logo


Την αλήθεια για τη συμμετοχή του Δήμου Διονύσου σε χρηματοδοτικά προγράμματα, υποστηρίζει πως φέρνει στο φως σχετική ανακοίνωση που αναρτήθηκε χθες Δευτέρα 21 Ιουλίου στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου:

Η αλήθεια για τα χρηματοδοτικά προγράμματα και τη συμμετοχή του Δήμου Διονύσου

Με αφορμή πρόσφατο δημοσίευμα τοπικής ιστοσελίδας αναφορικά με τη συμμετοχή του Δήμου Διονύσου σε χρηματοδοτικά προγράμματα του Υπουργείου Εσωτερικών, κρίνεται αναγκαίο να επισημάνουμε τα εξής:

Ο δημόσιος διάλογος είναι απαραίτητος. Για να είναι, ωστόσο, χρήσιμος και εποικοδομητικός, πρέπει να στηρίζεται σε γεγονότα, ακριβή στοιχεία και πλήρη εικόνα. Δυστυχώς, το συγκεκριμένο άρθρο περιλαμβάνει σοβαρές ανακρίβειες, αποσιωπά κρίσιμες παραμέτρους και καταλήγει σε εσφαλμένα συμπεράσματα. Συμπεράσματα που όχι μόνο παραπλανούν τους πολίτες, αλλά και αδικούν την πραγματική προσπάθεια του Δήμου.

Ο Δήμος Διονύσου δεν μπορούσε να συμμετάσχει στη συγκεκριμένη πρόσκληση του Υπουργείου, καθώς δεν περιλαμβανόταν στους επιλέξιμους Δήμους. Το γεγονός αυτό αποσιωπήθηκε πλήρως.

Η παρουσίαση του Δήμου ως «απόντος» από χρηματοδοτικά εργαλεία είναι εσφαλμένη, καθώς έχουν εξασφαλιστεί σημαντικά κονδύλια για κρίσιμους τομείς, όπως η πολιτική προστασία και οι υποδομές.

Καλούμε όλους τους δημότες να αντιμετωπίζουν με αυξημένη προσοχή και κριτική σκέψη δημοσιεύματα που δεν βασίζονται σε τεκμηριωμένα στοιχεία, αλλά επιδιώκουν τη δημιουργία εσφαλμένων εντυπώσεων ή την εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων.

Ο Δήμος Διονύσου θα συνεχίσει να εργάζεται με διαφάνεια, σχέδιο και υπευθυνότητα και θα ενημερώνει τους πολίτες με ακρίβεια και τεκμηρίωση, όπως οφείλει.

Η παραπάνω ανακοίνωση του Δήμου Διονύσου έχει προφανώς στόχο την Οδό Διονύσου, που πριν από λίγες ημέρες αποκάλυψε ότι 39 Δήμοι της χώρας, όχι όμως και ο Δήμος μας, μοιράστηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ως επιχορήγηση για την αποκατάσταση ζημιών στις υποδομές τους, αλλά και την πρόληψη νέων κινδύνων καταστροφών, μετά από ακραία φυσικά φαινόμενα.

Στην ανακοίνωση τονίζεται πως η πόλη μας δεν περιλαμβανόταν στους επιλέξιμους Δήμους, ενώ καλούνται οι κάτοικοι και αναγνώστες να είναι προσεκτικοί σε ειδήσεις που επιδιώκουν τη δημιουργία εσφαλμένων εντυπώσεων ή την εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων.

Σε απάντηση των παραπάνω, η Οδός Διονύσου παραθέτει την  πρώτη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ), το 2022, που αφορούσε στο Ειδικό Πρόγραμμα Φυσικών Καταστροφών και απευθυνόταν σε ΟΛΟΥΣ τους Δήμους, όλης της επικράτειας, με λίστα επιλέξιμων δαπανών- και όχι βέβαια Δήμων:

Άρθρο 1
Στόχος Προγράμματος, δομή, περιοχή παρέμβασης, διάρκεια και προϋπολογισμός

1. Στόχος του Προγράμματος είναι να αντιμετωπιστούν έγκαιρα και αποτελεσματικά επείγουσες και απρόβλεπτες ανάγκες που προκύπτουν σε συνέχεια θεομηνίας, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 3 του ν. 4797/2021 (Α’ 66)1 και ισχύει.

2. Το Πρόγραμμα δομείται για λόγους διαχείρισης σε τρία (3) Υπο-Προγράμματα:

Α) Υπο-Πρόγραμμα Υποδομών ΟΤΑ
Β) Υπο-Πρόγραμμα Κρατικής Αρωγής
Γ) Υπο-Πρόγραμμα Περιβάλλοντος

3. Η περιοχή παρέμβασης του Προγράμματος είναι ολόκληρη η επικράτεια.

4. Η συνολική διάρκεια εφαρμογής του Προγράμματος είναι η περίοδος 2021-2025.

5. Ο προϋπολογισμός του Προγράμματος ανέρχεται σε € 1.050.000.000 και διατίθεται στην προτεραιότητα «Πρόληψη και Διαχείριση Κινδύνων» του στόχου Πράσινη Ανάπτυξη.

6. Ο προϋπολογισμός του Προγράμματος κατανέμεται ανά Υπο-Πρόγραμμα. Η κατανομή ή ανακατανομή του προϋπολογισμού στα Υπο-Προγράμματα, λαμβάνει χώρα σύμφωνα με τις προβλέψεις του άρθρου 5.

Αυτή η ΚΥΑ τροποποιήθηκε το 2024, και απευθυνόταν και πάλι προς ΟΛΟΥΣ τους Δήμους, με την ίδια λίστα επιλέξιμων δαπανών, που για την ιστορία είναι:

2. Επιλέξιμες Δαπάνες για το Υπο-Πρόγραμμα είναι:

α) Έργα για την επαναφορά των πληγεισών υποδομών αρμοδιότητας OTA σε κατάσταση ασφαλή και λειτουργική σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

β) Έργα που στοχεύουν στην αιτιολογημένη βελτίωση της ανθεκτικότητας υφιστάμενων υποδομών αρμοδιότητας OTA σε εξαιρετικά ευάλωτες περιοχές.

γ) Έργα που αφορούν στην εφαρμογή κατάλληλων μέτρων πρόληψης νέων κινδύνων καταστροφών στις πληγείσες υποδομές αρμοδιότητας OTA προκειμένου να μετριαστούν/αντιμετωπιστούν οι αρνητικές επιπτώσεις μελλοντικών ακραίων κλιματικών γεγονότων.

δ) Δαπάνες διοικητικής υποστήριξης σύμφωνα με την παρ. 1α του άρθρου 55 «Πόροι – Οικονομική διαχείριση» του ν. 2218/1994, Κεφάλαιο Β’ «Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης».

Ενώ τον Ιούλιο του 2025, υπήρξε και δεύτερη τροποποίηση, που αφορούσε πλέον στους 39 Δήμους, οι οποίοι είχαν ήδη καταθέσει προτάσεις και είχαν επιλεγεί για τη σχετική χρηματοδότηση.

Ο Δήμος Διονύσου δεν μπορούσε να συμμετάσχει στη συγκεκριμένη πρόσκληση του Υπουργείου, καθώς δεν περιλαμβανόταν στους επιλέξιμους Δήμους, υποστηρίζει η σχετική ανακοίνωση. Δηλαδή και με λίγα λόγια, η Δημοτική Αρχή υπέβαλε κάποια- και ποια ήταν αυτή- πρόταση υπαγωγής της πόλης στο Ειδικό Πρόγραμμα Φυσικών Καταστροφών, η πρόταση αυτή αξιολογήθηκε και ο Δήμος κρίθηκε μη επιλέξιμος; Ειδικά που τέσσερις από τις Κοινότητές του τελούν υπό καθεστώς έκτακτης ανάγκης, ενώ και οι επτά μαζί σε κατάσταση ειδικής κινητοποίησης; Κάτι που σύμφωνα με την περιγραφόμενη διαδικασία στην ίδια ΚΥΑ (και του 2022 και του 2024) αποτελεί προϋπόθεση για τη διεκδίκηση χρηματοδότησης;

7. Η διαδικασία που αφορά στην υποβολή προτάσεων για χρηματοδότηση από το Υπο-Πρόγραμμα, έχει ως ακολούθως:

Α. Μετά από την επέλευση της θεομηνίας και την κήρυξη της περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ή την οριοθέτησή της ως πληγείσας από τη θεομηνία σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο…