logo


Μακρά ήταν η συζήτηση- και όχι για πρώτη φορά- για το θέμα που αφορούσε στο κόστος της συντήρησης και επισκευής των οχημάτων του Δήμου. Τα νούμερα που ακούστηκαν τόσο από υπηρεσιακούς παράγοντες όσο και από αιρετούς ήταν χαρακτηριστικά: 140 οχήματα διαθέτει ο στόλος του Δήμου, από τα οποία 21 είναι καινούργια, και αποκτήθηκαν είτε με αγορά μέσω χρηματοδοτικών προγραμμάτων είτε με leasing, από την προηγούμενη Διοίκηση Καλαφατέλη. Άλλα 10 καινούργια είχε προμηθευθεί πριν από το 2019 και η Διοίκηση Ζαμάνη. Λογικά λοιπόν θα περίμενε κανείς το κόστος επισκευής και συντήρησης του στόλου να έχει μειωθεί, και μάλιστα σημαντικά (σ.σ. η αγορά των νέων οχημάτων μαζί με τη βούληση για την προμήθεια των φωτιστικών LED μακροπρόθεσμο στόχο είχε τη μείωση των δημοτικών τελών, υπογράμμισε ο κ. Καλαφατέλης). Εντούτοις, και σύμφωνα με τα στοιχεία που προσκόμισε η Υπηρεσία, το κόστος αυτό για τα τελευταία 3-4 χρόνια ξεπερνάει σταθερά το μισό εκατομμύριο και κυμαίνεται ανάμεσα στις 570 και τις 590.000 ευρώ. Για τα ελαστικά μόνο, και για τον ίδιο αριθμό οχημάτων, μέσα σε 18 μήνες έχουν δαπανηθεί 130.000 ευρώ. Την ίδια στιγμή, οι τιμές που δίνουν στο Δήμο οι συνεργαζόμενοι προμηθευτές για ανταλλακτικά απέχουν πολύ από τις τιμές της αγοράς, όπως υπογράμμισε ο Στ. Ουσταμπασίδης από την πλειοψηφία. Ενώ στο σχετικό διαγωνισμό συνολικού προϋπολογισμού 850.000 ευρώ, που βρίσκεται σε εξέλιξη, ο μοναδικός (!) υποψήφιος ανάδοχος έδωσε… μηδενική έκπτωση για συγκεκριμένες κατηγορίες της αντίστοιχης μελέτης! Παράλληλα, αν και αυτή η μηδενική έκπτωση αποτελεί επαρκή λόγο ματαίωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας στο πλαίσιο υποβολής ασύμφορης προσφοράς, εντούτοις- και σύμφωνα με την έντονη διαμαρτυρία της Αγγ. Πέππα, επίσης από την πλειοψηφία- η Υπηρεσία έκανε δεκτό το σχετικό Πρακτικό του διαγωνισμού, “τη στιγμή που έργο της είναι να προστατεύει τον εαυτό της και τους αιρετούς και να προασπίζει το συμφέρον του Δήμου”.

Αξίζει εδώ να σημειωθούν και τα εξής: Το θέμα που αποτέλεσε την αφορμή για την παραπάνω μακρά συζήτηση, ήταν η έγκριση για την 3η εκτελεστική σύμβαση στο πλαίσιο της συμφωνίας- πλαίσιο που έχει υπογράψει ο Δήμος για τη συντήρηση και επισκευή των οχημάτων του. Το ίδιο θέμα είχε έρθει και πάλι στη Δημοτική Επιτροπή στις 31 Ιουλίου και είχε καταψηφισθεί. Και δεν θα μπορούσε να επανεισαχθεί για συζήτηση, παρά μόνο μετά την παρέλευση δυο μηνών και μόνον αν εντωμεταξύ είχαν προστεθεί στην εισήγηση νέα στοιχεία, όπως τόνισε η Λ. Κανακάρη από την πλειοψηφία (σ.σ. η σχετική νομοθεσία είναι πολύ σαφής στο σημείο αυτό). Απέναντι στην επισήμανση αυτή ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Κ. Βαφειάδης, στην αρχή μίλησε για επανεισαγωγή του θέματος λόγω παροχής περισσότερων διευκρινίσεων, ενώ υπό την πίεση της κ. Κανακάρη, αναφέρθηκε και σε νέα στοιχεία- τα οποία όμως δεν καταγράφονταν ρητά στην εισήγηση του θέματος όπως προβλέπεται, ώστε να δικαιολογηθεί η εκ νέου συζήτησή του.

Επιπλέον, αναγκαίο κρίθηκε να διαφοροποιηθεί η σύνταξη της μελέτης, που σήμερα προβλέπει ένα συνολικό ποσόν, χωρίς να ξεχωρίζει τις κατηγορίες (ανταλλακτικά, ελαστικά, υπερκατασκευές κ.λπ.) και τον προϋπολογισμό τής καθεμιάς, βασισμένο στις τιμές της αγοράς. Στο ίδιο πλαίσιο, επαναλήφθηκε για πολλοστή φορά το αίτημα να ερευνηθούν τα κόστη ανά όχημα και να παροπλισθούν όσα από αυτά λόγω παλαιότητας είναι ζημιογόνα, με στόχο τον εξορθολογισμό της δαπάνης για τις συντηρήσεις και τις επισκευές του στόλου των οχημάτων.

Η ώρα της ψηφοφορίας, τέλος, επεφύλασσε έκπληξη για τη Διοίκηση: Δυο μέλη της- η Δήμαρχος και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Α. Κουκάς– ψήφισαν θετικά, άλλα δυο μέλη της Επιτροπής- Γ. Καλαφατέλης και Γ. Φωτάκης, από τη Δύναμη Ευθύνης- έδωσαν αρνητική ψήφο, ενώ λευκό ψήφισαν οι Αγγ. Πέππα, Λ. Κανακάρη, Στ. Ουσταμπασίδης, Π. Τσούκας από την πλειοψηφία και ο Στ. Κριεμάδης από τη Δύναμη Ευθύνης. Για την έγκριση όμως του θέματος απαιτούνταν τρεις τουλάχιστον θετικές ψήφοι, έτσι αυτό απορρίφθηκε, για δεύτερη φορά. Με το δεδομένο αυτό, η διεκδίκηση της πληρωμής από τον προμηθευτή θα γίνει πλέον δικαστικά.