logo


Με την ηχηρή απουσία της δημοτικής παράταξης Νέα Πνοή για το Διόνυσο, η οποία σχολιάσθηκε από τους παρισταμένους και καταγγέλθηκε από φορείς, πραγματοποιήθηκε χθες βράδυ Παρασκευή  12 Δεκεμβρίου στις 6 το απόγευμα, η πρώτη- μετά από πολλά χρόνια- κοινή σύσκεψη όλων των εμπλεκομένων στο πρόβλημα Παιδεία στο Δήμο Διονύσου. Στο Πολιτιστικό της Δροσιάς προσήλθαν μαζικά εκπρόσωποι των τεσσάρων από τις 5 δημοτικές παρατάξεις, της Ένωσης Γονέων, των Συλλόγων Γονέων από τα σχολεία του Δήμου αλλά και πολλών πολιτών, σε μια απόπειρα να  καταγραφούν αναλυτικά τα προβλήματα που σήμερα αντιμετωπίζουν τα σχολεία και οι μαθητές της πόλης. Λύσεις χθες βράδυ δεν δόθηκαν στο κτηριακό, στα κενά των εκπαιδευτικών, στις συντηρήσεις και τις επισκευές των σχολείων, στη λειτουργία των Σχολικών Επιτροπών, στην παραχώρηση των σχολικών χώρων. Εντούτοις, όπως τόνισαν τόσο η Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Β. Παπαϊωάννου που προκάλεσε τη σύσκεψη, όσο και ο Αντιδήμαρχος Παιδείας Β. Κοκμοτός, μπήκαν οι πρώτες βάσεις διαλόγου, στενής συνεργασίας και διεκδίκησης λύσεων. Αξίζει εντούτοις να σημειωθούν και τα εξής: Η προσέλευση της σχολικής κοινότητας χθες ήταν εντυπωσιακή.

Απουσίαζαν εντούτοις εκπρόσωποι  των μαθητών, που πιο πολύ από κάθε άλλον θα έπρεπε να μιλήσουν για τα προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία που βιώνουν. Ενώ η- άστοχη, όπως χαρακτηρίσθηκε- συνεδρίαση της Σχολικής Επιτροπής Α/Βάθμιας Εκπαίδευσης στην Άνοιξη στις 8 το βράδυ, ανάγκασε πολλούς από τους παρισταμένους να αποχωρήσουν.

Αριθμοί και στοιχεία που προβληματίζουν

Τη σύσκεψη άνοιξε με σύντομο χαιρετισμό ο Δήμαρχος Διονύσου Δ. Ζαμάνης, που ανέφερε και το πρώτο α ριθμητικό στοιχείο: Το 2011 περίπου 340 παιδιά έκαναν αίτηση για τους Παιδικούς Σταθμούς του Δήμου. Το 2014 οι αιτήσεις ξεπέρασαν τις 500!  Η αύξηση αυτή σημειώνεται σε όλες τις βαθμίδες της εκαπίδευσης, σημείωσε ο κ. Ζαμάνης, μια που συνεχώς- και παρά την κρίση- έρχονται νέοι κάτοικοι, που στρέφονται πια στο δημόσιο σχολείο: «Το πρόβλημα έχει γίνει εκρηκτικό, οπότε σήμερα είμαστε εδώ για να παραγάγουμε πολιτική αντιμετώπισής του».

Την προσωπική του έρευνα για τις διακυμάνσεις στο μαθητικό δυναμικό της πόλης την τελευταία τετραετία, κατέθεσε στη συζήτηση ο Αντιδήμαρχος Παιδείας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε, ο αριθμός των μαθητών  σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα στα δημόσια σχολεία της πόλης από το 2010 μέχρι σήμερα, παρουσιάζει αύξηση από 5 μέχρι 18%, με τη μεγαλύτερη αύξηση να παρουσιάζεται στο ΕΠΑΛ- 52,7%! Μπορούν τα σχολεία του Διονύσου να ανταποκριθούν σ’ αυτήν την εξέλιξη;

Οι ελλείψεις  σε σχολικά κτήρια, που με τη σειρά της παρέθεσε η Πρόεδρος της Ένωσης, είναι τεράστιες: Σε όλες σχεδόν τις Δημοτικές Κοινότητες υπάρχει άμεση ανάγκη για την ανέγερση νέων σχολείων: Δημοτικό και Λύκειο στον Άγ. Στέφανο, Λύκειο στο Διόνυσο, Δημοτικό και ΕΠΑΛ στο Κρυονέρι,  Δημοτικό στη Δροσιά, Δημοτικό στην Άνοιξη. Επιπλέον: Ως αίθουσες διδασκαλίας σήμερα σε σχολεία της πόλης χρησιμοποιούνται αποθήκες, διάδρομοι, μέχρι και τουαλέτες(!). Ενώ η κατάσταση στα 4 συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία του Αγ. Στεφάνου, δίπλα στις γραμμές του τρένου, χαρακτηρίσθηκε «τραγική». Η κ. Παπαϊωάννου προσέθεσε πως οι γονείς προγραμματίζουν δυναμικές κινητοποιήσεις και κάλεσε το Δημοτικό Συμβούλιο να είναι συμπαραστάτης και αρωγός.

«Θα είμαστε δίπλα σας»

Εφ’ όλης της ύλης  τοποθετήθηκε από την Ενωτική Πρωτοβουλία ο επικεφαλής της και πρώην Δήμαρχος Γ. Καλαφατέλης, κάνοντας απολογισμό του έργου της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής πάνω στο σχολικό κτηριακό πρόβλημα. Σύμφωνα με τον κ. Καλαφατέλη η Διοίκησή του, έχει δρομολογήσει τις ενέργειες για την ανέγερση σχολικών κτηρίων, και εναπόκειται στη σημερινή Δημοτική Αρχή να πιέσει τους αρμόδιους φορείς ώστε να ολοκληρωθούν. Υπογράμμισε, τέλος, τη συμπαράσταση της παράταξής του στις διεκδικήσεις της Ένωσης Γονέων.

«Στο Δημοτικό Συμβούλιο»

Από το 2010 είχε προβλέψει το εκρηκτικό κτηριακό πρόβλημα που θα αντιμετώπιζαν τα σχολεία του Διονύσου ο επικεφαλής της Δημοκρατικής Ανατροπής Γ. Ζυγούνας, εκπαιδευτικός ο ίδιος, μια που όπως είπε, δεν γινόταν σχεδιασμός σε βάθος χρόνου από τις παλαιότερες Δημοτικές Αρχές. Ο κ. Ζυγούνας χαρακτήρισε «προσβολή» για πόλη Βορείων Προαστίων τα 4 Νηπιαγωγεία στον Άγ. Στέφανο ενώ τόνισε την ανάγκη υποστήριξης των Παιδικών Σταθμών και σύνδεσής τους με την εκπαιδευτική διαδικασία. Ο επικεφαλής της ΔΑΔΙΟΝ, τέλος, ζήτησε το Δημοτικό Συμβούλιο με αποφάσεις του να μπει μπροστά στη διεκδίκηση λύσεων για την παιδεία, «είναι δεν είναι αρμόδιο». Ενώ ο συνάδελφός του στη δημοτική παράταξη αλλά και στα σχολεία Σπ. Σπηλιώτης, ζήτησε τη σύσταση μόνιμης διαπαραταξιακής επιτροπής ώστε «η συζήτηση που άνοιξε σήμερα, να οδηγήσει σε συντονισμένη δράση και σε κοινό μέτωπο για την παιδεία»

«Απαράδεκτη κατάσταση»

Στην πολυπλοκότητα των προβλημάτων της παιδείας σήμερα που είναι αλληλένδετα, αναφέρθηκε η επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Ζ. Σώκου: «Μπορεί η έλλειψη μουσικού ή θεατρολόγου να μην ακούγεται σοβαρή, αλλά πού είναι η ολόπλευρη παιδεία των μαθητών, αν λείπουν τέτοιες ειδικότητες; Όταν συγχωνεύονται τμήματα, σε ποιες συνθήκες μπορεί ο δάσκαλος να κάνει σωστά τη δουλειά του σε 27 και 30 μαθητές; Και τι μαθαίνουν αυτά τα παιδιά;», αναρωτήθηκε, προσθέτοντας πως πάγια επιδίωξη πρέπει να είναι η δημόσια δωρεάν παιδεία με 12χρονη υποχρεωτική και 2χρονη προσχολική εκπαίδευση, σε σχολεία που να καλύπτουν τις ανάγκες των μαθητών.

«Θέλουμε λύσεις»

Λύσεις αντί για γενικές κουβέντες επί παντός επιστητού, ζητούσαν εντούτοις πολλοί εκπρόσωποι Συλλόγων Γονέων και δημότες: «Στο Δημοτικό της Δροσιάς τα παιδιά έχουν χάσει 800 ώρες μαθήματα. Πήγαμε παντού, σε όλους τους αρμόδιους, χωρίς αποτέλεσμα. Αν όμως ενωθούμε, αν είμαστε πολλοί, τότε μπορούμε να μεθοδεύσουμε δράσεις, να τις μεταλαμπαδεύσουμε και σε άλλους γονείς, και κάτι να πετύχουμε», τόνισε ο Σ. Κοτρώτσος, Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του Δημοτικού Δροσιάς, που συστεγάζεται με το 3ο Διονύσου και το ΕΠΑΛ στο (πρώην) Καργάκου. Επιπλέον, εκεί ήδη το σχολείο έχει «καταλάβει» αίθουσες που προορίζονται για άλλες χρήσεις και τις έχει μετατρέψει σε αίθουσες διδασκαλίας.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι γονείς που ζητούσαν να μάθουν την εξέλιξη με το 1ο Δημοτικό Κρυονερίου (σ.σ. το σχολείο, που εδώ και 10 χρόνια περίπου είναι προς κατεδάφιση. Πρόσφατα το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε την εκπόνηση μελέτης για να διερευνηθεί η δυνατότητα επανάχρησής του).

«Ποιοτικοί και ποσοτικοί στόχοι»

Στα σχετικά ερωτήματα, που αφορούσαν στο κτηριακό πρόβλημα, κλήθηκε να δώσει απαντήσεις ο Αντιδήμαρχος Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Τεχνικών Υποδομών Β. Λυρούδιας– και έθεσε τον προβληματισμό σε διαφορετική βάση: «Ναι στις διεκδικήσεις- εφόσον υπάρχουν ξεκάθαροι στόχοι ποιοτικοί και ποσοτικοί. Πώς μπορούμε αντικειμενικά να προσδιορίσουμε τις ανάγκες σε σχολεία, όταν για καμιά περιοχή του Δήμου, με ευθύνη της κεντρικής διοίκησης,  δεν υπάρχουν πολεοδομικές μελέτες, ενώ η Πολεοδομία στο Καπανδρίτι σήμερα είναι πλήρως ανενεργή; Καταλήγουμε να δουλεύουμε και να πετυχαίνουμε μικρούς στόχους,  χρησιμοποιώντας  τους φίλους και τις γνωριμίες, ενώ από την άλλη πλευρά η γραφειοκρατία αποδεικνύεται τέρας», είπε ο κ. Λυρούδιας, φέρνοντας ως παράδειγμα την καθυστέρηση στην παράδοση του Κλειστού Γυμναστηρίου στο Διόνυσο, που οφείλεται σε ένα… πίλλαρ της ΔΕΗ!

Στη συζήτηση παρενέβη επίσης ο Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας δημοτικός σύμβουλος Β. Δαρδαμάνης, που συνέδεσε τα προβλήματα της παιδείας με αυτά του αθλητισμού στην πόλη μας, ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Σωκράτης» και δάσκαλος στο Διόνυσο Μ. Μουστάκας, καθώς και οι Διευθυντές του Λυκείου Κρυονερίου και του ΕΠΑΛ. Από πλευράς δημοτικών παρατάξεων παρευρέθησαν επίσης οι Σπ. Γιαννουλάτος Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Η. Υφαντής Αντιδήμαρχος Σχεδιασμού και Ανάπτυξης, Π. Χρονόπουλος και Ε. Καγιαλή από τη Διοίκηση, οι Γ. Κανατσούλης και Μ. Τσιλιγκίρης από την Ενωτική Πρωτοβουλία, καθώς και ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Δροσιάς Χ. Ποτίδης.

Η κοινή αυτή σύσκεψη αναμένεται να επαναληφθεί άμεσα, σύμφωνα και με τη δέσμευση του Αντιδημάρχου Παιδείας, και θα έχει περιορισμένη ατζέντα ώσε τα προβλήματα να συζητηθούν ένα ένα και αναλυτικότερα.