logo


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πλατεία Άνοιξης: Από την ασφάλεια της κυκλοφορίας και την αρχιτεκτονική ανάπλαση στην… αντικατάσταση του οδοστρώματος.

Την Τετάρτη 25 Ιουνίου 2025 πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση του Τοπικού Συμβουλίου της Άνοιξης, την οποία ζήτησε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Α. Κουκάς, προκειμένου να ενημερωθούν οι επιχειρηματίες της περιοχής για την πρόθεση της Διοίκησης αναφορικά με το τεράστιο πρόβλημα της πλατείας, όπως το ζούμε πολλοί καθημερινά. Η εικόνα της αναφορικά με την προσέλευση των ενδιαφερομένων δεν ήταν ικανοποιητική. Δεν γνωρίζουμε αν είχαν προσκληθεί όλοι οι Δημοτικοί και τοπικοί σύμβουλοι της Άνοιξης απ’ όλες τις παρατάξεις ή οι εκπρόσωποί τους.

Από την παράταξη ΕΥΠΟΛΙΣ παρευρέθηκαν η τοπική σύμβουλος Σ. Ντοά και ο υπογράφων Κ. Κουριδάκης.

Για το σημαντικό πρόβλημα που ταλανίζει εκτός από τους κατοίκους και επιχειρηματίες της Άνοιξης και πάρα πολλούς πολίτες του ευρύτερου Δήμου, λόγου της διαμπερούς και διαδημοτικής κυκλοφορίας ειπώθηκαν γενικότητες χωρίς να δοθούν ουσιαστικές απαντήσεις.

Σημειώνουμε ότι ανακοινώθηκε η ημερομηνία έναρξης του έργου (25/8/2025), το οποίο, σύμφωνα με την ενημέρωση από τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων του Δήμου Διονύσου, περιλαμβάνει ΜΟΝΟ την αποξήλωση των υφιστάμενων κυβόλιθων και την αντικατάστασή τους με σταμπωτό δάπεδο γκρι χρώματος, μια λύση που θα αποκαταστήσει προσωρινά την υφιστάμενη λειτουργία χωρίς να αναβαθμίζει αισθητικά και περαιτέρω λειτουργικά την ευρύτερη  περιοχή της Άνοιξης.

Από την συζήτηση διαπιστώθηκε ότι δεν έχει ληφθεί μέριμνα για τους αστάθμητους, αλλά και αφανείς, παράγοντες υλοποίησης του έργου. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να αυξήσει την χρονική διάρκεια του από 10 ή 12 ημέρες σε περισσότερες που είναι απευκταίο χρονικά λόγο της συγκυρίας έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

 Τονίσαμε ότι η εμφάνιση πλήθους  βυθίσεων (λακκουβών) των υφιστάμενων κυβόλιθων δημιουργεί σοβαρή πιθανότητα να υπάρχουν εκτός του υλικού οδοστρώματος και κακοτεχνίες ή και ζημίες των δικτύων αποχέτευσης ακαθάρτων και ομβρίων. Αυτό ενδεδειγμένα επιβάλλει τον προγενέστερο έλεγχο με κάμερες των αγωγών, όπου θα διαπιστωθεί η λειτουργική κατάστασή τους προκειμένου ο εργολάβος και ο Δήμος, αν απαιτηθεί, να είναι προετοιμασμένοι χρονικά, αλλά και οικονομικά, να υλοποιήσουν με αρτιότητα και ασφάλεια το έργο στον λιγότερο δυνατό χρόνο.

 Επίσης, αναφέραμε ότι πρέπει να υπάρξει συνεργασία με τους φορείς κοινής ωφελείας που έχουν υπόγεια δίκτυα και ενδεχομένως έχουν προγραμματίσει να περάσουν νέα ή να υπογειοποιήσουν άλλα να γίνουν πριν οποιαδήποτε παρέμβαση του εργολάβου ώστε να μην υπάρξει το γνωστό φαινόμενο «ράβε ξήλωνε»…

 Άλλος ένας σοβαρός παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι οι συνδέσεις των αποχετεύσεων των παρόδιων ιδιοκτητών, κατοικιών και καταστημάτων, με το δίκτυο αποχέτευσης τόσο για τον ίδιο λόγο με το προηγούμενο όσο και αναφορικά με την υποχρεωτικότητα τους.

 Τέλος, θεωρούμε σημαντική την έγκαιρη και σαφή ενημέρωση  των πολιτών κατά την διάρκεια διακοπής της κυκλοφορίας και την υποχρεωτική (εν καιρώ) τοποθέτηση οπτικών ινών, άλλος ένα παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη.

Στην εν λόγω συνάντηση ακούστηκε επίσης η τοποθέτηση περί αρχιτεκτονικού διαγωνισμού αναφορικά με την ανάπλαση των πλατειών, αλλά και για εκπονούμενη κυκλοφοριακή μελέτη.

Ρωτήσαμε εύλογα πότε και σε ποιον μελετητή ανατέθηκε η σχετική μελέτη και με ποια χρονολογική σειρά θα γίνουν όλα αυτά και, φυσικά, πότε προβλέπεται ότι θα ολοκληρωθούν.

Υπενθυμίζουμε τέλος, ότι η παράταξη ΕΥΠΟΛΙΣ δια του υπογράφοντα αλλά και σε συνεργασία με εξειδικευμένα στελέχη της, έκανε συγκεκριμένες προτάσεις σχετικά με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν εύκολα, ακόμη και πιλοτικά και χωρίς πολλά έξοδα, που θα  βελτιώσουν την κυκλοφοριακή κατάσταση αλλά και την οδική ασφάλεια τόσο στις πλατείες όσο και στην ευρύτερη περιοχή της Άνοιξης.

Κωστής Δ. Κουριδάκης

Πολιτικός μηχανικός ΕΜΠ

Επικεφαλής ΕΥΠΟΛΙΣ