logo


Ομόφωνο, εν μέσω χειροκροτημάτων από το κοινό, ήταν το ψήφισμα-απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου στη χθεσινή (29/10) συνεδρίασή του με θέμα την τοποθέτηση πλευρικών διοδίων σε δυο σημεία της πόλης μας, αλλά και σ’ όλο τον άξονα της Εθνικής Οδού από τη Μεταμόρφωση  μέχρι και τα Σκάρφεια, με 14(!) συνολικά σταθμούς διοδίων. Το θέμα, υπενθυμίζεται, προέκυψε όταν το ΥΠΕΚΑ απέστειλε προς την Περιφέρεια Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την τοποθέτηση πλευρικών διοδίων σε Άγ. Στέφανο και Βαρυμπόμπη, με δικαίωμα υποβολής ενστάσων από όλους τους ενδιαφερομένους μέχρι τις 9 Νοεμβρίου.

Στη συζήτηση παραβρέθηκαν οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Δύναμης Ζωής Στ. Κοροβέσης, Ι. Στεργίου και Αγγ. Λεβέντη, ο εκπρόσωπος του Κινήματος ενάντια στα διόδια Γ. Αρέστης και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Κηφισός της Κηφισιάς, η οποία επίσης πλήττεται, στρατηγός Δ. Κυριαζόπουλος, που χρόνια παλεύει ενάντια στην τοποθέτηση των διοδίων.

Όλων η τοποθέτηση συνέκλινε στο αυτονόητο: Όχι στα πλευρικά διόδια, με το επιπλέον δεδομένο πως δεν υπάρχουν οι κατάλληλες εναλλακτικές διαδρομές- Σύμπραξη των Δήμων για την αντιμετώπιση του προβλήματος- Δικαστικά και εξώδικα μέτρα αντίδρασης.

Επιπλέον αναφέρθηκαν στο στραγγαλισμό των κατοίκων αλλά και στην επερχόμενη υπανάπτυξη της περιοχής, στις ευθύνες που η κυβέρνηση έχει όχι μόνο προς την παραχωρησιούχο εταιρεία αλλά κυρίως προς τους πολίτες της, στην εκπεφρασμένη απόφαση της Περιφέρειας να μην δεχθεί τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, στους αγώνες που πρέπει να κλιμακωθούν για την αποτροπή των διοδίων.

Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου βασίστηκε στο Σχέδιο που είχε καταρτίσει ο Αντιδήμαρχος Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Τεχνικών υπηρεσιών Β. Λυρούδιας, μετά και την πρόσφατη συζήτηση στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής. Στο Σχέδιο αυτό ο κ. Λυρούδιας βασίστηκε με τη σειρά του στο τρίπτυχο Κοινωνικός αποκλεισμός (που δημιουργείται με τις προτεινόμενες εναλλακτικές διαδρομές)- Χημεία Περιβάλλοντος (μια που η ρύπανση λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης θα είναι ιδιαιτέρως επιβαρυντική και για την υγεία των κατοίκων)- Οικονομική διάσταση (δηλαδή, συνθήκες άνισης οικονομικής επιβάρυνσης από την τοποθέτηση διοδίων μέσα στον οικιστικό ιστό, σε συνδυασμό με την μη πρόβλεψη διοδίων μέσα στα όρια του Ρυθμιστικού της Αθήνας). Ο ίδιος δήλωσε στην Οδό Διονύσου πως με τα επιχειρήματα αυτά είναι δυνατή η προσφυγή μέχρι και στην Ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη.

Το ομόφωνο ψήφισμα που τελικά εγκρίθηκε, επικαιροποιεί επίσης όλες τις παλαιότερες αντίστοιχες αποφάσεις και ψηφίσματα του Δήμου Διονύσου, στην κατεύθυνση αποτροπής τοποθέτησης διοδίων και έχει ως εξής:

Το Δημοτικό Συμβούλιο Διονύσου

1)Εκφράζει την  πλήρη αντίθεση στην τοποθέτηση διοδίων στον οικιστικό ιστό της Αττικής

2)Επαναεπιβεβαιώνει τις προηγούμενες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου (σ.σ. το 2011, 2012 και 2013)

3)Εξουσιοδοτεί τον Δήμαρχο να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα διαμαρτυρίας και αποτροπής, ένδικα ή εξώδικα κατά μόνας ή σε συνεργασία με όμορους Δήμους κι ενδιαφερόμενους φορείς, προκειμένου να αποτραπεί η εσφαλμένη αυτή κατά τη γνώμη του Δημοτικού Συμβουλίου ρύθμιση.

4)Συστήνει Διαπαραταξιακή Επιτροπή  με τη συμμετοχή και των άλλων δυο θιγόμενων σήμερα Δήμων- Κηφισιάς και Ωρωπού- για κοινό σχέδιο και προγραμματισμό δράσης.