logo


“Υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν μπλογκς για να δημιουργήσουν και άνθρωποι που κάνουν μπλογκς για να καταστρέψουν. Πάντα συνέβαινε αυτό”.

Αυτά έλεγε πριν από πολλά χρόνια, στην πρώτη-αν δεν κάνω λάθος- συνέντευξη που παραχώρησε σε επώνυμο δημοσιογράφο, ο ανώνυμος ακόμη τότε Πιτσιρίκος, ο blogger που έφερε τα πάνω κάτω στη σατιρική-καυστική- ενημέρωση και σχολιασμό της ελληνικής (αλλά όχι μόνο) επικαιρότητας ηλεκτρονικά. Ο Πιτσιρίκος διατήρησε την ανωνυμία του για πολλά χρόνια, δημιούργησε φανατικό αναγνωστικό κοινό, συγκρούστηκε ανελέητα με τους κατά καιρούς κρατούντες, και επέλεξε ο ίδιος τη στιγμή που θα αποκάλυπτε την ταυτότητά του- πλέον γράφει επωνύμως βιβλία, και το ίδιο επωνύμως συμμετέχει σε εκπομπές.

Τα παραπάνω λόγια του σ’εκείνη τη συνέντευξη του 2006 αποδεικνύονται περισσότερο από επίκαιρα στο σκηνικό που βιώνουμε στο Διόνυσο τα τελευταία χρόνια με ολοένα και περισσότερα blogs, ανώνυμα, ημιανώνυμα, ημιεπώνυμα, να κάνουν την εμφάνισή τους- και να ασκούν από την πλευρά τους, και μάλιστα με μετρήσιμη επιτυχία, κριτική για τα δημοτικά πράγματα. Κάποια από αυτά λειτουργούν επιπλέον και δημοσιογραφικά, φέρνοντας στο φως υποθέσεις της δημοτικής σκηνής.

Εσχάτως ξεφύτρωσε ανάμεσά τους ακόμη ένα ανώνυμο blog, που φιλοδοξεί να βάλει τα πράγματα στη θέση τους- που μέχρι τώρα ήταν, όπως θεωρούν, στραβά.

Η πρακτική που ακολουθεί πεπατημένη: Κεντρική ανάρτηση που αναφέρεται στα δημοτικά πράγματα, και εν συνεχεία σχόλια από τους αναγνώστες. Μέχρις εδώ ουδεμία γλαύκα εκόμισεν ες Διόνυσον.

Τα καινά, εντούτοις, εμφανίστηκαν όταν ανάμεσα στα σχόλια των αναγνωστών, ξεκίνησαν να παρεισφρύουν και ορισμένα που:

*είτε αμφισβητούν ευθέως την ελευθερία πρόσβασης στις συνεδριάσεις των συλλογικών οργάνων του Δήμου, οι οποίεςως γνωστόείναι εκ του νόμου ανοιχτές σεόλους (σχόλιο επί λέξει: “επρεπε να του απαγορευσουν την είσοδο και αυτουνού και της ουράς του, ουστ κοντυλοφοροι της δεκαρας”)

*είτε λοιδορούν τις παρατάξεις της μειοψηφίας για τις επιλογές των εκπροσώπων τους σ΄αυτά τα συλλογικά όργανα (επί λέξει: “οι παρατάξεις τους φταίνε. διάλεξανκαι τις έβαλαν…. Η στείρα αντιπολίτευση δεν έχει θέση σε καμία αίθουσα συμβουλίου πολύ περισσότερο στις σχολικές επιτροπές”)

*είτε επιδίδονται σε αποκλειστικά σεξιστικές υλακές, που υπερβαίνουν τα εσκαμμένα του σκώμματος, του υπαινιγμού, της ειρωνείας, ακόμα και της χλεύης, καιπροσβάλλουν βάναυσα πρόσωπα που έχουν επακριβώς ταυτοποιηθεί. Χυδαίος λόγος από χυδαία σκέψη και χυδαία άτομα.

Τα παραπάνω σχόλια ίσως και να περνούσαν απαρατήρητα- αλλά η δράκα των μισαλλόδοξων αχρείων που διαχειρίζεται αυτά τα αλυχτίσματα στο Διόνυσο, πουθενά δεν αναφέρει πως αναλαμβάνει την ευθύνη μόνο για τις κεντρικές αναρτήσεις. Δικαιούται συνεπώς ο καθένας να συμπεράνει πως δεν καταδικάζει σχόλια όπως τα παραπάνω, που τις συνοδεύουν, αντιθέτως τα επικροτεί, ίσως μάλιστα και τα υιοθετεί ή και τα ενθαρρύνει.

Τα σχόλια αυτά, θα ήταν και ανάξια λόγου- αν δεν ήταν γνωστό πως όποιος υπερασπίζεται την (οποιαδήποτε) εξουσία με τέτοια «εργαλεία», λειτουργεί τρομοκρατικά και φασιστικά, με σκοπό να φιμώσει τις φωνές που αρθρώνουν κριτικό και επικριτικό λόγο και δεν είναι πρόθυμοι χειροκροτητές.  

Σε μια εποχή που ουδείς έχει το μονοπώλιο της ενημέρωσης, αλλά και της αλήθειας, σήμερα ενοχλεί η Οδός Διονύσου (που ενοχλούσε και πριν και άρα μάλλον κάνεικαλά τη δουλειά της). Αύριο, ποιος άραγε θα έχει σειρά; Γιατί η ιστορία έχει διδάξει πως συλλογικές νοοτροπίες διαμορφώνονται όταν μικρές, φαινομενικά, λεπτομέρειες αρχίσουν να επαναλαμβάνονται παγιούμενες.

Στην πόλη μας την κατ’ εξοχήν ευθύνη για την τήρηση και την υπεράσπιση των δημοκρατικών διαδικασιών έχει η Διοίκηση του Δήμου.

Ευθύνη, στο κομμάτι που τους αναλογεί, έχουν και οι παρατάξεις της μειοψηφίας που την ελέγχουν.

Ευθύνη έχουν, όμως, και τα τοπικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης- που δεν δικαιούνται να παρακολουθούν με απάθεια, όταν υποχρεούνται να παρέμβουν και να καταδικάσουν.

Μπορεί μέχρι τώρα κάποιοι να πουν ότι δεν γνώριζαν. Πλέον όλοι γνωρίζουν. Θα αφήσουν να εκκολάπτονται ανεξέλεγκτα τέτοια φαινόμενα;