logo


Συναγερμός έχει σημάνει και πάλι στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας και Βορειοανατολικής Αττικής με αφορμή το θέμα που το ΥΠΕΚΑ έχει στείλει προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο και το οποίο αφορά στην έγκριση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την εγκατάσταση διοδίων στον Άγιο Στέφανο και τη Βαρυμπόμπη.

Η κίνηση αυτή δείχνει πως παρά τις περί του αντιθέτου παλαιότερες διαβεβαιώσεις των υπουργών προς τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και παρά τις μαζικές κινητοποιήσεις των κατοίκων στους τρεις πληττόμενους Δήμους- Κηφισιά, Διόνυσος, Ωρωπός-κάθε άλλο παρά εγκαταλείπεται ή έστω παγώνει η πρόθεση της κυβέρνησης για την εγκατάσταση πλευρικών διοδίων. Που βέβαια θα έρθει να προστεθεί στην αύξηση της τιμής αυτών που ήδη λειτουργούν στην Εθνική Οδό.

Το πλέον χαρακτηριστικό όμως είναι πως η μελέτη δεν αφορά στις επιπτώσεις που θα έχει στο περιβάλλον και τις μετακινήσεις η τοποθέτηση διοδίων αλλά στις επιπτώσεις από τα έργα εγκατάστασής τους.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής για ΜΠΕ και για τροποποίηση περιβαλλοντικών όρων τμήματος Μεταμόρφωση – Υλίκη του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ, έχοντας υπόψη τις διατάξεις της με αρ.οικ.1649/45 ΚΥΑ (ΦΕΚ45/Β/2014) ανακοινώνεται ότι:

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής διαβιβάστηκε από την ΕΥΠΕ (Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος) του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής με το με αρ. πρωτ. οικ.174976/14 έγγραφο η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, για τροποποίηση περιβαλλοντικών όρων, με:

Α) τίτλο «Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Α/Κ Κηφισιάς, Α/Κ και πλευρικά διόδια Βαρυμπόμπης και πλευρικά διόδια Αγ. Στεφάνου του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ- Τμήμα «Μεταμόρφωση – Υλίκη», κατάταξη στην υποκατηγορία Α1, ομάδα 1η, α/α 1 και ομάδα και κατηγορία κατά ΟΜΟΕ ΛΚΟΔ: ΑΙ «Αυτοκινητόδρομος»

Β) θέση έργου: οι Α/Κ Καλυφτάκη και Ιλισίων χωροθετούνται από τη Χ.Θ. 13+500 έως τη Χ.Θ. 14+500 περίπου του τμήματος του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ «Μεταμόρφωση- Υλίκη» και υπάγονται διοικητικά στη Δ.Ε. Κηφισιάς του Δήμου Κηφισιάς, στην ΠΕ Β.Τ. Αθηνών Περιφέρειας Αττικής, ο Α/Κ Βαρυμπόμπης και τα πλευρικά διόδια Βαρυμπόμπης χωροθετούνται περί τη Χ.Θ. 17+051 του τμήματος του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ Μεταμόρφωση – Υλίκη» και υπάγονται διοικητικά στις Δ.Ε. Κηφισιάς και Νέας Ερυθραίας του Δήμου Κηφισιάς, στην ΠΕ Β.Τ. Αθηνών Περιφέρειας Αττικής, και τα πλευρικά διόδια Αγ. Στεφάνου (Μπογιατίου) χωροθετούνται περί τη Χ.Θ. 21+600 του τμήματος του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ «Μεταμόρφωση- Υλίκη» και υπάγονται διοικητικά στα όρια των Δ.Ε. Κρυονερίου και Αγ. Στεφάνου του Δήμου Διονύσου, στην ΠΕ Ανατολικής Αττικής, στην Περιφέρεια Αττικής

Γ) φορέα έργου: Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Μελετών- Κατασκευών Έργων Παραχώρησης Αττικής και Ιονίας Οδού του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων

Δ) αρμόδια για το έργο περιβαλλοντική αρχή την ΕΥΠΕ (Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος) του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής

Ε) αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας Αττικής, στην οποία καλείται το κοινό να ενημερωθεί και το ενδιαφερόμενο κοινό να εκφράσει τις απόψεις του επί του περιεχομένου του φακέλου της Μελέτης, τη Δ/νση Περιβάλλοντος (Πολυτεχνείου 4, Αθήνα, υποδοχή κοινού: Δευτέρα – Παρασκευή, 9:00-15:00)

ΣΤ) ημερομηνία έναρξης και λήξης δημόσιας διαβούλευσης: 26/9/2014- 28/11/2014

Ζ) ημερομηνίες έναρξης και λήξης προθεσμίας για κατάθεση απόψεων ενδιαφερομένου κοινού: 29/9/14- 10/11/2014 στη Δ/νση Περιβάλλοντος Περιφέρειας Αττικής και 11/11/2014- 1/12/2014 στην ΕΥΠΕ (Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος) του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής (Λ. Αλεξάνδρας 11, Αθήνα)

Η) εφημερίδα τη «Γενική Δημοπρασιών» και link δημοσίευσης: www.patt.gov.gr.

Δημοσίευση της ανακοίνωσης στην εφημερίδα «Γενική Δημοπρασιών» στις 27/9/14, με αρ. πρωτ. 187437/14.

Ήδη στο γειτονικό Δήμο της Κηφισιάς που πρωτοστάστησε μαζί με το Διόνυσο και τον Ωρωπό στις κινητοποιήσεις κατά των πλευρικών διοδίων, το θέμα έχει έρθει προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπου όπως καταγράφει ο συνάδελφος Γ. Κανελλόπουλος στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ, αποφασίσθηκαν μαζικές κινητοποιήσεις, καθώς επίσης και αντίκρουση της μελέτης στην αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας.

Ενώ στο Δήμο Διονύσου, το θέμα φέρνει εκτάκτως και επειγόντως εκτός Ημερησίας Διατάξεως στην αυριανή, Παρασκευή 17 Οκτωβρίου, πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής ο Πρόεδρός της και αρμόδιος Αντιδήμαρχος Β. Λυρούδιας.

Να υπενθυμίσουμε εδώ πως ο υπουργός Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοϊδης  είχε τον περασμένο Δεκέμβριο δεσμευθεί στη Βουλή πως πλευρικά διόδια σε Αγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη δεν πρόκειται να μπουν αν πρώτα δεν λυθούν τα θέματα με τις παράπλευρες και εναλλακτικές διαδρομές