, δηλαδή εμάς και τα παιδιά μας όπου επιλέξαμε να ζούμε.

Σημείωση 2η: Τα ίδια συμβαίνουν  στις περισσότερες, αν όχι σε όλες τις πλατείες

Κωστής Δ. Κουριδάκης

Πολιτικός μηχανικός ΕΜΠ

Επικεφαλής Δ.Π. ΕΥΠΟΛΙΣ